کد خبر : 1736539 | 20 بهمن 1399 ساعت 23:31 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

برای دستیابی قطعی به یک کرسی

پیشنهاد به داوران: متحد شوید و کنار بکشید

حضور پُر تعداد پیشکسوتان داوری در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌تواند به نقطه عطفی در داوری‌ها تبدیل شود.

پیشنهاد به داوران: متحد شوید و کنار بکشید

به گزارش "ورزش سه"، با نگاه اجمالی به لیست ۶۹ نفره تائید صلاحیت شده نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، آنچه که برای جامعه داوری بسیار عجیب بنظر می‌رسد حضور ۱۴ کاندیدای پیشکسوت داوری در این لیست است که اگر اعتراض فریدون اصفهانیان به عدم تائید صلاحیتش هم به ثمر بنشیند، این لیست به ۱۵ نفر افزایش می‌یابد.

 

بدیهی است که هر یک از این افراد، تفکرات مستقل نسبت به سایر کاندیداها دارند که شاید پوشش دهنده تمام نیاز امروزه جامعه داوری کشور نباشد.

 

به نام هر یک از این پیشکسوتان (افشاریان، ترکی، جباری، رفعتی، زرگر، صفیری، فتاحی، فروغی، کامرانی‌فر، جمیله کشاورز، کهوری، مرادی، ممبینی و نیرویار) که نگاه می‌کنیم با یک تحلیل ساده می‌توانیم احتمال تقریبی انتخاب شدن هر یک از آنان را تخمین بزنیم؛ که بنظر می‌رسد اگر این احتمال در مقابل احتمال انتخاب سایر افراد غیر داور را کنار هم بگذاریم، عملاً احتمال بسیار بالایی را برای قطعی بودن حضور آنان نمی‌توان تصور کرد که در صورت عدم انتخاب یکی از این عزیزان، در واقع فرصت مناسب برای تحقق آرمان های داوری از بین خواهد رفت.

 

اما راه حل چیست؟ پیشنهاد می‌شود هیأت امنای داوران ایران متشکل از افرادی خوشنام و با سابقه در مدیریت داوری که از پیشکسوتان موسفید کرده داوری هستند و مقبولیت خاصی بین این قشر زحمتکش دارند، جلساتی را تشکیل دهند و نامزدهای تائید صلاحیت شده برنامه‌های اجرایی بخواهند و با برگزاری جلسات با آنان از تفکرات و برنامه‌هایشان برای توسعه و تقویت داوری و همچنین تحقق خواسته‌های به حق جامعه داوری آشنا شوند.

 

در نهایت از بین این ۱۴ پیشکسوت یک نفر اصلاح را انتخاب کنند و از سایرین درخواست انصراف دهند تا در نهایت با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد روابط و ارتباطات صحیح و سالم  و تشریح برنامه‌های کاندیدای مطرح شده، تلاش در کسب یک کرسی در هیأت رئیسه فدراسیون به عمل آید تا آن فرد در دوره ۴ ساله حضور در هیأت رئیسه مطابق با برنامه تائید شده توسط هیأت امناء بتواند یک نماینده موثر برای جامعه داوری باشد.

 

آنچه مسلم است پس انتخاب یک پیشکسوت داوری در هیأت رییسه، می‌توان از حضور موثر سایر افراد انصراف داده، در کمیته آتی داوران استفاده کرد و از تفکرات و ایده‌های آنها در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان و کاربردی درمسیر اعتلا داوری فوتبال ایران بهره‌مند شد.

 

از جمله اعضای پیشنهادی هیأت امنا می‌توان از آقایان: ۱- منوچهر نظری؛ ۲- هادی دزفولی؛ ۳-محمد فنایی؛ ۴- رضا غیاثی؛ ۵- حمید خوشخوان؛ ۶- حسین خوشخوان؛ ۷- محسن زمانی ۸-مسعود عنایت؛ ۹- حسین عسگری؛ ۱۰- یدالله سلیمانی؛ ۱۱- علی خسروی و... نام برد.

 

امید است که با همکاری و گذشت کاندیداهای تائید شده صلاحیت شده و ورود موثر پیشکسوتان دلسوز جامعه داوری بتوان مسیر پیشرفت داوری کشور را تداوم بخشید.

 

رامین حقیقی‌زاده
عضو سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال

دیدگاه‌ها