کد خبر : 1742624 | 20 اسفند 1399 ساعت 03:05 | 89.4K بازدید | 4 دیدگاه

په په در نقش سیدجلال؛

په‌په رهبر پورتو در شب برد تاریخی

کاپیتان باتجربه پورتو در شب صعود دراماتیک تیمش به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آمار خارق العاده ای را به جای گذاشت.

به گزارش "ورزش سه"، پس از این که مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرعه کشی شد، یکی از جذاب ترین تقابل هایی که همه منتظر دیدن آن بودن، رویارویی په په و کریستیانو رونالدو در دیدار پورتو و یوونتوس بود.

 

په په و رونالدو که رابطه بسیار خوبی هم با یکدیگر دارند، خاطرات بسیار خوبی در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال داشتند و تا پیش از این هیچ گاه در برابر هم قرار نگرفته بودند. پس از اینکه دیدار رفت با برتری پورتو به پایان رسید، یوونتوس برای صعود به مرحله بعد نیاز به پیروزی در بازی برگشت داشت و چشم امید همه تورینی ها به درخشش رونالدو بود. در سمت مقابل هم په په، امید اول پورتو در شب دشواری بود که انتظار خط دفاعی این تیم را می کشید.

 

په په کاپیتان پورتو

 

کاپیتان 38 ساله پورتو که در آخرین سال های فوتبال خود قرار دارد، در بازی امشب نمایش خیره کننده ای داشت و توانست در دوئل با رونالدو، پیروز از زمین خارج شود. په په به عنوان رهبر خط دفاعی تیمش، آماری خارق العاده در این دیدار به جای گذاشت تا نشان دهد هنوز می توان روی او حساب باز کرد. او برای موفقیت تیمش همه کار کرد و حتی در جریان بازی یک بار از ناحیه صورت نیز دچار خونریزی شد اما پس از مداوا به زمین بازگشت.

 

او در بازی امشب که با نتیجه سه بر دو به سود یوونتوس به پایان رسید اما پورتو در مجموع (4-4) با توجه به گل زده بیشتر در خانه حریف، به مرحله بعد صعود کرد، 18 دفع توپ موفق داشت. 8 بار توانست به صورت موفقیت آمیز توپ را به مالکیت تیم خود دربیاورد، 12 ضربه سر موفق داشت و 2 تکل صحیح و 2 بار بلوکه کردن شوت های بازیکنان حریف، آمار خارق العاده ای بود که په په امشب به جای گذاشت تا در قامت مدافعان بزرگی چون ریو فردیناند ، جان تری ، پائولو مالدینی ، الساندرو نستا ، سرخیو راموس و بارسی قرار بگیرد.

 

دیدگاه‌ها