کد خبر : 1739456 | 05 اسفند 1399 ساعت 10:46 | 17.3K بازدید | 1 دیدگاه

آشنایی با برنامه‌های شهاب الدین عزیزی خادم

تحمل من و تیمم در حوزه فساد صفر است

شهاب الدین عزیزی خادم یکی از سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال برنامه‌های خود را تشریح کرد.

تحمل من و تیمم  در حوزه فساد صفر است

به گزارش ورزش سه ، او که دومین نامزد جوان ریاست پس از علی کریمی به شمار می‌آید دیشب در چالش پنهانی میان دو نامزد دیگر حضور نداشت و با اتکا به برنامه‌ای که منتشر شده و بر همان مبنا صحبت کرد و از استراتژی اش در بخشهای مختلف اداره فوتبال گفت. 


خادم که حاضر نشد درباره تعداد آرای احتمالی اش در مجمع صحبت کند دوبار اعلام کرد هر اتفاقی که در انتخابات رخ بدهد را می‌پذیرد.
صحبتهای او را بخوانید:

 

محور اول: اقتصاد فوتبال

برنامه محورم
 قبل از اینکه وارد بحث انتخاباتی شویم، باید بگویم که چه مجمع فدراسیون فوتبال من را انتخاب کند یا نه من شکر گزار خدا هستم. من برنامه ای را در اختیار رسانه‌ها قرار دادم. کار کاملا میدانی و تحقیقاتی انجام شده و با بررسی هایی که صورت گرفته امیدوارم بتوانیم کار را به خوبی پیش ببریم. امیدوارم با برنامه محوری در راستای مجمع حرکت کنیم و رابطه متقابل با مجمع داشته باشیم.


درآمدزایی از تلویزیون اینترنتی فدراسیون
 خود فیفا، فوتبال را یک تجارت می داند. چرا شرکت های صنعتی ترغیب نمی شوند به فوتبال؟ بحث عدم وجود استراتژی برای درآمدزایی است. برای رسیدن به یک مبحث باید آسیب شناسی کنیم. پروژه تجاری سازی در بحث باشگاهی منفی بوده است. استراتژی،  بازاریابی مدون از برنامه های مختلف و خود برندسازی مجدد فدراسیون فوتبال از جمله برنامه ما است. باید به جزئیات پاسخ دهیم. از تغییر لوگو تا تلویزیون های اینترنتی همه می توانند برای فوتبال درآمدزایی کنند.راه اندازی لیگ فوتبال مجازی هم در برنامه من وجود دارد و پیش بینی بودجه نیز صورت گرفته است.


نیروی انسانی خوب و باکیفیت 
استفاده از نیروی انسانی با کیفیت در برنامه ما است چرا که هر جایی سیستم کار خوب از خود تولید کرده، برنامه و نیروی انسانی خوب داشته است. باید نیروی انسانی با کیفیت را در برنامه بیاوریم و با استفاده از آنها برنامه ها را اجرا کنیم. باید فضا برد-برد باشد در غیر این صورت در سیستم دور خودمان می چرخیم. 
  غیر از این کارها ما چاره‌ای نداریم. وقتی پول داریم و شرایط را مهیا می‌کنیم و در یک فضای برد - برد قرار می‌گیریم. من در برنامه‌ام به طور مبسوط به همه این موارد اشاره کردم. باید یاد بگیریم که به سمت برنامه برویم و یاد بگیریم آموزش دهیم و آموزش بگیریم. من سال‌های عمرم را در حوزه صنعت گذراندم و فوتبال را یک بنگاه اقتصادی می‌دانم. نیروهای باکیفیت باید بیایند. باید از نیروی انسانی خوب استفاده کنیم و حتی اگر پیدا نکنیم باید فراخوان بدهیم. زمانی که فوتبال خوب باشد حال مردم هم خوب است.


محور دوم: تحول در نظام باشگاه‌داری
لایحه را به روزرسانی و پیگیری کنید

این کار وظیفه فدارسیون فوتبال نیست. این موضوع یک چندضلعی است که فدراسیون فوتبال یک ضلع آن است. یک بخش آن حاکمیتی و دولت است. یک لایحه است که سال‌ها متوقف شده است و در بین دولت و مجلس این وضعیت وجود دارد. تنها کاری که فدراسیون آینده می‌تواند انجام دهد این است که این موضوع را پیگیری کند که البته نافی این نیست که نظرات نخبگان و بازیگران این عرصه را نگیرد. در این حوزه باید از ظرفیت مجلس و فراکسیون‌های مربوطه و دولت استفاده شود. اما شاید این سؤال مطرح شود که این لایحه چیست؟  یک بخشی از این لایحه کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه باشگاه‌داری است. تقویت بنیان‌های مالی باشگاه‌ها و شفاف‌سازی است که برای منابع و مصارف باشگاه‌ها وجود دارد. به اعتقاد من با توجه به اینکه 10 سال از این موضوع گذشته است باید بازنگری و به روز شود.


صدور مجوز حرفه‌ای 
کار ویژه فدراسیون فوتبال همان صدور مجوز حرفه‌ای است. برای مدیریت فوتبال هم این کار را باید انجام بدهیم.


از نگاه موقتی دوری کنیم
یکی از گرفتاری هایی که در بحث توسعه داریم، نگاه موقتی است. این نگاه برای هر کشوری مشکل ایجاد می کند. فدراسیون من کاملا تعاملی خواهد بود. 


جبران آسیبهای کرونا
فوتبال دنیا از کرونا ۱۵ میلیارد دلار آسیب دید. فدراسیون فوتبال باید نقش نظارتی را اعمال کند. باید همه نگاه ها پایدار باشد. باید در مورد مباحث پسا کرونا فعالیت زیادی در همه زمینه ها داشته باشیم.
همه سیستم ها حتی ابرباشگاه های دنیا آسیب دیده اند. باید برنامه اقتصادی داشته باشیم تا فوتبال را توسعه دهیم. هم در بخش باشگاهی هم در بخش هیات استانی؛ البته نه اینکه پول و بودجه دهیم بلکه باید آنها پروژه تعریف کنند ما هم تامین بودجه کنیم. به ویژه در مناطق محروم. اعتقاد من این است که فوتبال برای همه باید باشد. مگر می شود میلیون ها یورو پول برود آن وقت یک استان تیم نداشته باشد؟

 

1575503

 

محور سوم: ارتقا و پیشرفت تیم‌های ملی
بهترینها در تیم ملی 

فوتبال ملی جزئی از منافع ملی است. اتفاقاتی که افتاده برای مدیریت بعدی فدراسیون به ارث خواهد ماند. ما به سمتی خواهیم رفت که برنامه مدونی داشته باشیم که قابلیت اجرا داشته باشد. درحوزه فنی و حقوقی باید خوب عمل کنیم. باید از بهترین و متخصص ترین افراد در هر حوزه استفاده کنم. حتی اگر عضو مجمع باشد و به من رای نداده باشد اگر مفید باشد باید از او استفاده کنیم. باید نگاه ملی داشته باشیم.


اوضاع خطرناک است 
با رکود بسیار خطرناکی مواجه هستیم که باعث ریزش سرمایه اجتماعی شده است و مردم از فوتبال گریزان شده‌اند. فدراسیون آتی من دنبال این است که اعتبار و اعتماد را به فوتبال برگرداند. عدم نتیجه گیری فضایی است که بر فوتبال ما و تیم های ملی مختلف حاکم است و چالش های زیادی ایجاد کرد. تیم ملی فوتبال ما روی لبه تیغ حرکت می کند. می‌بایست دولت، حاکمیت، مجلس و همه متحد شویم تا تیم به جام جهانی برود. این باعث شده تا مردم از فوتبال گریزان شود. باید اعتبار، اعتماد و افتخار به فوتبال ما بازگردد. امروز در یک آزمون بزرگ قرار داریم. الان به بحرانی خوردیم که در تمام حوزه‌ها حتی توسعه استان‌ها به صعود تیم ملی به جام جهانی وابسته است. سرانجام امیدوارم این کار را به سرانجام برسانیم.


صعود به جام جهانی و المپیک
حداقل بالای ۱۵ الی ۱۶ میلیون دلار می توانیم از تیم ملی بزرگسالان پول‌سازی کنیم که این هدف و مسوولیت ویژه را دارد. هر جا تیم ملی فوتبال ما متوقف شود سایر بخش‌ها هم متوقف خواهد شد. در حال حاضر در برهه خطرناکی قرار داریم که می تواند منجر به بحران شود. باید موشکافانه شرایط را بررسی کنیم. امیدوارم تیم ملی را راهی جام جهانی کنیم.


 تیم امید ما یک آرزوی دیرینه دارد که حضور در المپیک است. باید با تجهیز امکانات و منابع این تیم را راهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنیم.


توسعه فوتبال زنان
ر حوزه بانوان هم باید بگویم که این موضوع نباید نادیده گرفته شود. در بحث لایحه باشگاه‌داری باید نظارت کنیم که بتوانیم فوتبال بانوان را متکثر کنیم. توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی را باید سرعت دهیم، در این دو حوزه راحت‌تر هستیم چون امکانات کمتری می‌خواهیم. با تمام قدرت از فوتبال بانوان دفاع خواهم کرد و قطعا باشگاه‌ها را باید الزام کنیم که به سمت توسعه در بخش فوتسال و فوتبال بانوان پیش بروند و خودم و فدراسیون خودم را ملزم به این کار خواهم کرد. وقتی ما یک پلن نداریم و نیروی انسانی نداریم به بحران می‌خوریم و یک کشور را دچار مشکل می‌کنیم. ما الان به یک بحران خوردیم که همه چیز آن به صعود تیم ملی فوتبال گره خورده است. امیدوارم که بتوانیم با تیم همکاری خودم و با برنامه‌هایی که تدوین کردیم بتوانیم این فضا و نقشه راه را به سرانجام مقصود برسانیم.
محور چهارم: تعامل و ارتباطات بین الملل

 

تحصیلات در زمینه دیپلماسی 
 یک بخش زیادی از تحصیلاتم در این بخش بوده است. وقتی می‌گوییم قدرت، قدرت مولفه‌های مختلف دارد. یک بخشی از قدرت هم، همین نگاه دیپلماسی است که در قلب آن و هسته اصلی آن چانه‌زنی در فضای بین‌الملل است. ما پذیرفتیم که فوتبال یک بیزینس و یک علم است،  قطعا فدراسیون من رویکردی مبتنی بر تعامل خواهد داشت. وقتی از دیپلماسی صحبت می‌کنیم فی‌النفسه وزارت خارجه مسئول آن نیست. ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف از دیپلماسی استفاده کنیم. حوزه ورزش به تنهایی یکی از بال‌های مهم دیپلماسی است.


سفیران ما در جهان
فوتبال به عنوان یک ابرپدیده می تواند در این زمینه موثر ظاهر شود.همین وحید شمسایی می تواند در  فضای دیپلماسی به ما کمک کند. علیرضا فغانی، موعود بنیادی فر، شهرزاد مظفر از جمله دیگر افرادی هستند که می توانند در این نوع تعامل به ما کمک کنند.


در زمینه پرورش کوتاهی کرده ایم 
فدراسیون فوتبال نیازمند یک کارگروه فراتر از یک کمیته است. این هم به همان نیروی انسانی کارآمد بازمی‌گردد.  در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم. اگر سالی دو سه نفر به ای‌اف‌سی می‌دادیم ما در حال حاضر ۲۰ - ۳۰ نفر را در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌داشتیم  اما نداریم. باید تاثیرگذار باشیم.باید در حوزه تفاهم نامه ها فعالیت کنیم. باید استراتژی مناسب با فیفا و ای اف سی داشته باشیم.


پول بلوکه شده را آزاد کردیم
درباره پول‌های بلوکه شده‌مان در فیفا باید بگویم که این پول‌ها در خزانه‌داری آمریکا بلوکه شده است. سفارت سوییس حامی منافع آمریکا در کشور ماست و می‌توانیم با آنها مذاکره کنیم و پول‌های‌مان را بگیریم، همانطور که سازمان غذا و دارو در این خصوص تعامل دارد و مشکلاتش را حل کرده است.ما یک تجربه موفق در زمینه آزاد کردن پول مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 داشتیم که از طریق  حقوقی توانستیم یک میلیون دلار بلوکه شده مان را از فیفا بگیریم.حالا هم باید از همین طریق پیش برویم و میلیونها دلار پولی که در فیفا و ای اف سی داریم را آزاد کنیم.

 

1575505


محور پنجم: رشد و پیشرفت فوتبال پایه
پکیج توسعه 

توسعه پیشرفت فوتبال پایه نیازمند مربیان باتجربه است. ما در این بخش یک پکیج داریم، همانطور که توسعه یک امر همه‌جانبه است و نیازمند فاکتورهای فراوان. مربی که می‌خواهد آموزش دهد، نوع رفتار و کرامت انسانی‌اش مهم است که در برنامه من مبسوط اشاره شده است.


توسعه فوتبال پایه نیازمند توسعه در تمام حوزه ها است. باید مجموعه کامل باشد. از نوع مربی و آموزش گرفته تا سایر عوامل. جزئیات لازم را در نظر گرفتیم. حتی نوع رفتار مربیانی که در مدارس فوتبال فعالیت می کنند.زمانی شورای راهبردی فدراسیون فوتبال در اختیار من بود و آن زمان هیچ اطلاعاتی راجع به توسعه در بخش‌ها و استان‌های مختلف وجود نداشت.


استانهای زیادی در فوتبال نیستند
فوتبال برای همه است، برای کل ایران. هم اکنون ۲۷ استان از این ظرفیت استفاده نمی کنند. اینکه چند استان در فوتبال فعالیت جدی ندارند دغدغه اصلی من است و با جدیت دنبال این موضوع خواهم رفت. دو معاونت در این زمینه در فدراسیون در نظر گرفتیم.


نقطه عطف تاریخی 
 باید از متخصص‌ترین افراد به عنوان مدیر فنی در سطح دنیا استفاده کنیم. برخی حتی فلسفه فوتبال را به ما یاد می‌دهند.  فیفا و AFC بخش اعظمی از این هزینه را می دهند و ما در تمام بخش ها از این مدیران فنی استفاده خواهیم کرد و می‌توانم بگویم که این نقطه عطفی تاریخی برای فوتبال ما خواهد بود.


ظرفیت زیاد در استفاده از بازیکنان ملی 
نگاه بنده و تیم مدیریتی من در فدراسیون آتی نگاه متوازن و توسعه‌محور است. در حوزه بانوان و استان‌ها با تمام قدرت و توان نگاه توازنی و تکثری قدم خواهیم برداشت. در بحث بکارگیری بازیکنان ملی باظرفیت هستیم. ما بازیکنان تحصیلکرده داریم و فضا را باید باز بگذاریم تا از آنها استفاده کنیم. ما شایسته‌گزینی خواهیم داشت.


محور ششم: مبارزه با فساد
تحمل ما در حوزه فساد صفر است

در این موضوع رویکرد قاطعانه‌ای خواهیم داشتیم. ابتدا باید بگوییم چه کنیم و باید راهکار دهیم. ابتدا باید کالبدشکافی کنیم که منبع تولید فساد چیست. یک بحث، عدم شفافیت در بحث قراردادها و هزینه‌های خارج از ردیف است. وقتی ساختار نظام‌مندی نداریم به خاطر همین بودجه خارج از ردیف می‌دهیم. نظام‌های مالی‌ و آیین‌نامه‌های ما باید به روز شود. مبحث بعدی همین تشکیلات قانونی است. این همه حرف و حدیثی که در مزایده‌ها و مناقصه‌ها به وجود می‌آید، برای چیست؟ باید یک نظام شفاف به وجود بیاوریم و ترک تشریفات کنیم. در یک فضای عادلانه همه باید شرکت و خودشان را عرضه کنند. در بحث شرط‌بندی هم نهادهای نظارتی و امنیتی باید کنترل کنند، ما باید با یک نگاه کاملاً حرفه‌ای و نقادانه این موضوع را بررسی کنیم. تحمل ما در حوزه فساد صفر است. قطعاً من و تیم همراهم در این حوزه و مبارزه با آن قدم برخواهیم داشت.

 

گزارش اسپورت رادار 
گزارش اسپورت رادار را برایتان می‌خوانم : مردم بدانند در هر بازی لیگ برتر ۵ میلیون دلار جام حذفی سه و نیم و لیگ یک، یک میلیون دلار درآمد در شرط‌بندی دارد. این شرکت با فیفا قرارداد بسته و در این زمینه کار انجام می‌دهد حتی در آفریقا یک بازیملی بخصوص رازیرنظر گرفت و آن را تجدید کرد و باعث محرومیت داور شد . ما هم می توانیم با این شرکت تعامل داشته باشیم.

دیدگاه‌ها