کد خبر : 1737834 | 27 بهمن 1399 ساعت 15:54 | 13.3K بازدید | 1 دیدگاه

سالهاست برنامه‌ریزی درستی را در فوتبال‌مان نداریم؛

نوازی: دولت رییس فدراسیون را انتخاب می‌کند

مربی تیم فوتبال شهر خودرو و پیشکسوت فوتبال ایران اعتراضات تندی را نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای مسابقات لیگ برتر مطرح کرد.

نوازی: دولت رییس فدراسیون را انتخاب می‌کند

به گزارش "ورزش سه" در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از پیراهن دو تیم منتخب 98 و منتخب سرخابی برای دیدار خیرخواهانه فردا به یاد دو پیشکسوت فقید فوتبال ایران، محمد نوازی مربی تیم فوتبال شهر خودرو و بازیکن تیم ملی ایران و باشگاه استقلال در دهه 80، در گفتگو با خبرنگاران گفت: اول این‌که باید به جامعه ورزشی تسلیت بگویم، البته علی انصاریان هنرمند هم بود و به هنرمندان عزیز هم تسلیت می‌گویم. انشالله که روحشان شاد باشد و آرزوی سلامتی دارم برای ملت ایران و عزیزانی که درگیر ویروس کرونا هستند، امیدوارم زودتر سلامتی‌شان را به دست آورند و به کنار خانواده‌شان بازگردند.

 

نوازی درباره دیدار فردا توضیح داد: این بازی هم من فکر می‌کنم یک یادبودی است مثل یادبودهایی که برای دیگر عزیزان از دست رفته داشتیم و بازی را برگزار کرده‌ایم؛ ای کاش این اتفاقات قبل از این‌که دور از جان کسی بیمار شود و بخواهیم از دستش بدهیم، رخ بدهد. قشنگ‌تر این است که عزت و افتخاری که برای ورزشکاران یا در سایر رشته‌ها، است به آن اهمیت بدهیم اما متاسفانه به پیشکسوت اهمیتی داده نمی‌شود. حالا هر چه باشد، تمام شده رفته و به هر حال این بزرگواران گذشته‌ای داشته‌اند و افتخاراتی به دست آورده‌اند و خیلی از مردم ایران به خاطر گل‌هایشان شاد شده‌اند و گاهی هم اشک ریختند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به آن‌ها احترام بگذاریم، ای کاش زودتر این مراسمات را برگزار کنیم تا لااقل احترامی‌ها به آن‌ها گذاشته باشیم؛ اما وقتی می‌گذرد و این کار را انجام نمی‌دهیم و این اتفاقات می‌افتد، بعداً به فکر می‌افتیم که این مراسمات را برگزار کنیم. انشالله که اتفاقات خوبی برای مردمان ایران، ورزشکاران و جامعه فوتبال رخ بدهد.

 

مربی شهر خودرو در پاسخ به سوالی درباره شرایط لیگ برتر هم توضیح داد: مقداری از لحاظ برنامه‌ریزی مشکلی داریم، هر سال مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود اما حالا که کروناست، متاسفانه تماشاچی نداریم و قشنگی و هیجان فوتبال من فکر می‌کنم با حضور تماشاگران است ولی متاسفانه باید رعایت کنیم و بدون تماشاگر بازی‌ها دنبال شود. اما موضوعی که هست این‌که من فکر می‌کنم در موضوع برنامه‌ریزی باز ما به مشکل خورده‌ایم، ما هفته گذشته بازی کردیم و بعد از 5 روز در اهواز به میدان رفتیم الان باید بعد از 11 روز در تبریز به مصاف ماشین‌سازی برویم.

نوازی هم‌چنین با انتقاد از شرایط برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: دیروز شنیدم بازی‌های ملی هم لغو شده، با این حساب باید بازی‌های لیگ را الان تعطیل می‌کردند و تیم‌ها هم شرایط‌شان را می‌دانستند و می‌توانستند برنامه‌ریزی بهتری را داشته باشند. کسانی که می‌خواهند بازیکن از دست بدهند یا بازیکن جذب کنند، این‌ها همگی مشکلات هستند. هر سال این اتفاقات در برنامه‌ریزی و داوری‌ها رخ می‌دهد اما اتفاق مثبتی را نمی‌بینیم و همان روند همیشگی تکرار می‌شود ولی متاسفانه هیچکس به فکر نیست.

محمد نوازی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال هم این‌چنین پاسخ داد: قطعا کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود، قطعا باید ورزشی باشد، نمی‌گوییم فوتبالی باشد اما حداقل ورزشی باشد تا بتواند با این همه طرفدار و علاقه‌مند فوتبال‌مان را درک کند و برنامه‌ریزی خوبی را برای فوتبال کشورمان انجام دهد؛ آن‌هم در شرایطی که این همه سال عقب افتاده‌ایم و اتفاقات عجیب و غریبی که درباره مربی تیم‌ملی و حتی مربیان داخلی و اهمیتی که به آن‌ها در رده ملی در کشورمان داده نمی‌شود. باید این مسائل را سر و سامان بدهد، کسی که فوتبالی و ورزشی باشد، قطعا این‌ها را درک می‌کند. ما چندین سال از نظر برنامه‌ریزی AFC و مسابقات آسیایی و ملی داریم ضربه می‌خوریم، انشالله که درست شود؛ ما دوست داریم فوتبال‌مان پیشرفت کند و دوست داریم مدیری بیاید که لیاقتش را داشته باشد و اگر تصمیمی می‌گیرد حاشیه‌ساز نشود، متاسفانه کسانی می‌آیند که فوتبالی نیستند و برنامه‌ریزی خوبی نمی‌کنند و باعث می‌شوند این حواشی به وجود آید.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در بخش پایانی صحبت‌های خود، احتمال ریاست علی کریمی در فدراسیون فوتبال را کم دانست و گفت: به هر حال انتخابات و کسانی که می‌آیند در فدراسیون فوتبال و رئیس می‌شوند، قطعا چهره‌های سرشناس و معتبری هستند، اما آن تصمیم دولت است! من دوست دارم علی کریمی باشد، علی دایی باشد و آن‌هایی که واقعا فوتبالی هستند اما این مسئله دست ما نیست و دست تصمیم‌گیرندگان دولتی است که بخواهند چه کسی را بگذراند.

 

دیدگاه‌ها