کد خبر : 1741307 | 14 اسفند 1399 ساعت 02:02 | 64K بازدید | 0 دیدگاه

بارسلونا 3 - 0 سویا؛ صعود خاطره انگیز به فینال

بارسلونا در شبی به یادماندنی با سه گل سویا را مغلوب کرده و راهی فینال کوپا دل ری شد.

بارسلونا 3 - 0 سویا؛ صعود خاطره انگیز به فینال

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا که در بازی رفت با دو گل شکست خورده بود، با گل دقیقه 93 جرارد پیکه کار به تساوی کشاند و در نهایت با گلزنی در اوقات اضافی به فینال کوپا دل ری راه یافت.

 

بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و روی حرکت عثمان دمبله در همان دقیقه ششم می توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه پای چپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت. در دقیقه 10 و روی پاس سرجینو دست به سرخیو بوسکتس در گوشه محوطه بود که بارسلونا باز هم صاحب موقعیت شد، اما ضربه هافبک اسپانیایی با عکس العمل واسلیک همراه شد.

 

دو دقیقه بعد لیونل مسی، کاپیتان بارسا با یک ارسال زمینی خطرناک برای تیمش موقعیت سازی کرد، اما کلمنت لانگله از فاصله ای نزدیک نتوانست دروازه سویا را باز کند.

 

اما در دقیقه 13 بارسلونا بالاخره به گل اول دست یافت. عثمان دمبله درون محوطه جریمه سویا صاحب موقعیت گلزنی شده و با یک پاس راست دقیق و تماشایی به گوشه دروازه گل اول را به ثمر رساند.

 

1578395

 

در ادامه جریان بازی آرام شد و بیشتر در میانه میدان دنبال شد. در دقیقه 33 لیونل مسی درون محوطه صاحب موقعیت شده و ضربه او به صورت اتفاقی و بعد از برخورد به مدافعان سویا در آستانه ورود به دروازه بود، اما آکنا روی خط توپ را برگرداند. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و بارسلونا با همان برتری 0-1 راهی رختکن شد.

 

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اگرچه بارسلونا کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت، اما دفاع چند لایه و منسجم سویا به این تیم اجازه خلق موقعیت چندانی را نمی داد.

 

در دقیقه 66 و روی ارسال عثمان دمبله از سمت راست بارسلونا تا آستانه زدن گل دوم نیز پیش رفت، اما ضربه تماشایی یوردی آلبا از درون محوطه با بدشانسی به دیرک خورد و این فرصت تبدیل به گل نشد.

 

اما در دقیقه 71 و با خطای مینگوئزا روی اوکامپوس درون محوطه جریمه بارسلونا، این سویا بود که صاحب یک ضربه پنالتی شد. خود اوکامپوس پشت توپ قرار گرفت، اما ضربه زمینی او توسط تراشتگن مهار شد و بهترین فرصت سویا از دست رفت.

 

دقایقی بعد لیونل مسی در زاویه ای دشوار و در سمت راست محوطه جریمه سویا صاحب موقعیت شد، اما او از تعادل لازم برقرار نبود و ضربه او از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

 

1578438

 

1578429

 

در دقیقه 92 فرناندو با کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا سویا در ثانیه های پایانی 10 نفره شود. اما در دقیقه 92 جرارد پیکه ارسال دقیق و تماشایی آنتوان گریزمان را تبدیل به گل کرد و بارسلونا در ثانیه های پایانی به تساوی در مجموع دو بازی دست یافت.

 

اما بارسلونا در دقیقه 95 به گل سوم رسید. روی ارسال دقیق یوردی آلبا از سمت چپ، مارتین برایثویت با یک ضربه سر چکشی و دقیق موفق شد گل سوم را به ثمر رسانده و بارسلونا را در آستانه صعود قرار دهد.

 

دقایقی بعد لیونل مسی پشت محوطه سویا حرکت کرده و برای باز کردن دروازه این تیم اقدام کرد، اما جایگیری واسلیک صحیح بود و او موفق به جمع کردن توپ شد تا در نهایت نیمه اول وقت اضافی با برتری 0-3 بارسلونا تمام شود. در نیمه دوم بارسلونا به خوبی جریان بازی را کنترل کرده و در نهایت با برتری 0-3 راهی فینال شد.

دیدگاه‌ها