کد خبر : 1734992 | 13 بهمن 1399 ساعت 15:07 | 34.2K بازدید | 4 دیدگاه

شما سقوط دهنده و اهل زد و بندید

حمله تند آذری به دو منتقد شناخته شده نکونام!

سعید آذری در گفت‌وگو رادیویی درباره عوض شدن عرض زمین ابهامات را پاسخ داد و البته پاسخ صحبت‌های اخیر سیاوش بختیاری زاده را داد.

حمله تند آذری به دو منتقد شناخته شده نکونام!

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال فولاد خوزستان در این هفته از مسابقات برابر پیکان به تساوی رسید و علی‌رغم این یک امتیاز در جدول یک پله بالا رفت و به رده چهارم جدول رسید. اما ماجراهای این دیدار تنها به درون زمین نبود و خط کشی زمین پس از مسابقه جنجال برانگیز بود. باشگاه فولاد که عرض زمین را به ۷۴.۷۰۰ متر و طول را به ۱۰۵ متر رسانده بود، نامه‌ای در خصوص این تغییر به سازمان لیگ نداده بود تا این اشتباه کوچک البته بزرگ جلوه داده شود.

 

پس از این ماجرا اما سیاوش بختیاری زاده که همراه با مجید باقری نیا در چند وقت اخیر، علیه تیم و باشگاه فولاد انتقادات شدیدی را مطرح کرده‌اند، در گفت‌وگویی رادیویی در این خصوص گفت:
 از طرف فوتبال خوزستان و پیشکسوت این استان از کل جامعه ورزش ایران عذرخواهی می‌کنم. در ذهن هیچ کس نمی‌آید که ما خوزستانی‌ها بخواهیم چنین کاری انجام بدهیم. پرتاب یک اوت آنقدر ارزش نداشت که بخواهیم با چنین ترفندی با چنین تاکتیکی مقابله کنیم. اینکه زمین را خراب کنیم، پیست تارتان را خراب کنیم، اطراف زمین را لجن‌زار کنیم هم اصلا در شان مردم و جوانان خوزستان نیست.

 

وی افزود: این مردم سال‌ها چشم انتظار ساخت فولاد آره نا بودند و حالا به خاطر یک پرتاب اوت زمین را خراب کنیم که چه بشود؟‌ اصلا شاید بازی را فولاد می‌باخت. ارزش نداشت به این شکل بخواهیم فوتبال خوزستان و 108سال سابقه فوتبال این استان را خدشه دار کنیم. اصلا چنین اتفاقی پسندیده نیست و باز هم از همه فوتبالی ها ‌عذرخواهی می‌کنم.


بختیاری زاده گفت: سعید آذری از جمله مدیران خوب و البته شجاع فوتبال ایران است و درباره مسائل مختلف بارها نقطه نظراتش را بیان کرده است اما  می خواهم در این باره به او بگویم که مگر می شود 50 کارگر شبانه از خیابان به ورزشگاه بیایند و تا ساعت 4 صبح، این حرکت را انجام دهند و مدیرعامل باشگاه در جریان نباشد؟ این حرف اصلا قابل باور نیست.

 

امروز اما سعید آذری در گفت‌وگویی رادیویی در این خصوص و به صحبت‌های اخیر واکنش نشان داد و ابهامات را بر طرف کرد، وی‌گفت: عرض زمین طبق قوانین فیفا می‌تواند بین ۶۴ تا ۷۵ متر باشد، اگر بخواهید ابعاد زمین را بین این دو عدد جابه‌جا کنید باید با سازمان برگزار کننده مکاتبه شود. ابعاد 75 متری چمن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما با توجه به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا جلسه‌ای برگزار کردیم و گفتیم اگر قرار است در اهواز بازی کنیم ترجیح می‌دهیم با عرض 75 متری که در قوانین بین‌المللی هم وجود دارد بازی کنیم.  پیشنهاد ما این بود که در دو بازی تدارکاتی از عرض 75 متری استفاده کنیم. من در روز مسابقه در جلسه بودم، وقتی از جلسه خارج شدم گفتند عرض زمین را افزایش دادند و در واقع در جریان نبودم. با شمس ناظر بازی و سهیل مهدی صحبت کردم گفتند باید 3 روز قبل به ما اعلام می‌کردید که ما هم به تیم میهمان اعلام کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد افزود: اشتباهی است که انجام شده و باید تبعاتش را بپذیریم. من بلافاصله قبل از بازی هم از اعضای باشگاه پیکان عذرخواهی کردم. باید اشتباهاتمان را بپذیریم اما در این میان عده‌ای قدیس پیدا شدند که سوابقشان در فوتبال به خصوص فوتبال خوزستان پیدا است. آقایانی که خودشان را می‌کشتند و می‌گفتند این اتفاق ننگ فوتبال ما است، در بازی دیهیم و نیروی اهواز خودشان زمین هایشان را کوچک می‌کردند زمین را کوچک می‌کردند. من از آن روز در مورد این افراد صحبت نکردم و الان هم اسم نمی‌آورم. ولی نباید خودمان را قدیس کنیم.

آذری تصریح کرد: اشتباهمان این بود که با سازمان لیگ مکاتبه نکردیم و مجوز لازم را نگرفتیم اما نماینده سازمان لیگ باید یک روز قبل از مسابقه در محل حاضر می‌شد. آقای شمس 2 ساعت پیش از مسابقه حاضر بود و طبق دستوری که داد ابعاد زمین را سر جای خودش برگرداندیم اما طبق قوانین او باید یک روز قبل زمین را تحویل بگیرد و در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم همینطور است.

 

*مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفت‌وگو با برنامه آفساید رادیو جوان، در خصوص اینکه گفته می‌شود این کار شیطنت بوده تا پیکان نتواند از پرتاب اوت استفاده کند، اظهارداشت: من مهدی تارتار را دوست دارم، او فرد زحمتکشی است، اکبر محمدی را هم می‌شناسم، مربی من بوده و به رفتار هم آشنا هستیم اما مگر پیکان مقابل مس رفسنجان که باخت از اوت دستی استفاده نکرد؟ مگر مقابل سپاهان نباختند؟ کسی از اوت دستی نمی‌ترسد اما اشتباه کردیم و نمی‌توانیم توجیه کنیم. صددرصد اشتباه کردیم و نباید قبل از گرفتن مجوز لازم این کار را می‌کردیم.

 

آذری با کنایه به صحبت‌های اخیر باقری نیا و بختیاری زاده، افزود: اما کسانی که تیم‌های لیگ برتری خوزستان را مانند آسانسور سقوط می‌دهند، در زد و بندهای آنچنانی رای به محرومیتشان داده شد و پای ثابت تبانی‌های فوتبال بوده‌اند فرصت طلبانی هستند که منتظرند در بزنگاه‌ها بیرون بزنند. آنها نمی‌توانند در جریان پیشرفت فولاد خللی ایجاد کنند. ما آدم‌های مقاومی هستیم و کارمان را هم بلدیم اما آنقدر شهامت داریم که اگر اشتباهی کردیم عذرخواهی کنیم.

دیدگاه‌ها