کد خبر : 1735372 | 15 بهمن 1399 ساعت 14:24 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

فغانی مورد احترام است و برند خودش را دارد؛

گفتگو با تنها ایرانی لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق

مربی ایرانی تیم برزبین رور می‌گوید که علیرضا فغانی داوری قابل احترام در لیگ استرالیاست که برند خودش را دارد و مورد تمجید قرار می‌گیرد.

گفتگو با تنها ایرانی لیگ قهرمانان آسیا منطقه شرق

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار شد که توجه فوتبال دوستان ایرانی به تقابل شجاع - پرسپولیس و کریمی - استقلال بود اما هزاران کیلومتر آن سو تر، سرنوشت تنها ایرانی شاغل در تیم های استرالیایی نیز مشخص شد؛ بریزبین رور که پوری نبی مربی ایرانی را روی نیمکت خود دارد، در مرحله اول پلی آف باید با کایای فیلیپین بازی کند و سپس نوبت به تقابل با بیجینگ گوان چین خواهد رسید.
 


* واکسن نرسد، احتمال انصراف وجود دارد
با پوریا نبی تماس گرفتیم تا در خصوص شرایط تیم بریزبین رور در A-League صحبت کنیم و همچنین درباره فوتبال استرالیا گپی کوتاه با او بزنیم. نبی که پیش‌تر سابقه کار در دیگر تیم های فوتبال استرالیا را هم داشت، در ابتدای مصاحبه گفت: «ما منتظر این هستیم که قوانین قرنطینه در کشور استرالیا اعلام شد، احتمال دارد که حتی تیم ما از لیگ قهرمانان آسیا کناره گیری کند چرا که اگر قرنطینه 14 روزه اعمال شود، ما بازی های لیگ داخلی را از دست خواهیم داد. الان تمرکز ما روی مسابقات لیگ داخلی است که صدرنشین هم هستیم.»

از او می‌پرسیم که آیا اطلاع دارد حریف احتمالی تیمشان (بیجینگ گوآن) ممکن است منحل شود؟ آیا این موضوع تاثیری در حضور بریزبین رور در لیگ قهرمانان خواهد گذاشت؟ نبی توضیح می‌دهد: «مشکل ما قرنطینه است، این که وقتی پرواز روی زمین می‌نشیند، اتوبوس به هتل می‌رود و 14 روز هم آنجا خواهیم بود. در این صورت ما دو هفته بازی های لیگ را از دست می‌دهیم و چون قرارداد فاکس با فدراسیون فوتبال استرالیا تا آخر ماه می است، اولتیماتوم داده اند تا آن موقع بازی های لیگ باید برگزار شوند. بنابراین قضیه 14 روزه ممکن است که تاریخ اتمام لیگ را به تعویق بیاندازد. به ما گفته اند که منتظر باشید ببینیم شرایط واکسن چطور خواهد بود و حتی گفته اند که اگر واکسن آماده شود، ما را در اولویت قرار خواهند داد تا لیگ قهرمانان را از دست ندهیم.»

 

* فغانی در استرالیا برند مخصوص خود را دارد
تیم بریزبین رور در صدر جدول لیگ استرالیا قرار دارد؛ از مربی ایرانی این تیم می‌خواهیم که در این باره توضیح بدهد: «ما صدرنشین هستیم، تا حالا 4 بازی کرده ایم؛ بازی اول را یک صفر باختیم، هفته دوم ملبورن ویکتوری را و هفته سوم نیوکاسل را بردیم و شنبه ای هم که گذشت 3-1 آدلاید را شکست دادیم.»

 

سوال بعدی این است که در این چهار بازی علیرضا فغانی برای شما سوت نزده؟ او می‌گوید: «چرا این هفته آقای فغانی داورمان بود.»

وی همچنین درباره فغانی می‌گوید: «او داور قابل احترام است. مارک بوسنیچ و رابی اسلیتر مفسران اصلی تلویزیونی لیگ استرالیا هستند، اسلیتر یک مقدار با فغانی زاویه دارد، البته او در استرالیا هم کلا چهره محبوبی نیست. او سال 1997 در ملبورن جلوی ایران هم بازی کرد. اما کلا آقای فغانی قابل احترام است و برند خاص خود را در فوتبال استرالیا دارد.»

 

* من تنها خارجی لیگ استرالیا هستم
از پوریا نبی می‌پرسیم که آیا او تنها ایرانی شاغل در لیگ استرالیا است؟ پاسخ می‌دهد: «تنها ایرانی و حتی تنها مربی خارجی! من مدت زیادی است که اینجا هستم و پاسپورت دارم اما مربی خارجی به خاطر مسائل اقتصادی حضور ندارد. بازیکن خارجی هم نسبت به سال های قبل کمتر شده است.»

نبی درباره تیم برزبین رور توضیح می‌دهد: «سرمربی تیم ما ورن موی است. ما از نگاه محلی باهم بالا آمدیم و در این 7 سال به غیر از فصل جاری، همیشه تیم هایمان باهم بازی کردند. من سرمربی مورتون بِی بودم و جلوی تیم او بازی کردیم. قبلا هم در لیگ برتر برتر بریزبین باهم بازی کردیم و در این 7-8 سال شناخت خوبی داشتیم و بعد که سرمربی تیم بریزبین روار شد از من دعوت کرد و خودش هم می‌گوید که کار من را قبول داشت.»

 

وی در ادامه با اشاره به کارش در تیم بریزبین می‌گوید: «من اولین بار زمان رابی فالر به تیم اضافه شدم، حالت مشاور فنی داشتم اما حالا به لحاظ فنی در کادر تیم هستم و تمرین تیم را طراحی می‌کنم و آنالیز حریفان و تمرینات با خودم است. نفر اولی هستم که به سرمربی مشاوره می‌دهم حتی برای لاین آپ. ما یک کادر جدیدی هستیم و تمام مربیان حاضر در لیگ استرالیا تمام بازیکنان سابق تیم ملی استرالیا هستند. ما در تیممان همه از لیگ محلی امده ایم و این که در صدر جدول هستیم، خیلی بولد شده ایم و می‌گویند که باید به مربیان جوان بها بدهند، شرایط ما خیلی خوب است.»

 

 

دیدگاه‌ها