کد خبر : 1742289 | 18 اسفند 1399 ساعت 14:16 | 52.4K بازدید | 1 دیدگاه

وقتی لاپورتا مسی را به ستاره برزیلی ترجیح داد

خوان لاپورتا، رئیس جدید باشگاه بارسلونا همیشه رابطه خوبی با لیونل مسی داشته است.

وقتی لاپورتا مسی را به ستاره برزیلی ترجیح داد

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در سال 2005، ستاره ای جوان و برزیلی به نام روبینیو را با پرداخت 30 میلیون یورو از سانتوس به خدمت گرفت. این بازیکن خوش تکنیک و برزیلی در آن مقطع یکی از امیدهای فوتبال سلسائو بود و به نظر می رسید در سالهای آینده ستاره درخشان تیم ملی برزیل خواهد بود. اما روبینیو در نهایت فقط با زدن 35 گل در 137 بازی در رئال مادرید عملکردی خوبی نداشته و در ادامه این باشگاه را در اوج ناامیدی ترک کرد.

 

1535321

 

اما شاید بسیاری از هواداران نمی دانند روبینیو چقدر به پیوستن به بارسلونا نزدیک شده بود، اما ظهور یک ستاره جوان و آرژانتینی به نام لیونل مسی، بارسلونا شانس خرید او را رد کرد. در آن زمان خوان لاپورتا رئیس باشگاه بود و علاقه ای به جذب روبینیو نشان نداد.

 

خوان لاپورتا در آن مقطع به نشریه ال موندو گفت: "روبینیو علاقه داشت به بارسلونا بیاید، اما ما بازیکن به نام لیونل مسی در اختیار داشته و امید زیادی به آینده او داریم. ما هرگز به این بازیکن برزیلی علاقمند نبودیم. مسی فقط 18 سال سن دارد و هیچ کس مانند او توپ را کنترل نمی کند. سبک بازی مسی مانند دیگو مارادونا و یوهان کرایف بوده و می تواند روزی تبدیل به یک ستاره جهانی شود، به همین دلیل من شخصا مسی را ترجیح می دهم."

 

حالا 16 سال بعد از آن تصمیم درخشان، خوان لاپورتا که دیشب موفق به اختصاص دادن آرای لازم در انتخابات به خود شد، به عنوان رئیس بارسلونا کار خود را آغاز خواهد کرد و اولین اولویت او نیز تمدید قرارداد مسی است.

 

1579922

دیدگاه‌ها