کد خبر : 1741249 | 13 اسفند 1399 ساعت 20:42 | 25.8K بازدید | 0 دیدگاه

پنج نکته جذاب در رابطه با دربی مادرید

مسابقه ای که زمانی از الکلاسیکو هم مهم تر بود

در اینجا به پنج نکته جذاب که شاید در مورد دربی مادرید ندانید اشاره می‌کنیم.

مسابقه ای که زمانی از الکلاسیکو هم مهم تر بود

به گزارش "ورزش سه"، شهر مادرید صاحب دو تیم با سابقه ای درخشان در سطح فوتبال اسپانیا و به طور کلی اروپا محسوب می‌شود. دربی مادرید همواره یک رقابت هیجان انگیز بوده است. تقابلی پر از تاریخچه که در اینجا قصد داریم به پنج مورد که شاید از آنها اطلاع نداشته باشید اشاره کنیم.

 

اتلتیکو در واکنش به رئال مادرید تشکیل شد
گروهی از دانشجویان باسک که در مادرید زندگی می کردند در اولین فینال کوپا دل ری در سال 1903 بین بیلبائو  و Madrid FC(رئال مادرید کنونی)
شرکت کردند.  آنها از نحوه بازی مادرید بیزار بودند و 18 روز بعد مجموعه ای تشکیل دادند که بعدها به اتلتیکو مادرید نامگذاری شد.

 

اتلتیکو در یک مقطع 14 سال در دربی به پیروزی نرسید اما حالا شرایط فرق کرده است
بین سال های 1999 تا 2013 اتلتیکو مادرید جهنم دربی ها را پشت سر گذاشت. آن ها در 25 بازی مقابل رئال مادرید به پیروزی نرسیدند تا اینکه حضور دیه‌گو سیمئونه شرایط شان را تغییر داد. از آن به بعد تعادل در دربی ها برقرار بوده و اتلتیکومادرید در 9 مسابقه از 30 دربی برگزار شده به پیروزی رسیده است؛ در حالی که 10 تساوی و 11 شکست نیز داشته اند. رکورد آنها در لالیگا 4 پیروزی و 4 تساوی از 15 دربی بوده است.

 

 

1578336

 

 

هواداران اتلتیکو شروع‌کننده جشن در میدان سیبلس بودند نه رئالی‌ها
در طول دهه 70 سنت جشن گرفتن تیم‌ها با هواداران شان در مناطق مختلف کشور اسپانیا رواج یافت. میدان سیبلس در مادرید جزو این مناطق محسوب می‌شود که هواداران مادریدی پس از موفقیت تیم های شان در این منطقه حاضر می شود. اگرچه این مکان اکنون بیشتر به هواداران رئال مادرید نسبت داده می‌شود اما این اتلتیکویی‌ها بودند که بعد از قهرمانی لالیگا در سال 1977 جشن خود را در این منطقه از شهر برگزار کردند.

 

 

1578339

 

 

این دربی حتی از ال کلاسیکو هم حساس تر بود
امروزه رقبای اصلی رئال مادرید و بارسلونا هستند اما در گذشته و بعد از جنگ داخلی اسپانیا در سال 1939 دربی مادرید از حساسیت بیشتری برخوردار بود. همانطور که اسطوره باشگاه رئال مادرید یعنی آلفردو دی استفانو زمانی گفته بود: " بارسلونا را فراموش کنید این اتلتیکو مادرید است که می‌تواند ما را ناامید کند."

 

برنابئو مکانی ویژه برای هواداران اتلتیکو مادرید
استادیوم خانگی رئال مادرید یعنی سانتیاگو برنابئو همواره مکانی ویژه برای هواداران اتلتیکو بوده است. نکته حیرت انگیز اینکه آنها 10 بار در رقابت های کوپا دل ری به مقام قهرمانی دست یافته اند که تنها یک قهرمانی خارج از سانتیاگو برنابئو حاصل شده است که آن هم به پیروزی برابر بارسلونا در سال 1996 برمی گردد.

 

 

1578338

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها