کد خبر : 1741710 | 16 اسفند 1399 ساعت 13:17 | 47.3K بازدید | 1 دیدگاه

شکوی و تایید نامه قبلی در زمان دبیرکلی!

ماجرای تعهدنامه‌ای که سوشا مکانی امضا کرد

وکیل سوشا مکانی با اشاره به وضعیت شکایت موکل خود مدعی شد اگر قرار است در آینده تیم‌های عربی که جویای اتفاقات ما هستند، از ما شکایت کنند و پرونده به فیفا و وکلای بین‌المللی ارسال شود، همین الان قانون اجرا شود.

ماجرای تعهدنامه‌ای که سوشا مکانی امضا کرد

 

به گزارش "ورزش سه"، آرش شکرریز در برنامه "یه روز تازه" درباره جزئیات پرونده محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده سوشا مکانی گفت: بعد از مشکلات دی‌ماه 1394 سوشا مکانی در تاریخ 7/11/1394 تعهدنامه‌ای امضا کرد که اگر بعد از این مرتکب تخلفی شوم، باشگاه پرسپولیس اختیار کسر نصف قرارداد را دارد و براساس رأی کمیته استیناف به این دلیل که تعهدنامه ثبت سازمان لیگ نشده است و تا پایان فصل توسط مدیرعامل باشگاه جریمه اعمال نشده است، تعهدنامه اجرا نشد. در تاریخ 25/2/1395 قرارداد مکانی با باشگاه پرسپولیس به پایان رسید و در تاریخ 15/3/1395 توسط کمیته اخلاق ایران 6 ماه محروم شد. در دوران محرومیت هم سوشا مکانی در ایران حاضر نبود؛ بنابراین حکم کمیته استیناف بعد از دو سال صادر شد.

 

شکرریز در خصوص شکایت از پرسپولیس و مراحل این پرونده اینطور توضیح داده است: در دی‌ماه سال 1398 جلسه کمیته استیناف برگزار شد که شکوری هم برگه این جلسه را امضا کرده است و برانکو ایوانکوویچ نیز رضایت خود را از عملکرد سوشا مکانی اعلام می‌کند. رأی هم در حال حاضر قطعی شده است و در تاریخ آبان 1399 نیز بعد از 11 ماه حکم کمیته استیناف صادر می‌شود. یک ماه فرصت اعتراض به دادگاه است و براساس آیین‌نامه اگر بعد از 30 روز محکوم‌علیه رأی را اجرا نکرد، پنجره باشگاه بسته می‌شود و بنابراین ما با حکم قطعی مواجه هستیم.

وی در ادامه گفت: نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در تاریخ 25/11/1399 اعلام می‌کند که باشگاه‌های بدهکار حق نقل‌وانتقال ندارند؛ بنابراین اگر کسی آی‌تی‌سی اخذ کرده باشد و قراردادش در سازمان لیگ ثبت شده باشد، چون مجوز کمیته وضعیت را ندارد؛ بازیکن غیرمجاز محسوب می‌شود و براساس قانون اگر دو ساعت بعد از بازی تیم مقابل به بازیکن اعتراض کند، بازی 3 هیچ خواهد شد و کمیته وضعیت هم باید پاسخگوی ای‌اف‌سی باشد.

وکیل سوشا مکانی با اشاره به پیشرفت پرونده و شرایط آن در ادامه اینطور می‌گوید: عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون با شعار مبارزه با فساد و اجرای قانون آمده‌ است و توقع اجرای قانون را داریم. اگر قرار است یک ماه آینده تیم‌های عربی که جویای اتفاقات ما هستند، در بازی‌ها از ما شکایت کنند و پرونده به فیفا و وکلای بین‌المللی ارسال شود، همین الان قانون اجرا شود چراکه با این روند بازی‌های ما 3 هیچ خواهد شد.

 

شکرریز در پایان مدعی شد که پرسپولیس نباید در خصوص شکایت بازیکنان بابت مطالبات شرایط را به شکلی پیش ببرد که آنها مقابل هواداران قرار گیرند: سر جمع این حکم‌ها حدود 3 میلیارد تومان هم نیست و قرار دادن هوادار در برابر بازیکن اشتباه است. چرا 500 هزار یورو به جای 100 هزار یوروی به بودیمیر و 500 هزار یورو به گولچ که بازی هم در پرسپولیس نداشته است، پرداخت می‌کنیم اما درخصوص بازیکنان داخلی هوادار و بازیکن را مقابل هم قرار می‌دهیم؟ در نهایت هم خودمان را پشت سر آنها مخفی می‌کنیم و در ایران انتظار اجرای قانون را داریم تا در بازی‌های جهانی به مشکل نخوریم و این نکته را هم گوشزد کنم که پنجره صنعت نفت هم بسته است.

دیدگاه‌ها