کد خبر : 1740139 | 09 اسفند 1399 ساعت 10:15 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

فغان‌پور: احتمال دارد بهاروند در انتخابات شرکت کند

حتی اگر تا صبح یکشنبه 10 اسفندماه، نهادهای نظارتی مجوز حضور او در انتخابات را صادر کنند، بهاروند می‌تواند برای حضور در پست نایب رئیسی در انتخابات شرکت کند

فغان‌پور: احتمال دارد بهاروند در انتخابات شرکت کند

به گزارش ورزش سه ، اینکه حیدر بهاروند بعد از رد صلاحیت، تلاش خود را برای گرفتن تأیید صلاحیت و حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شروع کرده است، خبر تازه‌ای نیست. از آنجا که رد صلاحیت بهاروند از سوی نهادهای نظارتی بوده است، او در تلاش بوده تا مشکل خود را حل کند و بتواند تا پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال حتی برای نایب رئیسی هم که شده شانس خود را در انتخابات بیازماید.


این موضوع بنا به دیدگاهی خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال است و تنها کمیته انتخابات است که می‌تواند صلاحیت نامزدها را بررسی کرده و تکلیف تأیید یا رد صلاحیت آنها را مشخص کند. استعلام‌هایی هم که در جهت بررسی صلاحیت کاندیداها گرفته می‌شود و موجب رد صلاحیت بهاروند شده، از سوی همین کمیته بوده است. بعد از اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، کار این کمیته به پایان رسیده و بی‌تردید امکان بازبینی مجدد در آن وجود ندارد. اگر هم بدون نظر کمیته انتخابات تغییری در رویه تأیید صلاحیت شده‌ها ایجاد شود، این موضوع می‌تواند براساس اساسنامه جدید به نوعی خلاف استقلال کمیته انتخابات باشد.


این اما در حالی است که حیدر بهاروند کماکان تلاش خود را برای گرفتن تأیید صلاحیت خود جهت حضور در انتخابات به عنوان نایب رئیس ادامه می‌دهد. صفی‌الله فغان‌پور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره قانونی بودن این تلاش و امکان حضور بهاروند در انتخابات فدراسیون فوتبال به خبرنگار ایران ورزشی توضیح می‌دهد: «آقای بهاروند از سوی کمیته انتخابات رد صلاحیت نشده‌اند که حالا برای تأیید دوباره صلاحیت‌شان نیازی به نظر کمیته انتخابات باشد. رد صلاحیت ایشان از سوی نهادهای نظارتی بوده است. حالا هم حتی اگر تا صبح یکشنبه 10 اسفندماه، نهادهای نظارتی مجوز حضور او در انتخابات را صادر کنند، بهاروند می‌تواند برای حضور در پست نایب رئیسی در انتخابات شرکت کند.»


آیا این موضوع متناقض با اساسنامه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیست؟ فغان‌پور می‌گوید: «کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال اسناد و مدارک لازم برای حضور کاندیداها در انتخابات را بررسی می‌کند که آقای بهاروند در این زمینه مشکلی نداشت. استعلامی هم که درباره نامزدها از نهادهای نظارتی گرفته شد، به دستور خود آقای بهاروند بود. حالا هم ایشان پیگیر هستند که موضوع را حل کنند و احتمال اینکه بتواند در انتخابات شرکت کند، وجود دارد.»


مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال درباره انتخابات پیش‌رو می‌گوید: «این دوره از انتخابات کاملاً متفاوت با انتخابات دیگر است. همیشه فدراسیون فوتبال یک کاندیدا در پست ریاست فدراسیون داشت اما این دوره ما از فدراسیون فوتبال هیچ نامزدی برای پست ریاست نداریم. رقابت در این دوره به شدت تنگاتنگ است.»

دیدگاه‌ها