کد خبر : 1741141 | 13 اسفند 1399 ساعت 12:08 | 19.5K بازدید | 1 دیدگاه

درباره حسینی اصلا به سن توجه نکنید

پنجعلی: سیدجلال جواهر پرسپولیس است

محمد پنجعلی، مدافع اسبق پرسپولیس در خصوص عملکرد این روزهای سیدجلال حسینی در ترکیب این تیم صحبت‌های جالبی مطرح می‌کند.

پنجعلی: سیدجلال جواهر پرسپولیس است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره شرایط تیم و صدرنشینی سرخپوشان گفت: تیم برگشت و نتایج خوبی هم گرفت. الان هم قهرمان نیم فصل است و انشاالله تا پایان فصل با تداوم این روند به دنبال قهرمانی خواهند بود. انشاالله در فصل آتی لیگ قهرمانان هم به دنبال جام باشند. چرا که در فینال قبلی بدشانسی بزرگی آوردند و امیدوارم بار دیگر با حضور در فینال شرایط دستیابی به جام را دنبال کنند.

 

وی درباره بردهای اقتصادی پرسپولیس گفت: در این شرایط موقعیت های زیادی هم از دست رفت. بردهای اقتصادی را تمام تیم‌های دنیا دنبال می‌کنند و در نهایت چیزی که مهم است قهرمانی و کسب برد است. هر چه از بازی می‌گذرد حساسیت بیشتر می شود و امکان ریسک پایین می‌آید. در نهایت جام را به تیمی که سه امتیاز بیشتری کسب کرده می‌دهند. واقعیت این است که تیم خوب بازی می‌کند. طبیعی است که تیم به دنبال حفظ تک گل خود و کم کردن ریسک باشد.

 

مدافع اسبق پرسپولیس درباره عملکرد سیدجلال حسینی گفت: او واقعا عالی بوده است. او در شرایط تاکتیکی تیم جلو می‌رود و واقعا از این حیث موثر بوده است.

 

پنجعلی درباره شکستن رکورد بازی‌اش توسط سیدجلال حسینی گفت: فکر کنم رکورد مرا خیلی زودتر زده است. سن واقعا مساله نیست و موضوع اصلی این است که بدن را حفظ کنیم و شاداب و آماده نگه داری. من در 36 سالگی از فوتبال خداحافظی کردم. او اکنون در این سن و سال مثل یک جواهر است و خیلی خوب کار می‌کند. وقتی بازیکنی در این سن کیفیت خود را حفظ می‌کند اصلا نباید درباره سن او حرف زد. خیلی از بازیکنان در 28 سالگی بدن‌شان پیر می‌شود و در مسیر خداحافظی پیش می‌روند. او اما نشان داده که کاملا حرفه ای عمل می‌کند و زندگی فوق العاده‌ای دارد.

 

1488777

 

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه آیا سیدجلال حسینی در نسل بازیکنان او فرصتی برای حضور پیدا می‌کرد گفت: قطعا. او یک بازیکن باکیفیت است و مسلما می‌توانست و می‌تواند در هر دوره‌ای یک ستاره بزرگ برای تیمش باشد. سیدجلال کسی را سورپرایز نکرده چرا که همیشه یک روند کیفی مناسب داشته و شما کمتر می‌توانید از او اشتباه بزرگی به خاطر بیاورید. در صورتی که در پستی که بازی می‌کند اشتباه هم یک موضوع قابل پیش بینی است. اما او نمونه کامل یک بازیکن کاملا حرفه ای در فوتبال ماست که امیدوارم این نسل او را الگوی خاص خود قرار دهند.

وی با تمجید عملکرد دفاعی تیم نیز گفت: الان عملکرد تاکتیکی تیم هم فوق العاده است. واقعا بردن این پرسپولیس خیلی سخت است. من با این شرایط کاملا نسبت به آینده تیم امیدوارم هستم. تیمی که همه در کار دفاع  و حمله کار می‌کنند و این می‌تواند موفقیت پرسپولیس را تضمین کند.

 

مدیر آکادمی پرسپولیس درباره شرایط پرورش استعدادها در این تیم گفت: ما به طور کامل آکادمی در فوتبال ایران نداریم. آکادمی باید تمام تمرکز خود را روی پرورش استعدادها بگذارد اما همه چیز حتی در تیم‌های پایه به سمت نتیجه گرایی رفته. این تنها یک بخش از مشکلات است و موضوع بعدی هم مربوط به بی توجهی و عدم تخصیص بودجه لازم برای این امکانات است. شما قیمت امروز این بازیکنان در فوتبال ایران را ببینید. یقینا هزینه آکادمی به اندازه یک سوم بازیکنان امروز هم نیست اما کسی توجهی به این موضوع ندارد. 


وی ادامه داد: شما می‌بینید باشگاهی روی بازیکنان جوان سرمایه گذاری کند و نگران شکست نباشد؟ مدیریت باشگاه تمام حواسش روی تیم بزرگسالان است. الان یک سال است که هزار تومان هم خرج تیم آکادمی و پایه نشده است. در شرایطی که هزینه کل آکادمی و پایه ها نصف قرارداد یک بازیکن بزرگسال هم نیست. الان بازیکن ما در رده پایه خیلی زود به سمت جدایی و تجربه فضایی می‌رود که برای او هزینه حرفه ای داشته باشند و به این شکل ما خیلی زود استعداد خودمان را در تیم های دیگر می‌بینیم.

 

پنجعلی در واکنش به اینکه آخرین خروجی‌های قابل اعتنای آکادمی باشگاه کدام بازیکنان بوده که بتوان امیدوار به شیوه استعدادیابی این مجموعه بود گفت: سعید حسین پور و مهدی عبدی بازیکنانی بودند که در تیم پایه پرسپولیس کشف و در مسیر حرفه ای سازی قرار گرفتند. درد دل زیاد است و بعدها در فرصت مناسب حرف خواهیم زد. تمام مربیان پرسپولیس دوره دیده‌اند اما مگر می شود یک سال هم هزار تومان نگیرند؟ خیلی ها رفتند و هیچ کس توجه نمی‌کند. اما به خاطر همین عشق هیچکس صدایش در نیامد و اعتراضی نکرد. به خاطر شرایط تیم بزرگسال هیچکس اعتراض نکرد اما بازیکنان رده آکادمی خیلی‌ها رفتند. خب چه انتظاری دارید در این شرایط تیم مسیر استعدادیابی خود را دنبال کند. آکادمی نباید دنبال نتیجه گرایی باشد و باید کار خود را در کار پرورش بازیکن دنبال کند.

دیدگاه‌ها