کد خبر : 1739198 | 04 اسفند 1399 ساعت 10:33 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

آمار عجیب لیگ بیستم، دوبرابر تیم‌ها گلر داشتیم!

در نیم فصل اول لیگ برتر بیستم 33 دروازه بان در ترکیب 16 تیم حاضر در رقابت ها به میدان رفتند!

آمار عجیب لیگ بیستم، دوبرابر تیم‌ها گلر داشتیم!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعاتی که در لیگ بیستم کاملا به چشم آمد، تغییرات محسوس درون دروازه تیم ها بود. اشتباهات پرتعداد گلرها در ترکیب تیم های مختلف سبب شد تا سرمربیان تیم ها در جریان 15 بازی نیم فصل اول تغییراتی را درون چارچوب خود ایجادکنند و محصول این تغییرات بازی کردن 33 دروازه بان درترکیب 16 تیم لیگ برتری بود!


نکته قابل توجه اینکه در نیم فصل اول رقابت ها 242 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرده که به طور میانگین سهم هر دروازه بان 23 گل بوده است. آماری که اصلا برای وضعیت دروازه بانی در ایران قابل قبول نیست. 


در بین 16 تیم لیگ برتری اما فقط دو تیم بودند که در مجموع 15 مسابقه دست به دروازه بان خود نزدند. محمدحسین اکبرمنادی و پیام نیازمند دو دروازه بانی بودند که درترکیب سایپا و سپاهان در هر 15 مسابقه به میدان رفتند و 1350 دقیقه بازی کردند.


در عین حال علیرضا رضایی(پیکان)، بوژیدار رادوشوویچ(پرسپولیس) و پیام پارسا(نفت آبادان) هم 3 دروازه بانی بودند که فقط یکبار شانس حضور در ترکیب تیم هایشان را داشتند.


با توجه به تغییرات گسترده درون چارچوب تیم های لیگ برتری حال باید دید در ادامه رقابت های لیگ برتر بازهم شاهد این موضوع خواهیم بود یا اینکه مربیان چگونه برای ترمیم خط دروازه خود اقدام خواهند کرد.

دیدگاه‌ها