کد خبر : 1738009 | 28 بهمن 1399 ساعت 13:29 | 14.6K بازدید | 1 دیدگاه

رویارویی دشمنان همیشگی

پوچتینو-بارسا؛ داستان یک جذابیت مرگ‌بار

بارسا امشب در دور شانزدهم چمپیونزلیگ، میزبان مائوریتسیو پوچتینو و PSG است.

پوچتینو-بارسا؛ داستان یک جذابیت مرگ‌بار

به گزارش "ورزش سه"، مائوریتسیو پوچتینو امشب در نوکمپ  روی نیمکت تیم میهمان خواهد نشست. پوچتینو چند هفته ای است که هدایت پاری سن ژرمن را به عهده گرفته است. دست سرنوشت و البته توانایی های این سرمربی او را به پاریس برده اما داستان او می توانست بسیار متفاوت رقم بخورد.

 

پوچتینو که همیشه از مربیانی بود که در لیست رئال مادرید قرار داشت، سال گذشته و پس از اخراج ارنستو والورده از بارسلونا، به یکی از گزینه های اصلی امضای قرارداد با کاتالان ها نیز تبدیل شد.

 

علاقه بارسلونا اما منجر به بستن قرارداد نشد و ستین سکان هدایت بارسا را در دست گرفت. این جذبه مرگ بار بین سرمربی آرژانتینی و اسپانیایی تبار و بارسلونا دهه ها است که وجود دارد. امروز اما دو طرف فصل جدیدی را رقم خواهند زد.

 

یکی از وجوه مشخصه پوچتینو، تعهد و ارتباط این سرمربی با تیم اسپانیول بود. سالهایی که پوچتینو در باشگاه آبی و سفید پوش گذرانده و رقابتی که اسپانیول و بارسلونا با یکدیگر داشتند، موجب شده تا خصومتی بین او و بارسا شکل بگیرد.

 

1573163

 

درست در نقطه مقابل اما رئال مادرید قرار دارد.

 

پوچتینو سه سال پیش گفت: "من هرگز سرمربی بارسلونا یا آرسنال نخواهم شد چرا که من ارتباط نزدیکی با اسپانیول و تاتنهام دارم. من در تیم نیولز اولد بویز رشد یافته ام و هرگز روزاریو سنترال را تمرین نخواهم داد. این تصمیم من است. ترجیح می دهم که در آرژانتین در مزرعه ام کار کنم تا در بعضی تیم های به خصوص مثل بارسا سرمربی باشم."

 

او البته بعدها مجبور شد که در مورد این صحبت های خود اندکی تجدید نظر کند. امکان تمرین دادن مسی و وسوسه ای که هدایت غولی مانند بارسلونا در کمپ نو وجود دارد، در کنار دلایل دیگر، موجب شد تا او دوباره در مورد مواضع خود بیاندیشد و در صحبت های تند و تیز پیشین خود تجدید نظر کند.

بارسا نیز از این تغییر موضع پوچتینو آگاه بود و به همین دلیل بود که کمی بیش از یک سال پیش و پس از اخراج ارنستو والورده، نام سرمربی آرژانتینی نیز در بین گزینه های کاتالان ها برای هدایت بلوگرانا وجود داشت.

البته در نهایت این موضوع به واقعیت نپیوست، اما امکانی بود که هر دو طرف راجع به آن با جدیت فکر کردند. به همین دلیل می توان گفت که در بین بارسا و پوچتینو، بسته نیست.

 

1573164

 

پوچتینو تا سال 2022 با پاری سن ژرمن قرارداد دارد. ااین آرژانتینی 48 ساله هنوز فصل های بسیاری را در دنیای سرمربیگری روی نیمکت تیم های مختلف پیش رو دارد.

کسانی که از نزدیک او را می شناسند می گویند که آرزوی او نشستن روی نیمکت رئال مادرید است، آرزویی که در زمانی که به عنوان بازیکن در دنیای فوتبال حضور داشت، نتوانست به آن برسد.

 

هدایت مسی آرزوی بزرگ دیگری است اما پوچتینو می تواند روی نیمکت PSG نیز به این آرزوی خود برسد. این آرزوی دوم اما بیشتر به تصمیماتی که مسی برای آینده خود بگیرد بستگی دارد، تا به انتخاب های پوچتینو.

آینده ممکن است آبستن حوادث غیرمنتظره ای باشد اما، امروز و در حال حاضر پوچتینو مسی را تنها به عنوان یک رقیب می تواند داشته باشد. همچنین بارسا را.

 

 

دیدگاه‌ها