کد خبر : 1741099 | 13 اسفند 1399 ساعت 09:33 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

محب: واترپلو با شروع لیگ نفس گرفت

رییس کمیته فنی واترپلو گفت: بعد از یکسال تعطیلی ورزش های آبی، شروع مسابقات لیگ برتر سبب شد واترپلو نفسی بگیرد.

محب: واترپلو با شروع لیگ نفس گرفت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، علی محب در خصوص آغاز لیگ برتر واترپلو اظهار کرد: این مسابقات از ۱۰ اسفند آغاز شد. سطح لیگ برتر امسال با توجه به شرایط نسبی است. نتایج در سه تیم خیلی بهم نزدیک است. سه تیم در کورس قهرمانی هستند و این بازیها را جذابتر کرده است.

محب در ادامه گفت: با مجوز بازگشایی استخرها در هر استان تنها یک استخر اجازه فعالیت داشت تا تیم‌ها بتوانند تمرین کنند. برخی تیم‌ها همچون خوزستان وضعیت قرمز داشتند اما باز هم در لیگ شرکت کردند که باید از آن باشگاه‌ها تشکر کرد.

 

وی در ادامه گفت: ما تصمیم داشتیم لیگ را با ۵ تیم از ۱۰ اسفند آغاز کنیم؛ البته اگر ۴ تیم هم در لیگ اعلام آمادگی می کردند باز هم لیگ را استارت می زدیم. یکسال تمرینات و مسابقات واترپلو تعطیل بود و ما می خواستیم این رشته مجددا شکلی به خود بگیرد.

محب گفت: به هر حال لیگ برتر با حضور ۵ تیم در یک گروه دوره ای به صورت متمرکز به میزبانی تهران آغاز شد. این مسابقات با رعایت تمامی پروتکل‌های ورزشی در حال انجام است. ۵ شنبه مرحله مقدماتی این مسابقات به پایان می رسد و دو تیم برتر به فینال و دو تیم دیگر نیز در دیدار رده بندی روز جمعه مسابقه خواهند داد. صعود تیم‌ها به مرحله نهایی براساس امتیاز است و هر تیمی که امتیاز بیشتری داشته باشد به فینال خواهد رسید.

 

رییس کمیته فنی لیگ برتر واترپلو در خصوص سطح لیگ افزود: کیفیت مسابقات نسبت به سال گذشته پایین تر است. دلیل آن هم شیوع کرونا است. سال گذشته مسابقات با ۷ تیم انجام شد. در این سال سایپا، پرسپولیس و نفت و گاز گچساران شرکت نکردند. مهم بازیکنان ملی هستند که در تیم‌ها پخش شدند و توانستند بازی کنند. سرمربی خارجی تیم ملی هم که به ایران آمده و تمرینات تیم ملی شروع شده است. بعد از یکسال تعطیلی انجام این مسابقات سبب شد واترپلو نفسی بگیرد.

وی گفت: امیدوارم اتفاقی در مسابقات به لحاظ ویروس کرونا رخ ندهد، بازیکنان در طی این یک هفته دو بار تست داده اند تا خیالمان راحت باشد. شرایط را هم خیلی سفت و سخت گرفتیم. بازی ها بدون تماشاچی برگزار شد و داوران و کادر اجرایی نیز همه تست دادند تا به امید خدا لیگ واترپلو به خوبی تمام شود.

 

محب در پایان افزود: واقعا ورزشکاران این رشته محروم بودند. ورزش آبی تنها رشته ای بود که خیلی از کرونا ضربه خورد. خداراشکر توانستیم مسابقات را در اسفند هر چند فشرده برگزار کنیم تا انگیزه ای برای ورزشکاران باشد. جوانان این رشته بدون بازی تمام انگیزه خود را از دست می دادند. خداراشکر فدراسیون و باشگاه‌ها همه زحمت کشیدند تا لیگ انجام شود. تیم‌ها استخر نداشتند مقداری در فشار بودند اما با این حال در لیگ حاضر شدند و ان شاءالله نتایج خوبی نیز حاصل شود.

دیدگاه‌ها