کد خبر : 1739476 | 05 اسفند 1399 ساعت 12:39 | 3.1K بازدید | 0 دیدگاه

سفر برادران عالمیان به قطر برای کسب سهمیه

نوشاد و نیما عالمیان به منظور حضور در دو مرحله مسابقات گزینشی المپیک روز چهارشنبه عازم قطر می‌شوند.

سفر برادران عالمیان به قطر برای کسب سهمیه

به گزارش  "ورزش سه" و به نقل از مهر، مسابقات گزینشی المپیک در رشته تنیس روی میز از ۲۴ اسفندماه در قطر آغاز شده و تا پایان این ماه در دو بخش جهانی و آسیایی پیگیری خواهند شد.

برای حضور در این دو رویداد و در فاصله حدود سه هفته مانده به آغاز آنها، نوشاد و نیما عالمیان فردا چهارشنبه عازم قطر می‌شوند. دلیل این اعزام زود هنگام تاکید مسئولان برگزارکننده مسابقات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با کروناست و همچنین شرکت در دو تورنمنت مصوب فدراسیون جهانی تنیس روی میز.

 

طبق پروتکل‌های موردتاکید فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای مسابقات قطر، بازیکنان شرکت کننده در این رویدادهای این کشور به محض ورود به دوحه باید تست کرونا بدهند و دو روز هم در قرنطینه باشند. نوشاد و نیما عالمیان بعد از طی کردن این دوره و پیش از شرکت در اولین مرحله مسابقات گزینشی المپیک (جهانی) باید در دو تورنمنت بین المللی شرکت کنند.

 

قبل از هر یک از این تورنمنت‌ها هم یک پیش مسابقه (پری راند) برگزار می‌شود تا بازیکنان به واسطه حضور در آنها بتوانند مجوز شرکت در پرو تورها را کسب کنند.

به همین دلیل اعزام زودهنگام به قطر برای نوشاد و نیما عالیمان تصویب شده است. این دوبازیکن همراه با جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به قطر می‌روند و طی سه هفته حضور در این کشور در رویدادهای مصوب شرکت می‌کنند.

 

برنامه رقابتی برادران عالمیان در قطر به این شرح است:

* تورنمنت کانتندر: ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه
* استار کانتندر: ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه
* انتخابی گزینشی جهان: ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه
* انتخابی گزینشی آسیا: ۲۸ تا ۳۰ اسفندماه

هر یک از کشورهای حاضر در قطر حداکثر با دو بازیکن مجاز به حضور در این رویدادها هستند.

بعد از مسابقات گزینشی جهانی و آسیا، رنکینگ جهانی آخرین فرصتی است که نمایندگان ایران برای کسب سهمیه می‌توانند از آن استفاده کنند. نوشاد عالمیان برای المپیکی شدن از طریق رنکینگ جهانی شانس دارند.

دیدگاه‌ها