کد خبر : 1740152 | 09 اسفند 1399 ساعت 10:53 | 99.5K بازدید | 3 دیدگاه

دوئل بزرگ دو مهاجم برتر پرتغال

طارمی یا گونسالوس، مسئله این است!

تیم های پورتو و اسپورتینگ بامداد امشب در حساس ترین دیدار هفته و شاید بزرگترین دیدار فصل به مصاف هم خواهند رفت.

طارمی یا گونسالوس، مسئله این است!

به گزارش "ورزش سه"، ساعت 24 امشب در حساس ترین دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر پرتغال و شاید مهم ترین دیدار فصل، تیم های پورتو و اسپورتینگ در استادیوم دراگو و به میزبانی آبی و سفید های بندرنشین پورتو به مصاف هم می روند. دیداری که در صورت پیروزی پورتو می تواند ادامه رقابت های لیگ پرتغال را جذاب تر کند و در صورت برتری اسپورتینگ، فاصله آنها با یاران طارمی را بیشتر کند.
هم اکنون اسپورتینگ با 54 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پورتو با 10 امتیاز کمتر در جایگاه دوم ایستاده است. این بزرگترین شانس شاگردان سرجیو کونسیسائو برای بازگشت به کورس بزرگ قهرمانی است و شکست در این بازی به منزله از دست رفتن لیگ برای آنهاست و کسب پیروزی و کاستن از این فاصله امتیازی زیاد، می تواند آنها را به هفته های آتی امیدوار کند.


اما وب سایت Maisfutebol در مطلب جالبی به مقایسه مهدی طارمی مهاجم پورتو و پدرو گونسالوس مهاجم اسپورتینگ پرداخته است. گونسالوس هم اکنون 14 گل برای اسپورتینگ به ثمر رسانده و نقش قابل توجهی در موفقیت تیمش داشته و طارمی نیز در جدول گلزنان 9 گله است و امید اصلی پورتو برای گل زدن در دیدار امشب محسوب خواهد شد.

 

1576617


این وب سایت در مقایسه این دو مهاجم و اشاره به دیدار حساس پورتو و اسپورتینگ نوشته است: کشوری که به مستطیل سبز استادیوم دراگو نگاه می کند. میلیون ها چشم به دنبال لحظه نبوغ بازیکنان هستند. هیچ جایی بهتر از دیدار کلاسیک پرتغال برای تأیید کیفیت یک فوتبالیست وجود ندارد. دو دروازه بان خوب، مدافعین باتجربه و سطح بالا، هافبک هایی که توانایی گرفتن بازی را دارند ، پورتو و اسپورتینگ به خوبی در همه پست ها بازیکنان با کیفیتی دارند ، اما در نهایت Maisfutebol دو مهاجم را به عنوان مهم ترین بازیکنان این دیدار انتخاب می کند.


مهدی طارمی نشان داد که ارزش سرمایه گذاری 4.7 میلیون یورویی پورتو بر روی او را داشته است. مبلغی که برای یک بازیکن 28 ساله قابل توجه است. او 21 گل با پیراهن ریو آوه به ثمر رساند و سرجیو کونسیسائو را متقاعد کرد تا او را به تیمش ببرد. اما پدرو گونسالس شش سال از طارمی جوان تر است و مانند بازیکن ایرانی پورتو یک مهاجم نیست. اگر بتوانیم اینطور خلاصه کنیم، یک مهاجم در تمام نقاط زمین، متخصص در استفاده از بازی بین خطوط و یک تمام کننده طبیعی است. ارزش طارمی توسط ترانسفرمارکت 12 میلیون یورو تخمین زده شده که سه میلیون کمتر از ارزش گذاری پدرو گونسالوس است.


بیایید عملکرد هر یک از مهاجمان در لیگ برتر امسال بررسی کنیم:

گونسالوس  طارمی  

 

1576616

 

اگر آمار دو بازیکن در سایر مسابقات را به این جدول اضافه کنیم، طارمی 15 گل برای پورتو به ثمر رسانده که این یعنی مهاجم ایرانی پورتو یک گل بیشتر از پدرو گونسالس به ثبت رسانده است. این بازیکن ایرانی 5 گل در جام پرتغال و یک گل در لیگ قهرمانان اروپا در برابر یوونتوس به ثمر رساند. 


آیا می توان قضاوت کرد که کدام یک از این دو بازیکن بهتر است؟ واندرلی فرناندس سیلوا ملقب درلی، مهاجم پورتو از سال 2002 تا 2005 و اسپورتینگ بین 2007 و 2009 اعتراف می کند که شک دارد طارمی بهتر است یا گونسالوس و او تنها می تواند هر دو نفر را تحسین کند.

 

1576615

 

او که دوبار با پورتو قهرمان پرتغال شده است، می گوید: من دلایل خوبی برای صحبت هایم دارم. دوست دارم باور کنم که هرکدام از آنها در یک زمینه برتر هستند. طارمی در توانایی نگه داشتن توپ و توانایی در هرگز تسلیم شدن عالی است. ببینید مثلاً او در لحظه باز کردن دروازه یوونتوس چکار کرد. در نگاه اول به نظر می رسد او جنگندگی کمی دارد و یک بازیکن کند است اما در واقعیت طارمی اصلا چیزی شبیه به این ادعا نیست. او در محوطه جریمه برای رقبا یک خطر بزرگ است.

 

1576618


درلی درباه مهاجم اسپورتینگ می گوید: پدرو بقیه را دارد: سرعت، سهولت تصمیم گیری. گاهی اوقات به نظر می رسد که او از محوطه جریمه دور است ولی در نهایت موفق می شود راهی برای شوت به سمت دروازه پیدا کند. من خیلی از آنها را در آن جنبه از فوتبالش می بینم.


او در پایان درخصوص اینکه بالاخره طارمی بهتر است یا پدرو گونسالوس گفت: بعد از بازی با من تماس بگیرید، شاید آن زمان من بدانم که چگونه با اطمینان بیشتری پاسخ دهم.

دیدگاه‌ها