کد خبر : 1740520 | 10 اسفند 1399 ساعت 19:28 | 31K بازدید | 0 دیدگاه

فروش ارز دیجیتال با لوگوی بارسا و یوونتوس؛

روایتی جذاب از ورود بیت کوین به فوتبال!

باشگاه‌های پاریسن ژرمن، یوونتوس، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، آ اس رم، گالاتاسرای و آث میلان از جمله تیم‌هایی هستند که توکن هواداری عرضه می‌کنند.

روایتی جذاب از ورود بیت کوین به فوتبال!

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که ارزهای دیجیتال سیر صعودی خوبی پیدا کردند و صحبت در خصوص آن نقل محافل است، شاید برایتان جالب می‌شود که بدانید باشگاه های معروف در فوتبال نیز به سراغ این شکل جالب پول تکنولوژیک رفته اند.

 

1577298

 

شاید روزی که از راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها نوشتیم فکرش را نمی‌کردیم که به همین سرعت یک مدل جدید برای درآمدزایی باشگاه‌ها یافت شود. رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال چند هفته‌ای است که اقتصاد جهان را درگیر خود کرده و تا به اینجا بستر خیلی مناسب‌تری برای مبادلات تجاری و پرداخت‌های مالی به حساب می‌آید. یک ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل خاصی از یک پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. رمزارزها همانند ریال، دلار و سایر پول‌ها با سازوکار مختلفی ایجاد و توزیع می‌شوند. از طرفی بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاکچین استفاده می‌کنند.

 

جذابیت‌های یک ارز دیجیتال و روش دادوستد با آن به‌قدری بوده که حتی دیوید بارال مهاجم سابق رئال مادرید B و لوانته، با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین به تیم اینترناسیونال دمادرید در دسته سوم اسپانیا پیوست. اتفاقی که سر و صدای زیادی در سراسر جهان به پا کرد؛ از طرفی موضوع ورود رمز ارزها فقط به جابه‌جایی بازیکن ختم نمی‌شود و این جریان مالی به هواداران، سرمایه‌های اصلی ورزش و به‌ویژه فوتبال نیز نیم‌نگاهی دارد.

 

باشگاه‌های فوتبال به‌تازگی از ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های هواداری، گیم، چت کردن، خرید و فروش و ... در اپلیکیشن‌های هواداری خود استفاده می‌کنند. این توکن‌های طرفداری توسط شرکت فین‌تک فناوری Chiliz در سراسر اروپا ارائه شده و باشگاه‌های اروپایی مانند پاریسن ژرمن، یوونتوس، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، آ اس رم، گالاتاسرای، ایندیپندنته، یانگ بویز، ترابوزان اسپور، باشاک شهیر و لژیا ورشو از آن استفاده می‌کنند. تیم آث میلان نیز آخرین تیمی است که توکن هواداری مخصوص خود را عرضه کرده است.

 

موضوع آنجایی جالب‌تر می‌شود که براساس آمار، این شرکت طی سال گذشته بیش از ۱۴میلیون توکن هواداری (Fan Token) فروخته، بیش از ۷۰۰هزار الگوریتم بلاکچین ثبت کرده و توسط ۳۷۰هزار نفر در سراسر اروپا دادوستد شده است.

 

1577297

 

استفاده از توکن‌ هواداری توسط یک باشگاه را می‌توان یک فعالیت بازاریابی مفید خواند؛ به‌عنوان مثال توکن هواداری بارسلونا فقط در ۲۰ دقیقه ابتدایی از شروع عرضه به جریان درآمدی ۱.۳ میلیون دلاری رسید که رقم قابل توجه و در نوع خود یک رکورد بود. توکن هواداری آث میلان نیز در همان یک ساعت اول عرضه خود از ۶ دلار به حدود ۲۶ دلار برای هر توکن رسید و رشد ۲۲۰ درصدی را تجربه کرد.

 

به نظر می‌رسد که باید ورود بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به زندگی مردم جهان را پذیرفته و آن‌ها را همچون دیگر ارزهای رایج در جهان قبول کنیم؛ پیش‌بینی می‌شود استفاده از رمز ارزها در بازار انتقال بازیکنان فوتبال که هر روز خبر از قراردادهای پنهانی در آن مطرح می‌شود، شفافیت ایجاد کند.

 

همچنین رمزارز توانسته است یک راه حل مناسب برای گسترش مسیر جابه‌جایی پول و حذف موانع خارجی ایجاد نماید. علاوه بر این، انتقال و پرداخت با ارز دیجیتال به صورت فوری انجام می‌شود که این می‌تواند در ساعت‌های پایانی یک پنجره نقل و انتقالاتی، جابه‌جایی‌ها و خبرهای ناگهانی زیادی را در پی داشته باشد.

 

پیمان گل‌وردی

دیدگاه‌ها