کد خبر : 1739505 | 05 اسفند 1399 ساعت 15:06 | 13.9K بازدید | 1 دیدگاه

از ژرژ لیکنز تا دنیزلی؛

خطیبی، نهمین سرمربی محمدرضا زنوزی (عکس)

تراکتور در سه سالی که به بخش خصوصی واگذار شده تا بدینجا ۹ مرد مختلف را به عنوان سرمربی در کنار خود دیده‌ است .

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور پس از صعود به لیگ برتر همواره از پرتوجه ترین باشگاه های لیگ برتری بوده و قطعا مربیان زیادی هم علاقه مند به حضور در نیمکت این تیم به عنوان نفر اول کادرفنی و هدایت این تیم پرطرفدار آذربایجانی هستند اما با نگاهی به تجربه تراکتور در استخدام سرمربی در سال های اخیر به مورد عجیب و قابل تاملی برمی خوریم.

 

سرخ های آذربایجانی قبل از واگذاری به بخش خصوصی هم چندان ثبات قابل توجهی در نیمکت خود نداشتند ولی وضعیت نیمکت داغ یادگار نسبت به امروز خیلی بهتر بود. آذربایجانی ها ۹ سال غیرخصوصی را پس از صعود به لیگ برتر با ۱۰ تغییر در راس نیمکت خود انجام دادند. در این ۹ سال سرمربیان بزرگی چون امیر قلعه نویی، فراز کمالوند، تونی اولیویرا، مجید جلالی، رسول خطیبی، یحیی گل محمدی و ارطغرول ساغلام در مقاطع مختلف تجربه هدایت تراکتور را به دست آوردند و سرخ پوشان ۵ سال را هم با یک مربی به پایان فصل رساندند. در این بین فراز کمالوند با دو سال سرمربیگری پیاپی همچنان رکورددار حضور در نیمکت تراکتور در لیگ برتر است و تونی اولیویرا هم با سه بار بازگشت به این تیم در مقاطع مختلف رکورد جالبی از خود بر جای گذاشته است.

اما پس از واگذاری تیم محبوب آذربایجانی ها، آن ها امیدوار بودند با آمدن یک مربی بزرگ و ثبات در تیم، بالاخره رویای قهرمانی در لیگ برتر محقق شود؛ موضوعی که تا بدینجا عملی نشده است. تراکتوری ها که سومین سال خصوصی شدن خود را سپری می کنند، تا بدینجا ۹ بار دست به تغییر در راس کادرفنی خود زده اند و رکورد جالب ۳ سرمربی در هر سال را داشته اند!

 

1575256

 

 تراکتور خصوصی در اولین سال سکان هدایت خود را به جان توشاک، مرد پرآوازه ولزی سپرد. عمر سرمربیگری سرمربی سابق رئال مادرید در تبریز به نیم فصل هم نرسید تا دستیار وی محمد تقوی به عنوان سرمربی موقت شروع به فعالیت کند. تقوی باوجود کسب نتایج نسبتا قابل قبول پس از شکست برابر فولاد، جای خود را در شروع نیم فصل دوم به ژرژ لیکنز، سرمربی بلژیکی داد. لیکنز هم باوجود کسب نتایج خوب در ابتدا، از بازی معروف با سپیدرود آن قدر بد نتیجه گرفت تا تراکتور آن فصل را بدون هیچ دستاوردی به پایان رساند.

فصل بعدی زنوزی، باز هم سه سرمربی برای تیمش انتخاب کرد. آن ها فصل را با مصطفی دنیزلی ترک تبار، احد شیخ لاری و ساکت الهامی سر کردند و البته توانستند با عملکرد خوب الهامی با قهرمانی در جام حذفی و صعود به لیگ قهرمانان تا حدودی هواداران خود را راضی کنند.


اما فصل جاری باز هم همان سناریو تکرار شده؛ علیرضا منصوریان، مسعود شجاعی و حالا رسول خطیبی سه سرمربی اپیزود سوم تراکتور خصوصی هستند و باید دید این فصل چگونه برای سرخ ها به پایان خواهد رسید.

 

حامد حاجی محمدی

دیدگاه‌ها