کد خبر : 1740908 | 12 اسفند 1399 ساعت 11:02 | 9.5K بازدید | 0 دیدگاه

شرکت هرمی و معافیت مالیاتی و فوتبال زنان 

پاسخ نایب رییس زنان فدراسیون به ابهامات

87نفری که در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال حضور داشتند 70نفر به نایب‌رئیسی شهره موسوی رأی دادند اما آیا او این مقبولیت را در جامعه فوتبال و فوتسال زنان هم دارد؟

پاسخ نایب رییس زنان فدراسیون به ابهامات 

به گزارش ورزش سه ، از همان ظهر یکشنبه که موسوی به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شد، تردیدهایی در میان زنان فعال در فوتبال شکل گرفت. عمده نگرانی‌ها حول این محور است که شهره موسوی به‌جای فوتبال زنان در فوتبال مردان تیمداری می‌کند و شناختی از فوتبال زنان ندارد. آیا او می‌تواند متوجه دغدغه‌های زنان باشد، همراه‌شان شود و آنها را به جایگاهی برساند که مدنظرشان است؟ اینها سؤالاتی است که شهره موسوی در گفت‌وگو با همشهری به آنها پاسخ داده و از شیوه مدیریتی خودش دفاع می‌کند.

 

  فوتبال و فوتسال زنان وضعیت خوبی ندارند. شما ضعف را در کجا دیده‌اید و چه برنامه‌ریزی خاصی برای 4سال آینده‌ دارید؟
برای همین فوتبالی که می‌گویید شرایط خوبی ندارد، می‌شود برنامه‌ریزی کرد. اینطوری هم نیست که بگوییم دنیا به آخر رسیده است. زنان سال‌ها با دل و جانشان برای فوتبال کار جدی کرده‌اند؛ مربیان، داوران و حتی کارکنان خوبی داریم. اینها همه سرمایه‌های ما هستند. اگر این سرمایه‌ها خوب مدیریت شود، می‌تواند در مسیر باروری قرار بگیرد و اتفاق بزرگی رقم بزند.

 

  با توجه به این سرمایه‌ها قرار است 4سال دیگر فوتبال زنان به کجا برسد؟ شما هدف‌گذاری مشخصی دارید؟‌
4سال دیگر، چیزی را که امروز تحویل گرفته‌ام متحول‌شده تحویل می‌دهم. من این قول را به شما به‌عنوان اصحاب رسانه می‌دهم، چون می‌دانم 4سال دیگر این حرف من یادتان می‌ماند و از من مطالبه می‌کنید.

 

  این تحول قرار است در چه حدی اتفاق بیفتد؟ فوتبال به سطح اول آسیا می‌رسد، سهمیه المپیک می‌گیرد؟ فوتسال می‌تواند به حق و حقوقش برسد و بعد از 3سال جایزه قهرمانی‌اش را بگیرد؟ 
مسئله این است که تا به امروز در فدراسیون، فوتبال زنان را به‌عنوان حیاط‌خلوت دیده‌اند؛ اینکه همه کارها را برای مردان انجام بدهیم و اگر چیزی اضافه آمد به فوتبال زنان بدهیم. با ورود من این نگاه تغییر می‌کند، چون این نگاه اصلا نگاه خوبی نیست. در مذاکراتی هم که با هیأت‌رئیسه خواهیم داشت، از زنان دفاع می‌کنم.

 

1577902

 

  مدیران قبلی هم که در فوتبال زنان بودند، علاقه داشتند و می‌خواستند کار کنند اما نه قدرت داشتند و نه پول. قرار است عزیزی‌خادم چقدر به شما اختیار بدهد؟ 
قبل از انتخابات من با ایشان اتمام‌حجت کردم و گفتم من مدیری نیستم که اختیار نداشته باشم و بمانم و کار کنم. من باید بتوانم به قولی که به جامعه فوتبال زنان داده‌ام، عمل کنم. اگر قرار باشد 4سال بمانم و بعدش بگویم قدرت نداشتم و نتوانستم کار کنم، مدیریت شایسته‌ای نداشته‌ام. اگر من قدرت نداشته باشم باید کار را واگذار کنم؛ شاید فرد دیگری بیاید که بتواند کار کند. آقای دکتر من را می‌شناسد و می‌داند مدیری نیستم که در سایه قرار بگیرم. اگر نظر دیگری داشتند، حتما نایب‌رئیس دیگری را معرفی می‌کردند. آقای دکتر به فوتبال زنان نظر ویژه‌ای دارد و این قول را به من داده که متفاوت از چیزی که تا به امروز در فوتبال زنان بوده، عمل کند.

 

  جامعه فوتبال زنان نگرانی‌هایی دارد که شاید مطرح کردنش شما را ناراحت کند. شما مدیر شرکت بادران هستید و با این نام در لیگ‌یک فوتبال مردان تیم دارید. یک مسئله این است که می‌گویند اگر خانم موسوی دغدغه فوتبال زنان را داشت، چرا در این سال‌ها هیچ سرمایه‌گذاری‌ای در فوتبال زنان نکرده است؟ 
اتفاقا خانم شهناز یاری این سؤال را از من داشت. گفت 3سال پیش رزومه‌ام را دادم ولی چرا شما تیم فوتسال تشکیل ندادی. دلیل این بود که حتی من به‌عنوان کسی که در فوتبال مردان تیم داشتم، از پتانسیل فوتبال زنان باخبر نبودم. اینکه چرا من به‌عنوان زنی که حاضرم در فوتبال سرمایه‌گذاری کنم، سراغ فوتبال مردان می‌روم، به مظلومیت فوتبال زنان برمی‌گردد. از وقتی که من با دغدغه‌های زنان آشنا شدم، دیدم راهی که طی کرده‌اند چقدر سخت بوده است. یکی از چیزهایی که من از رسانه‌ها می‌خواهم این است که فوتبال زنان را بیشتر ببینند. رسانه، زنان را نمی‌بیند. روز انتخابات در اخبار ساعت7تلویزیون، حتی اسمی از نایب‌رئیس زن برده نشد. ما فقط فوتبال زنان را می‌خواهیم که در مجامع جهانی بگوییم فوتبال زنان داریم؟ می‌خواهیم نمایش بدهیم یا عمل کنیم؟

 

با اینکه شما بارها گفته‌اید شرکتی که دارید شرکت شبکه‌ای است و با شرکت‌های هرمی تفاوت دارد اما باز هم خیلی‌ها قانع نشده‌اند. حتی می‌گویند شما برای فرار از مالیات به فوتبال پناه آورده‌اید.
قوانین و مقررات هیچ تخفیف مالیاتی به بحث‌های ورزشی اختصاص نداده و صورت‌های مالی شرکت من در چند سال گذشته کاملا مشخص و عملکرد من شفاف است. حتی یک ریال معافیت مالیاتی بابت تیمداری نگرفته‌ام. بابت هزینه‌هایی هم که در فوتبال داشته‌ام، مالیات پرداخت کرده‌ام.

 

  مسئله دیگری هم هست. شما هیچ وقت در ورزش زنان مدیریت نکرده‌اید. به صرف اینکه یک زن مدیر هستید، می‌توانید در این فوتبال آشفته تغییر ایجاد کنید؟ 
من 25سال در شرایط اقتصادی آشفته شرکت داشته‌ام و مدیریت کرده‌ام. زحمت کشیده‌ام، پول درآورده‌ام و هزینه کرده‌ام. فکر می‌کنم شیوه مدیریت را بلدم. فوتبال تیم‌ورک است و من تیم‌ورک را خوب می‌شناسم.

منبع : همشهری

دیدگاه‌ها