کد خبر : 1735938 | 18 بهمن 1399 ساعت 10:40 | 307.2K بازدید | 37 دیدگاه

اتفاقاتی که غفوری را به سمت فسخ قرارداد برد

بی‌توجهی و بی‌محلی؛ نمی‌خواهند وریا کاپیتان استقلال باشد

کاپیتان استقلال نسبت به اتفاقات چند وقت اخیر در باشگاه ناراضی‌ است و این موضوع احتمالا طی ساعات آتی با واکنش‌های تازه‌ای نیز همراه باشد.

بی‌توجهی و بی‌محلی؛ نمی‌خواهند وریا کاپیتان استقلال باشد

به گزارش “ورزش سه”، وریا غفوری که در این فصل یکی از بازیکن تاثیرگذار استقلال بوده، روز گذشته نقش اول یک اتفاق عجیب در استادیوم آزادی بود. درخواست تعویض و لحظاتی بعد خروج از چمن از سمت مقابل و شوت به توپ و حضور در رختکن.

 

خشم کاپیتان استقلال در آن صحنه با واکنش‌های متفاوتی همراه بود و در‌ نهایت اما پشت برد آبی‌ها پنهان ماند اما کاملا می‌شد پیش بینی کرد که اعتراض دیگر بازیکنان نسبت به مشکلات مالی و مدیریتی ریشه در همین اتفاقات دارد که کاپیتان آبی‌ها هم آن را تاب نیاورده و در کنار عملکرد ناکام تیمش برای دستیابی به دروازه نساجی، صبر او را لبریز کرده تا تاب حضور در زمین را نیاورد و اینچنین درخواست تعویض و در نهایت خروج از استادیوم را داشته باشد.

 

فکری در پایان مسابقه توضیح داد که غفوری به این جهت که در جریان بازی توپ کمی به او ‌رسیده ناراضی بود و همین سبب شد که درخواست تعویض داشته باشد؛ این موضوع شاید تاثیرگذار باشد، اما تمام ماجرا نیست و نبود.

 

 

وریا و فسخ قرارداد با استقلال
این شاید کاملا عجیب و باورنکردنی باشد اما کاپیتان آبی‌ها در این موقعیت قرار دارد و حتی چندی پیش نیز نامه مربوط به درخواست دریافت مطالبات و ضرب الاجل به باشگاه را نیز ارسال کرده است.

 

طبق این درخواست، وریا غفوری می‌توانست حتی مقابل نساجی نیز تیم را همراهی نکند و مراحل نهایی درخواست خود را دنبال کند. کاپیتان آبی‌ها برخلاف دیگر بازیکنان این تیم از ۴ سال قبل مطالباتی از این باشگاه دارد که پیگیری‌های او هر بازی بی‌نتیجه بوده است و طی این مدت با حضور مدیرانی چون فتح‌الله‌زاده، اسماعیل خلیل‌زاده، احمد سعادتمند و... نتوانسته به نتیجه لازم برای دریافت آن برسد.

 

بر این اساس در نهایت وریا غفوری طی نامه‌ای به باشگاه درخواست دریافت مطالباتش را طی فرصت ۱۰ روزه خواستار شده است که در صورت عدم انجام این مورد، او قادر به شکایت رسمی برای دریافت آن خواهد بود. وکیل وریا طی نامه‌ای به مدیران استقلال اعلام کرده که در صورت عدم پرداخت مطالبات، قرارداد کاپیتان آبی‌ها فسخ یکطرفه خواهد شد. 

 

نکته عجیب اینکه مدیران استقلال هیچ پارافی روی این نامه نیاورده تا با عدم جدی گرفتن این موضوع ناراحتی وریا غفوری افزایش یابد. اتفاقی که حتی می‌توانست باعث‌ غیبت وریا در جدال با نساجی شود اما او برای اینکه دامنه اختلافاتش با مدیران باشگاه باعث حاشیه برای تیم نشود، از این اقدام خودداری کرد.

 

 

دلیل بی‌توجهی باشگاه به درخواست وریا غفوری

سوال اینجاست که باشگاه چرا به این موضوع بی تفاوت بوده و نامه رسمی وریا غفوری بی جواب مانده در صورتی که آنها همین چند هفته پیش نامه‌ای مشابه که هروویه میلیچ ارسال کرده بود را بی جواب نگذاشتند! دلیل این اندازه خشم و عصبانیت مسلما به یک بازی خلاصه نمی‌شود. عدم توجه به درخواست رسمی کاپیتان ملی‌پوش نشان می‌دهد ریشه اصلی رفتار شب گذشته او با نوع برخورد مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه ارتباط دارد. با توجه به نوع رفتار مدیران با کاپیتان خود در این دو سال، اگر مقداری ریشه‌ای‌تر نگاه کنیم اینطور به نظر می‌رسد که وریا گزینه مناسب مدیران برای کاپیتانی و حتی حضور در این باشگاه نیست زیرا کم و کاست مدیریتی و پشتیبانی را تاب نمی‌آورد‌ شاید زبان سرخ و صریح وریا به مذاق مدیران خوش نیامده که در بحث پرداخت مطالبات این بازیکن به خوبی نمود پیدا کرده است تا او را در آستانه تصمیم بزرگی قرار دهند.

 

 

آغاز موضع گیری علیه مدیران استقلال
اولین موضع‌گیری وریا غفوری نه برای خودش که برای تیم در پایان بازی برابر پرسپولیس در همین فصل رقم خورد.

 

وریا اولین نفری بود که بعد از تساوی در دربی در‌ میکسدزون آزادی از نحوه پرداختی باشگاه به بازیکنان پرده برداشت:" این مساله واقعا فاجعه است. دیگر بحث دشمن خارجی نیست و مسوولان باید چاره‌ای بیندیشند زیرا در حال خفه شدن هستیم. من تا حالا در هیچ تیمی چنین مدیرانی ندیدم که بخواهند چنین پرداختی داشته باشند. هنوز یک سری از بازیکنان از مطالبات پارسال و دو سال قبل، پول طلب دارند و این فصل هم فکر می کنم تنها تیمی هستیم که ۱۰ درصد گرفته‌ایم. الان هم درصدی را برای پرداخت گفتند که من خجالت کشیدم به بازیکنان بگویم."

 

کاپیتان شماره ۲۱ ماندنی است؟
 
وریا تنها بازیکن استقلال است که هنوز از نزدیک 5 سال قبل مطالبات معوقه دارد. با این حال رفتار عجیب مدیران باشگاه شائباتی را به دنبال دارد که گویا تسویه حسابی در کار است،  چرا که تمامی بازیکنان تیم حتی از فصل گذشته هم طلبی ندارند اما کاپیتان آبی‌ها هنوز پیگیر مطالبات فصول قبل خود از مدیران است.

باید دید با ادامه این رویه که مدیران پیش گرفته‌اند غفوری در استقلال ماندنی است یا خیر.

 

دیدگاه‌ها