کد خبر : 1739239 | 04 اسفند 1399 ساعت 13:03 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

رومینیگه:

کلوپ پیش از کلینزمن گزینه هدایت بایرن مونیخ بود

کارل هاینس رومینیگه، رییس باشگاه بایرن مونیخ، فاش کرد که پیش از اینکه این تیم با یورگن کلینزمن به توافق برسد، یورگن کلوپ را برای هدایت باواریایی ها در نظر داشت.

کلوپ پیش از کلینزمن گزینه هدایت بایرن مونیخ بود

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ، سرمربی فعلی لیورپول، در گذشته مذاکراتی نیز با بایرن مونیخ انجام داده بود اما این مذاکرات به نتیجه نرسیدند.

 

کارل هاینس رومینیگه تایید کرد که در تابستان سال 2008 بایرن مونیخ مذاکراتی را با یورگن کلوپ انجام داد و در نظر داشت که هدایت باواریایی ها را به او بسپرد، اما در نهایت با یورگن کلینزمن به توافق رسیدند.

 

یورگن کلینزمن، مهاجم سابق بایرن مونیخ، که پیشاپیش فصل 09-2008 جانشین اوتمار هیتزفلد بازنشسته روی نیمکت این تیم شد، انتخابی دور از ذهن و غیرمنتظره بود.

 

هر چند کاپیتان سابق تیم ملی آلمان تنها 9 ماه روی نیمکت بایرن مونیخ دوام آورد و در نهایت اخراج شد.

اکنون رومینیگه از تصمیمی خود در امضای قرارداد با کلینزمن به عنوان بدترین تصمیم دوران مدیریت اجرایی خود در بایرن مونیخ نام می برد!

 

بایرن مونیخ فصل 08-2007 فوتبال آلمان را به عنوان قهرمان بوندسلیگا و قهرمان جام حذفی به پایان برد اما با توجه به تصمیم اوتمار هیتزفلد به بازنشستگی، باید برای فصل بعد خود به دنبال یک سرمربی مناسب می گشت.

 

1575221

 

یورگن کلوپ در آن زمان یکی از گزینه های در دسترس بایرن مونیخ بود. کلوپ پس از شکست در رساندن تیم ماینز به بوندسلیگا، از سمت خود در این تیم استعفا داده بود.

 

کلینزمن نیز با تیمی قرارداد نداشت، هر چند تجربه سرمربی گری او تنها به دو سال هدایت تیم ملی آلمان خلاصه می شد، که آن هم دو سال قبل و پس از جام جهانی 2006 به پایان رسیده بود.

با وجود نداشتن تجربه کافی، این یورگن کلوپ بود که موفقش د سکان هدایت بایرن مونیخ را در دست بگیرد.

 

انتخابی که با گذشت زمان مشخص شد اشتباه بوده و در آوریل سال 2009 کلینزمن از بایرن اخراج شد. در زمان اخراج یورگن کلینزمن، بایرن مونیخ در رده سوم جدول بوندسلیگا قرار داشت و از جام حذفی آلمان و چمپیونزلیگ حذف شده بود.

 

رومینیگه گفت: "من هم در این تصمیم که یورگن کلینزمن را به عنوان سرمربی به تیم بیاوریم مقصر بودم. متاسفانه این تصمیم اصلا جواب نداد. البته این موضوع به وضعیت بایرن هم مربوط بود اما به هر حال جواب نداد. من خیلی متاسفم اما این تصمیم خوبی برای هیچ یک از دو طرف نبود."

 

1575223

 

رومینیگه اکنون فاش کرده که اولی هوینس، رییس باشگاه بایرن مونیخ در آن زمان، صحبت هایی با یورگن کلوپ نیز انجام داده بود.

 

رومینیگه افزود: " اولی آن زمان در حال مذاکره با کلوپ بود. ما باید سریع تصمیم می گرفتیم و در نهایت توافق کردیم که کلینزمن را بگیریم."

 

پس از این تصمیم، یورگن کلوپ در همان تابستان هدایت دورتموند را بر عهده گرفت و در دو فصل بعد این تیم را دو بار قهرمان بوندسلیگا کردف همچنین دو قهرمانی در جام حذفی آلمان و دو قهرمانی در سوپر جام نیز با زنبورها به دست آورد.

او همچنین در سال 2013 دورتموند را به فینال چمپیونزلیگ رساند که در آن بازی 2-1 برابر بایرن مونیخ شکست خوردند.

 

کلوپ در سال 2015 به لیورپول پیوست  توانست این تیم را در سال 2019 به قهرمانی در چمپیونزلیگ برساند و قرمزها سپس با هدایت سرمربی آلمانی جام قهرمانی در لیگ برتر را نیز در فصل 20-2019 بالای سر بردند.

 

در این میان کلینزمن دوباره به سرمربیگری در عرصه های ملی بازگشت و در سال 2011 هدایت تیم ملی آمریکا را بر عهده گرفت و آنها را در سال 2014 به جام جهانی رساند. دو سال بعد و پس از ناکامی در رسیدن به جام جهانی 2018، کلینزمن از سمت خود در تیم ملی آمریکا اخراج شد.

 

او همچنین یک دوره کوتاه و ناموفق در فصل 20-2019 روی نیمکت هرتا برلین نشست.

 

 

دیدگاه‌ها