کد خبر : 1739459 | 05 اسفند 1399 ساعت 11:02 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

این تصمیم تهدید ۵٠ هزار میلیاردی را در پی دارد

طومار جامعه سوارکاری در واکنش به لاکچری شدن اسب!

قهرمانان سوارکاری، مربیان، باشگاهداران و تولیدکنندگان در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی اعتراض خود را اعلام کردند.

طومار جامعه سوارکاری در واکنش به لاکچری شدن اسب! 

به گزارش ورزش سه، صدها نفر از تولیدکنندگان، باشگاهداران، مربیان ، قهرمانان ملی و فعالان صنعت اسب کشور در اعتراض به دستورالعملی که اسب مولد را تبدیل به کالایی لاکچری کرده و واردات آن را ممنوع کرده است ، طوماری را برای وزیر جهاد و کشاورزی نوشته اند.

 

آنها معتقدند این تصمیم باعث ایجاد رانتی بزرگ برای چند وارد کننده که اسب های شان را قبل از این ممنوعیت وارد کردند و حالا با رانت ایجاد شده مبالغ نجومی از دیگران طلب می کنند، شده است. 


در همین راستا جامعه سوارکاری اقدام به نگارش طومار دست جمعی کردند و اعتقاد دارند تداوم اجرای ممنوعیت واردات اسب مولد سرمایه گذاری اقلا ۵۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی را با تهدید جدی روبرو می کند و منجر به بیکاری هزاران نفر از افراد شاغل در تجارت های ورزشی مرتبط با سوارکاری می شود. همچنین لطمه ای بزرگ به ورزش سوارکاری ایران وارد می کند.


همچنین اجرای این مصوبه سبب واردات قاچاق اسب بدون طی مراحل قرنطینه را در پی داشته که به غیر از مشکلات مربوط به خروج غیرقانونی ارز از کشور به شدت خطر اپیدمی بیماری های مشترک انسان و دام را افزایش داده است.


یک سال و نیم قبل یکی از معاونت های وزارت جهاد و کشاورزی ردیف اولویت واردات اسب مولد را از ردیف ۲۱ به ردیف ۲۷ تغییر داد. 


تغییراتی که البته اعتراض کنندگان معتقدند برای آن مصوبه یا قانون بالادستی وجود ندارد و تنها یک دستورالعمل و نظر شخصی در سطح یکی از معاونت‌های این وزارت خانه است.


در صنعت اسب ، نقش اسب مولد در تولید و تکثیر و گردش این چرخه ، حیاتی است. گونه های خط خونی داخلی هنوز فاصله ای زیاد تا اسب‌های دارای خط خونی خارجی دارند. 

 

متن طوماری که صدها نفر از چهره های سرشناس سوارکاری ایران ، آن را امضا کرده اند به این شرح است:

 

1575510

دیدگاه‌ها