کد خبر : 1739345 | 04 اسفند 1399 ساعت 18:52 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

صدرنشین برابر مدافع عنوان قهرمانی قرار می‌گیرد

استارت پلی‌آف لیگ والیبال؛ نبرد هشت‌ضلعی

از فردا مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال با برگزاری دیدارهای جذاب و نزدیک استارت خواهد خورد.

استارت پلی‌آف لیگ والیبال؛ نبرد هشت‌ضلعی

به گزارش "ورزش سه"، مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال از فردا در حالی آغاز می‌شود که نتایج مرحله مقدماتی دیگر کارایی برای تیم‌ها نخواهد داشت. این مسابقات به مدت 6 روز به صورت متمرکز و دو برد از سه بازی، در سالن فدراسیون والیبال پیگیری می‌شود.


دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ والیبال، چهارشنبه 29 بهمن‌ماه به پایان رسید و تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، شهرداری ارومیه، شهداب یزد، فولاد سیرجان، سایپا تهران، لبنیات هراز آمل، شهرداری گنبد و شهرداری ورامین به ترتیب در رده‌های اول تا هشتم جدول قرار گرفتند و به مرحله پلی‌آف صعود کردند.


دور رفت مرحله پلی‌آف، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم اسفند‌ماه با برگزاری چهار دیدار پیگیری خواهد شد و تیم‌های حاضر در این مرحله، به خوبی‌ می‌دانند که یک لغزش کوچک می‌تواند به قیمت از دست دادن مرحله نیمه‌نهایی تمام شود. زیرا نتایج دور مقدماتی، کوچک‌ترین اثری در پلی‌آف ندارد و هر تیمی که موفق به کسب 2 پیروزی از 3 بازی شود، با اطمینان به مرحله بعد صعود خواهد کرد.


سپاهان صدرنشین برابر مدافع عنوان قهرمانی


در حساس‌ترین بازی فردا سپاهان، میزبان شهرداری ورامین است. شاگردان رحمان محمدی‌راد سرمربی سپاهان دور برگشت مرحله مقدماتی را با 22 برد و 65 امتیاز پشت سرگذاشتند و به عنوان تیم صدرنشین، مقابل شهرداری ورامین که با 12 برد و 36 امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت، صف‌آرایی می‌کنند.


سپاهان در هفته‌های ششم و هفدهم مرحله مقدماتی، موفق به شکست سه بر دو و سه بر صفر نماینده ورامین شده است و این موضوع انگیزه زیادی به بازیکنان شهرداری ورامین داده است تا این شکست‌ها را جبران کنند.


نزدیک ترین بازی بین فولاد و سایپا


دیدار آغازین مرحله پلی‌آف هم با بازی دو تیم فولاد سیرجان و سایپا تهران استارت خواهد خورد. دو تیمی که به ترتیب با 59 و 56 امتیاز، در رده‌های چهارم و پنجم جدول ایستاده بودند و حالا به دنبال ثبت نخستین پیروزی در یکی از سرنوشت‌سازترین مراحل فصل جاری لیگ برتر هستند.


نکته جالب تقابل دو تیم فولاد سیرجان و سایپا تهران، پیروزی نارنجی‌پوشان در دو مسابقه مرحله مقدماتی در هفته‌های دوازدهم و بیست‌ویکم برابر نماینده سیرجان است که هر دو دیدار با نتیجه سه بر یک به پایان رسیده است.


ستاره های ارومیه، نگران انگیزه گنبدی‌ها


تیم‌های شهداب یزد و لبنیات هراز آمل به همراه دو تیم شهرداری ارومیه و شهرداری گنبد هم 2 دیدار بعدی دور رفت را در روز چهارشنبه ششم اسفند‌ماه برگزار می‌کنند. یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های روز چهارشنبه، تقابل شهرداری ارومیه به عنوان تیم دوم دور برگشت مرحله مقدماتی با شهرداری گنبد، تیم هفتم جدول است.


این دیدار از آن جهت حائز اهمیت است که تیم‌های صدرنشین مرحله مقدماتی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا پازل رقابتی خود را به گونه‌ای بچینند که تا جای ممکن در آغاز مرحله پلی‌آف مجبور به رویارویی با شهرداری گنبد نباشند. چرا که شاگردان عظیم جزیده بارها ثابت کردند که هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ تاکتیکی، در زمره تیم‌های خطرساز لیگ 99 هستند. اما در پایان مرحله مقدماتی، قرعه تقابل با گنبد درحالی به نام شهرداری ارومیه افتاد که شاگردان پیمان اکبری در زمره مدعیان سکوی قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها هستند.


شانس برابر شهداب و هراز برای صعود


شهداب یزد و لبنیات هراز آمل هم به عنوان تیم‌های سوم و ششم مرحله مقدماتی، جزو تیم‌های سرسخت و غیر قابل پیش‌بینی لیگ هستند که همواره تا امتیاز آخر می‌جنگند. با این اوصاف اصلا مشخص نیست در جدال برابر این دو تیم قدر، کفه ترازو به نفع کدامیک سنگینی خواهد کرد. شاگردان بهروز عطایی در هفته پانزدهم دور رفت، سه بر صفر شهداب را شکست دادند اما در هفته بیست‌وهشتم سه بر دو مغلوب شاگردان محمد عمده‌غیاثی شدند تا از نظر تعداد برد و باخت در مرحله مقدماتی، برابر شوند.


دور برگشت این مسابقات، هفتم و هشتم اسفند‌ماه با روزی دو دیدار در ساعت‌های 14 و 17 پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به بازی سوم‌، این بازی‌ها در روزهای نهم و دهم اسفندماه برگزار خواهد شد تا چهره چهار تیم برتر برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود.

دیدگاه‌ها