کد خبر : 1740921 | 12 اسفند 1399 ساعت 11:47 | 125.2K بازدید | 0 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه؛ برگی از تاریخ 

انجام نشد: انتقال جنجالی از استقلال به پرسپولیس

رقابت های باشگاه های تهران در سال 1364شایعه ای عجیب را شنید که در صورت وقوع شاید جنجالی ترین خبر آن دهه می شد

انجام نشد: انتقال جنجالی از استقلال به پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه " ، دراوایل دهه 60قانونی عجیب در هیئت فوتبال تهران مصوب شده که نقل و انتقال بین دو تیم پر هوادار پایتخت را ممنوع کرده بود و بازیکنی می توانست دست به این کار بزند که یک فصل فوتبالی خارج از گود به انتظار آغاز فصل بعدی باشد. 


استقلال که در آن سالها از شاهرخ و شاهین بیانی دو برادر نامدار استفاده می کرد با مشکلات به وجود آمده برای شاهرخ و قول علی پروین به او برای دادن زمین در سعادت آباد ، شاهرخ را از دست داد و شاهرخ بعد از یک فصل خانه نشینی به پرسپولیس پیوست .


در اسفند 64و بعد از ملغی شدن آن قانون شایعه ای عجیب در محافل ورزشی به گوش رسید. شاهین بیانی برادر کوچک شاهرخ که در دفاع راست استقلال بازی می کرد هم به پرسپولیس خواهد پیوست .
شایعه ای عجیب که به سرانجام نرسید و شاهین در استقلال ماند و  با این تیم  در 25خرداد سال 65و در نیمه نهایی رقابت های باشگاه های تهران به مصاف شاهرخ برادر بزرگترش که پیراهن پرسپولیس به تن کرده بود رفت . 


آن بازی با دو گل شاهرخ و روز پرشکوه ناصرمحمدخانی با نتیجه سه بر صفر به نفع پرسپولیس به اتمام رسید .


خشونت شاهین در برابر حرکات شاهرخ در اواخر نیمه اول که موجب مصدومیت شاهرخ و از جریان افتادن بازی در لحظات آخر نیمه اول شد از یاد هواداران فوتبال نخواهد رفت .


شاهین در استقلال ماند و بعد از بازگشت مجدد شاهرخ به استقلال از دفاع راست به دفاع سوئپر نقل مکان کرد و  بازوبند کاپیتانی را هم جلوتر از برادر بزرگتر به دست زد و در نهایت با کاپیتانی او استقلال به دومین قهرمانی خود در رقابت های باشگاه های آسیا رسید.


در گزارش بریده از جریده آن سالها آمده غلامرضا فتح آبادی ومحمدرضا شکورزاده هم به استقلال خواهند پیوست . فتح آبادی که از استقلال به پرسپولیس رفته بود دوباره به استقلال برگشت و در سال 66شکورزاده نیز به استقلال پیوست .

 

1577928

دیدگاه‌ها