کد خبر : 1735998 | 18 بهمن 1399 ساعت 14:38 | 37.7K بازدید | 13 دیدگاه

ادامه سال‌های بدون آرامش در استقلال

کیش دوباره هواداران به وزیر و مهره‌هایش

شرایط نامطلوب سالیان اخیر در استقلال همچنان ادامه دارد و بازیکنان و هواداران این تیم با وجود صدرنشینی از چنین وضعیتی رضایت‌ندارند.

کیش دوباره هواداران به وزیر و مهره‌هایش

 

به گزارش "ورزش سه"، داستان استقلال تکراری شده است و این تیم پرطرفدار با سابقه‌ای درخشان در آسیا و لیگ ایران همچنان در مشکلات غوطه‌ور است. روز گذشته از میکسدزون ورزشگاه آزادی صحبت‌هایی شنیده شد که باورش برای مردم عادی که فوتبال را حرفه‌ای دنبال نمی‌کنند هم سخت بود.

 

شاید اگر نام بازیکنان و چهره آنها را نمی‌شناختیم، فکر می‌کردیم صحبت‌های مطرح شده از سوی بازیکنان یک تیم آماتور در سطح لیگ سه است و آنها ابزار اولیه یک تیم فوتبال را ندارند ولی واقعیت این نبود و این بزرگان باشگاه استقلال بودند که از نداشتن زمین تمرین مناسب و وجود شیشه درآن، نبود غذای مناسب و اسکان با خواهش و تمنای  تیم و شرایط بسیار بد پرداختی‌های باشگاه صحبت می کردند.

روی صحبت تمام بازیکنان استقلال پس از دیدار با نساجی، با احمد مددی، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه بود.

سال گذشته در همین روزها و در نیم‌فصل لیگ برتر استقلال با استراماچونی به صدر جدول رسیده بود که این سرمربی ایتالیایی برای عدم پرداخت به موقع مطالباتش باشگاه را ترک کرد و درخواست غرامت داد؛ مبلغی که به دفعات مختلف در این یک‌سال به طلبکاران استقلال ازجمله وینفرد شفر، سرور جپاروف و ایسما پرداخت شد تا استقلال بتواند به حیات خود ادامه بدهد؛ حیاتی که انگار واقعی نیست و کل اعضای تیم در کما به سر می‌برند؛ کُمایی خود ساخته از سوی متولیان اصلی تیم که آنها را دچار مشکل کرده است.

 

اتقاقات این سال‌ها نشان می‌دهد چه جام‌ها و چه بازیکنانی از استقلال به دلیل سوء مدیریت از دست رفته‌اند و داستان دوباره تکرار شده است؛ همچنین استقلال در این چند سال اخیر دو بار پنجره نقل و انتقالات‌اش در زمستان ۹۵و شهریور ۹۹ به‌خاطر عدم زمانبندی مناسب مدیرانش بسته شده و آنها در همین سال‌ها به دفعات مختلف کلکسیونی از بهترین فوتبالیست‌های ایرانی و حتی خارجی‌هایی که به ایران آمده‌اند را از دست داده‌اند و در ادامه، پرداختی بیشتری را برای بازیکنانی با کیفیت کمتر در دستور کار قرار داده‌اند!

مروری بر بازیکنان سطح بالای استقلال در این سال‌ها ازجمله امید ابراهیمی، کاوه رضایی، امید نورافکن، علی کریمی، مجید حسینی ، مامه تیام، آیاندا پاتوسی، جپاروف و این اواخر میلیچ به ما نشان می‌دهد سوء مدیریت در استقلال ساکن نیست و از مدیری به مدیر دیگر انتقال می‌یابد و کسی هم نیست و یا اگر هم هست دوست ندارد برای این اتفاقات تصمیم درستی بگیرد.

 

سال‌هاست استقلال زمین تمرین مناسب ندارد و برای کسی هم مهم نیست چرا یکی از دو تیم محبوب پایتخت از ورزشگاه مرحوم حجازی به زمین شماره دو آزادی کوچ می‌کند و هفته بعد یک روز در زمین تهرانسر بازیکنان باید جمع شوند و بعد همگی دسته جمعی به ورزشگاه انقلاب می‌روند و شیشه‌های موجود در زمین را جمع می‌کنند تا کسی آسیب نبیند.

اصلا تحلیلی می‌شود که چرا استقلال این همه آسیب دیده دارد و مخارج پیش‌بینی شده برای قرارداد با بازیکنان به‌جای صرف در زمین فوتبال، بابت منتظر شدن برای بهبود بازیکنان در حال هزینه شدن است؟

مدیران باشگاه استقلال بدون توجه به خواسته‌های هواداران با ذونکن‌هایی پر از مدارک سوء مدیریت به برنامه‌های ورزشی می‌آیند و پته یکدیگر را روی آب می‌ریزند؛ آنها اصلا توجهی ندارند اینگونه حرکات  ذره ذره وجود هوادارها را آب کرده و آنها را برابر رقبایشان سرشکسته می‌کند.

 

هوادار استقلال حق دارد از متولیان اصلی این باشگاه آرامش بخواهد، هوادار استقلال حق دارد از خودش بپرسد چرا همیشه این مشکلات وجود دارد و مدیران ناشناخته یا کم‌سابقه در ورزش روی کار می‌آیند یا چرا پنجره نقل و انتقالاتی این تیم تا باز می‌شود، دوباره بسته می‌شود.

 

هواداران استقلال در چنین شرایطی که مشکل روی مشکل می‌آید و آرامش را از آنها و بازیکنان گرفته، انتظار دارند تا وزیر ورزش، به عملکرد مدیرانی که خود در این باشگاه انتصاب کرده، نظارت کند و آرامش از دست رفته سالیان اخیر را به استقلال برگرداند.

محمدرضاتقی خانی

 

دیدگاه‌ها