کد خبر : 1742148 | 17 اسفند 1399 ساعت 20:16 | 33.2K بازدید | 0 دیدگاه

پیغام هوایی آبی ها برای رقیب دیرینه (عکس)

هواداران گلاسکو رنجرز در هنگام مسابقه سلتیک در برابر دندی یونایتد بر فراز آسمان استادیوم محل برگزاری این بازی، کری خواندند.

پیغام هوایی آبی ها برای رقیب دیرینه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، هفته سی و دوم لیگ برتر اسکاتلند امروز با برگزاری یک دیدار برگزار شد. تیم دندی یونایتد در استادیوم خانگی خود تانادیس پارک میزبان سلتیک رده دومی بود. با توجه به اختلاف امتیازی سلتیک با رقیب دیرینه خود گلاسکو رنجرز، عدم پیروزی آنها منجر به قطعی شدن قهرمانی رنجرز می شود.


روز گذشته شاگردان استیون جرارد در گلاسکو رنجرز با نتیجه سه بر صفر مقابل سنت میرن به پیروزی دست یافتند و با توجه به اختلاف 21 امتیازی ایجاد شده تا قبل از برگزاری بازی امروز، عدم پیروزی سلتیک باعث می شد تا رنجرز در فاصله 6 هفته به پایان لیگ برتر اسکاتلند، عنوان قهرمانی خود را قطعی کند.

 

1579783


در حالیکه امروز دو تیم سلتیک و دندی یونایتد در حال برگزاری مسابقه بودند، هواپیمایی بر فراز آسمان استادیوم تانادیس پارک به پرواز در آمد که حامل پیغام مهمی برای بازیکنان و هواداران سلتیک بود.
در این بنر بزرگ نوشته بود: "آیا اکنون می توانید ما را ببینید؟! 55 عنوان قهرمانی". این بنر به کسب 55 قهرمانی گلاسکو رنجرز در لیگ برتر اسکاتلند اشاره داشت و هواداران این تیم اینگونه برای رقیب خود کری خواندند. 

 

1579784


در نهایت بازی سلتیک و دندی یونایتد با تساوی بدون گل به پایان رسید تا در پایان هفته سی و دوم و 6 هفته پیش از اتمام این فصل از رقابت های لیگ برتر اسکاتلند و با توجه به اختلاف 20 امتیازی میان دو تیم، قهرمانی شاگردان جرارد قطعی شود.


این قهرمانی برای گلاسکو رنجرز از این جهت اهمیت فراوانی داشت که آنها موفق شدند به روند 9 سال قهرمانی متوالی رقیب دیرینه خود یعنی سلتیک پایان دهند. گلاسکو آخرین بار در فصل 2010-2011 عنوان قهرمانی اسکاتلند را به دست آورد و در طی این سالها تنها نظاره گر بالای سر بردن جام توسط سلتیکی ها بود که بالاخره به روند قهرمانی های سریالی این تیم پایان دادند.

 

1579788


نکته مهم دیگر اینکه هم باشگاه گلاسکو رنجرز و هم سلتیک، موفق شده اند 9 سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورند ولی هیچ کدام هرگز موفق به کسب 10 قهرمانی متوالی نشده بودند و طرفداران سلتیک امید زیادی داشتند تا امسال به این رکورد خاص و ویژه دست پیدا کنند ولی شاگردان جرارد مانع از این امر شدند. 


در سالهای اخیر قهرمانی اسکاتلند در گرو این دو باشگاه بزرگ بوده و آخرین تیمی که توانسته قهرمانی اسکاتلند را از آن خود کند، باشگاه آبردین در فصل 1984-1985 بود که در آن زمان، الکس فرگوسن هدایت این تیم را برعهده داشت.


آخرین باشگاهی که در اسکاتلند عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد و عضوی از "دو بزرگ" نبود ، آبردین در 1984/85 بود ، زمانی که الکس فرگوسن مسئولیت آن را بر عهده داشت.

 

1579785


رقابت بین این دو رنجرز و سلتیک گلاسکو و هواداران آنها علاوه بر فوتبال به مذهب و سیاست نیز مربوط مى شود،‌ به طور سنتى سلتیک، باشگاه کاتولیک ها و رنجرز، باشگاه پروتستان ها محسوب مى شود، رنگ سبز و سفید پیراهن باشگاه سلتیک نمادى از رابطه این تیم با ایرلند جنوبى و مخالفت این تیم با پیوستن اسکاتلند با بریتانیا است و از رنگ قرمز، سفید و آبى باشگاه رنجرز نمادى به تعلق این تیم به بریتانیا قلمداد مى شود. 

 

1579790


اما براى بسیارى از طرفداران ین دو تیم چنین نزاع هاى سنتى بین دو باشگاه اهمیت خود را از دست داده، اما نفرت این دو باشگاه از یکدیگر همچنان باقى مانده است. به طور مثال، در سال 2011 در حاشیه دربى گلاسکو 257 نفر دستگیر شدند که رکوردى جدید در این زمینه به حساب مى آید. در واقع مى توان چنین ادعا نمود که فلسفه وجودى هر یک از این دو باشگاه بیش از همه در تنفر از تیم دیگر  نهفته است.

دیدگاه‌ها