کد خبر : 1737053 | 23 بهمن 1399 ساعت 21:33 | 34K بازدید | 5 دیدگاه

این مصدومیتهای ادامه دار و عذاب آور

سهم دیاباته از نیم فصل اول: فقط 298 دقیقه

شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال، به دلیل آسیب دیدگی به دیدار با سپاهان نمی رسد تا پرونده نیم فصل او با 298 دقیقه بسته شود.

سهم دیاباته از نیم فصل اول: فقط 298 دقیقه

 

 

به گزارش "ورزش سه"، شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال که فصل گذشته به همراه آندره آ استراماچونی به تهران آمد تا پیراهن آبی پوشان را بر تن کند، یکی از مهم ترین مهره های تیمش در فصل گذشته بود که با به ثمر رساندن 15 گل، عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خودش کرد.


او با وجود مصدومیت های فراوانی که در فصل گذشته داشت، طی 29 بازی، 19 گل برای تیمش در تمامی رقابت ها به ثمر رساند و 4 پاس گل نیز داد که البته دیاباته در تعداد زیادی از این بازی ها، تنها برای دقایقی به میدان رفته بود تا این آمار درخشان نشان از تأثیرگذاری بالای دیاباته داشته باشد.


اما مصدومیت های دیاباته در نیم فصل نخست لیگ بیستم، بیش از سال قبل بود و او بسیاری از دیدارهای تیمش را از دست داد. دیاباته در این فصل در بازی مقابل مس رفسنجان به جای فرشید باقری به میدان رفت و 21 دقیقه برای تیمش بازی کرد. او در سه دیدار مقابل ماشین سازی، آلومینیوم اراک و پرسپولیس، همواره به جای سیداحمد موسوی وارد زمین شد.

 

1571563


او در برابر ماشین سازی 31 دقیقه، مقابل آلومینیوم 21 دقیقه و در دربی نیز نیمه دوم و 45 دقیقه برای استقلال بازی کرد و در دو دیدار مقابل تراکتور و سایپا 90 دقیقه کامل را در ترکیب تیمش حضور داشت. بدین ترتیب، تعداد دقایق حضور دیاباته با لباس استقلال در نیم فصل اول، 298 دقیقه بوده است.


از آنجایی که آقای گل لیگ گذشته در دیدار شنبه مقابل سپاهان نیز حضور ندارد، او از مجموع 1350 دقیقه حاصل از 15 بازی نیم فصل اول، تنها 298 دقیقه برای تیم فکری به میدان رفته است. مجموع دقایق حضور دیاباته، با 3 دیدار کامل 90 دقیقه ای به علاوه 28 دقیقه دیگر برابری می کند. به عبارت ساده تر، دیاباته 11 بازی کامل به علاوه 62 دقیقه از بازی دوازدهم نیم فصل نخست را از دست داده است.


آمار حضور دیاباته در ترکیب استقلال به هیچ وجه راضی کننده نیست. بازیکنی که مدیران تیم برای حفظ او، دست به هر کاری زدند و اخیرا نیز معوقات حقوق او را پرداخت کردند اما این بازیکن بیش از آنکه درون زمین برای استقلال بازی کند، مشغول کارهای درمانی اش در کلینیک های پزشکی بوده است.

 

1571564


قطعا دیاباته یکی از بهترین بازیکنان خارجی است که طی سالهای اخیر لباس استقلال را بر تن کرده است اما باید کادرپزشکی آبی پوشان و فکری به همراه دستیارانش برای این مصدومیت های طولانی و عذاب آور دیاباته نیز چاره ای بیندیشند.

 

بازیکنی که حضورش در زمین، زهر خط حمله استقلال را دوچندان می کند و در بازی های حساس بخصوص لیگ قهرمانان آسیا که تیم فکری با حریفان قدرتمندی روبرو خواهد شد، می تواند عصای دست آبی پوشان باشد. از این رو این مهاجم بلندقامت نباید با هر تمرین سخت یا برخوردی دچار مصدومیت های طولانی شود و کادرپزشکی باید علت مصدومیت های طولانی این بازیکن را تشریح کنند.

دیدگاه‌ها