کد خبر : 1740039 | 08 اسفند 1399 ساعت 16:47 | 31K بازدید | 2 دیدگاه

استقلال- قایدی؛ چالشی که به ضرر مهدی است

مهدی قایدی در شرایطی در تمرینات استقلال شرکت نمی کند که باید به مسئولان باشگاه هم درباره وضعیت او حق بدهیم.

استقلال- قایدی؛ چالشی که به ضرر مهدی است

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت 13 روز از مسابقه سپاهان و استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر اما مهدی قایدی که از مسائل مربوط به قراردادش ناراحت است، قهر کرده و در تمرینات شرکت نمی کند. مسئولان باشگاه استقلال از ابتدای فصل تاکنون به قایدی قول اصلاح قرارداد او و بالا بردن رقم را داده بودند اما این موضوع هنوز عملی نشده و قایدی نیز به تمرینات نمی رود.


مساله مهم درباره قایدی اینجا است که او از قرارداد کنونی اش که مبلغ آن 900 میلیون تومان است، 67 درصد دریافت کرده و طبق قوانین نمی تواند اقدام به فسخ آن کند.مسئولان باشگاه استقلال به قایدی قول داده بودند که دو میلیارد و صد به قراردادش اضافه کنند تا رقم آن به 3 میلیارد برسد اما این مساله هنوز محقق نشده است.


البته که مدیران باشگاه قول داده اند فردا بخشی از متمم قرارداد قایدی را بپردازند تا او راضی شود اما مساله جدیدی که ستاره استقلال مطرح کرده موضوع بند فسخ یکطرفه است.


با وجود قول مسئولان باشگاه برای پرداخت یک میلیارد تومان در دو قسط به قایدی طی هفته پیش رو ، اما این بازیکن همچنان راضی نشده و اعلام کرده با این شرایط در تمرینات حضور پیدا نمی کند. مساله ای که قایدی روی آن پافشاری دارد، اضافه شدن بند فسخ یک طرفه در صورت داشتن پیشنهاد خارجی با مبلغی دلاری ناچیز است.


در قرارداد کنونی قایدی که تا پایان 1402 است، بندی وجود دارد که قایدی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می تواند با جلب رضایت باشگاه در مبلغ رضایتنامه جدا شوداما قایدی می خواهد مبلغی در حدود 500 هزار دلار را برای رضایتنامه اش در قرارداد جدید بگنجاند که این مساله با مخالفت باشگاه مواجه شده است.


قایدی که می داند با توجه به عملکردش پیشنهادهای خارجی به سراغش می آید، می خواهد با اضافه کردن بند فسخ یک طرفه راحت تر جدا شود اما مسئولان باشگاه زیر بار این موضوع نمی روند و همین مساله چالش جدیدی ایجاد کرده است.


در چنین شرایطی طبق قراردادی که موجود است، قایدی 67 درصد از قراردادش را دریافت کرده و حتی اگر چالش موجود حل نشود،در تمام مراجع قضایی فوتبال حق با باشگاه استقلال است. به عبارت بهتر او طبق قانون نمی تواند شکایتی از باشگاه انجام بدهد. در چنین شرایطی موضوع پیش آمده کاملا به ضرر قایدی خواهد بود.


حالا که مدیران باشگاه حاضر شده اند مبلغ یک میلیارد تومان را طی روزهای آینده در دو قسط به قایدی پرداخت کنند، اینکه او بخواهد خواسته اش را افزایش بدهد و باز هم در تمرینات شرکت نکند، مساله عجیبی است و قطعا هواداران استقلال هم این موضوع را برنمی تابند.


بی تردید با ادامه روند کنونی ، باشگاه استقلال این حق را دارد که به دلیل غیبت غیرموجه برای قایدی جریمه نقدی نیز در نظر بگیرد. هرچند که مدیران باشگاه نمی خواهند به آنجا کشیده شود. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و در نهایت قایدی چه زمانی راضی به بازگشت می شود.

دیدگاه‌ها