کد خبر : 1742715 | 20 اسفند 1399 ساعت 16:04 | 43.1K بازدید | 2 دیدگاه

چهار پنج سال دیگر فوتبال بازی می‌کنم

صحبتهای حسین ماهینی از رای حاج‌صفی به آجورلو

مدافع تیم فوتبال سایپا در گفتگویی پس از ماه‌ها سکوت درباره چگونگی جدایی‌اش از پرسپولیس، به این موضوع واکنش نشان داد.

صحبتهای حسین ماهینی از رای حاج‌صفی به آجورلو

به گزارش "ورزش سه"، حسین ماهینی مدافع باتجربه فوتبال ایران که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس و تیم ملی ایران و همراهی کاروان ایران در جام جهانی 2014 برزیل را هم دارد و فصل گذشته از جمع سرخ‌پوشان جدا شد، در گفتگو با برنامه «فرمول یک» به حواشی جدایی‌اش از پرسپولیس، دعوای برانکو و کی‌روش موضوع محرومیتی که او پشت سر گذاشت و هم‌چنین همبازیان چون رامین رضاییان و پیام صادقیان واکنش نشان داد.

 

طلبکار از پرسپولیس هستم اما شکایت نکردم

من از باشگاه پرسپولیس طلب دارم اما شکایت نکردم و چند وقت پیش هم درباره آن صحبت کردم، می‌خواهم این مسئله به شکل دوستانه حل شود و خود آقای افشین پیروانی در داخل جلسه بودند و می‌توانند در این‌باره شهادت بدهند.

 

رای حاج‌صفی از قبل انتخابات "آجورلو" بود

مسلما اگر می‌توانستم رأی بدهم به علی کریمی رأی می‌دادم؛ احسان (حاج‌صفی) از دوستان قدیمی من است و چندین سال در تیم‌ملی با هم بودیم، من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده ولی فکر می‌کنم رأی او از قبل آقای آجورلو بوده و فکر می‌کنم برای همین هم وقتی رأی او از قبل مشخص شده بوده، وقتی علی آقا کریمی را دیده نمی‌تواند که خوش و بش نکند و رفته آن‌جا سلام و علیک کرده اما رأی او از قبل مشخص بوده و داده است. اینکه فوتبالی‌ها باید به فوتبالی‌ها رأی بدهند، هر کسی نظر و ایده‌ای دارد.

 

عوامل جدایی‌ام از پرسپولیس را به خدا واگذار می‌کنم

مسلماً از تیمی که در آن بازی کردی و کاپیتان بودی و چندین سال برای آن زحمت کشیدی، ناراحتی دارد اما قرار نیست یک بازیکن همیشه در یک تیم بماند؛ این‌که چهار پنج ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات به یک‌باره این‌چنین اتفاقی بیفتد، برایم سخت بود. من پیشنهادات خیلی خوبی داشتم اما در آن ساعات، شرایط عجیبی را سپری کردم و باید سریع تصمیم می‌گرفتم و اتفاق افتاد.

درست است که الان بازیکن پرسپولیس نیستم و بازیکن سایپا هستم اما همیشه طرفدار این تیم هستم؛ یکسری‌ها می‌گفتند آقای انصاری‎فرد مقصر بوده و یکسری می‌گفتند آقای گل‌محمدی، آخرش مشخص نشد. گذر زمان همه چیز را مشخص می‌کند و ببینید از آن زمان تاکنون چه اتفاقاتی رخ داده است و چه کارهایی کردند و چه کارهایی نکردند، من آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنم.

 

1565256

 

 

دوران محرومیتم، بهترین زمان برای ازدواج بود

از اهواز ماجرای آشنایی من با همسرم آغاز شد و این‌که با خانواده‌ها صحبت کرده بودیم و قرار بود بعد از جام‌جهانی برزیل مراسم ازدواج‌مان را برگزار کنیم که از برزیل برگشتیم به موضوع سربازی برخورد کردیم و وقفه‌ای در آن افتاد؛ من کارهایم را انجام دادم و به انزلی رفتم و مشخص شده بود که من بازیکن ملوان هستم و باید دو سال برای این تیم بازی کنم، 6 ماه دوم هم من را محروم کردند و اجازه بازی ندادند و من هم گفتم بهترین تایم برای ازدواج است.

 

جنجال در دبی باعث جدایی رامین رضاییان شد

مشخص بود که من با پرسپولیس قرارداد داشتم و این‌که بعد از گذراندن دوران خدمت مشخص بود که به این تیم بر می‌گردم، وقتی هم برگشتم رامین (رضاییان) بود اما داشت به ترکیه می‌رفت که آن اتفاقات رخ داد که بعد از آن دوباره به تیم برگشت؛ شخصیت من به گونه‌ای است که با هیچکس هیچ‌وقت مشکلی نداشتم. یک مشکلی میان رامین رضاییان و یکی از بازیکنان‌مان در تمرین دبی پیش از بازی‌های آسیایی پیش آمد که از آن وقت آقای برانکو تصمیم گرفتند که او در تیم نباشد.

 

یادمان رفت بازی خداحافظی مهدوی‌کیا بود!

در زمان خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا، استادیوم پر از تماشاگر بود و ما در ضربات پنالتی بازی را واگذار کردیم و واقعا یادمان نبود که بازی خداحافظی اوست و به رختکن رفتیم؛ به یک‌باره یادمان آمد که بازی خداحافظی آقای مهدوی‌کیا بوده که آمدیم به زمین برگردیم که او داشت به رختکن باز می‌گشت. درباره جدایی یحیی گل‌محمدی در آن مقطع زمانی یکسری اتفاقات افتاده بود اما بماند و ورود نکنم بهتر است.

 

پیام صادقیان فوتبالیست خیلی خوبی بود اما ...

پیام صادقیان واقعا فوتبالیست بااستعدادی بود، من در تیم ذوب‌آهن هم با او بودم و در آن‌جا کم سن و سال‌تر از دوران پرسپولیس بود و آن‌موقع هم واقعا استثنایی بود و می‌توانست حالاها برای تیم‌ملی بازی کند اما متاسفانه این اتفاقاتی که برای جوان‌ها این روزها می‌افتد، فوتبال را فقط خیال می‌کنند 90 دقیقه داخل زمین است.


شما باید خیلی از مسائل را رعایت کنی تا بتوانی فوتبالیست موفقی باشی و فقط 90 دقیقه داخل زمین نیست، پیام هم داخل زمین خوب بود اما کارهایی که در زندگی شخصی‌اش باید انجام می‌داد، متاسفانه انجام نداد و راهش را کج رفت؛ الان با هم در ارتباط هستیم و به او گفتم اگر همین حال هم برگردد می‌تواند راحت بازی کند اما دیگر تصمیمش را گرفته و کله‌شق است.

 

 

دعوای برانکو و کی‌روش ما را سر دو راهی قرار داده بود

اوایل که رابطه برانکو و کی‌روش خوب بود اما از یک‌جایی به بعد، رابطه آن‌ها شکرآب شد و یکسری اتفاقات افتاد و صحبت‌هایی شد، ما که هم پرسپولیس بودیم و هم تیم‌ملی بر سر دوراهی قرار گرفته بودیم و واقعا نمی‌دانستیم چه باید کنم. تیم باشگاهی‌مان پرسپولیس بود و درآمدمان از این باشگاه بود، اما از آن‌طرف هم آرزوی هر بازیکنی است که برای تیم ملی کشورش بازی کند.

در این میان ما هیچ چیزی نمی‌گفتیم و می‌رفتیم سر تمرین پرسپولیس و راجع به تیم ملی صحبت نمی‌کردیم و بالعکس در تمرینات تیم ملی راجع به پرسپولیس صحبت نمی‌کردیم؛ آن‌طرف ما فینال آسیا را از دست دادیم و این‌طرف تیم‌ملی از ژاپن شکست خورد و اتفاقاتی که افتاد، دو سر باخت بود. شما هر چقدر هم که قوی باشی، بازهم این اتفاقات تاثیرات روانی دارد.

 

می‌گویند پرسپولیس خاص است تا فرار به رو جلو کرده باشند

تیم پرسپولیس خاص بود برای این‌که دو برابر تیم‌های دیگر تمرین می‌کرد و دو برابر دیگر تیم‌ها زحمت می‌کشید؛ تمریناتی که ما زمان آقای برانکو انجام می‌دادیم و بدنسازی که با مارکو انجام می‌دادیم، ما با دیگر بچه‌ها در تیم‌های دیگر هم در ارتباط بودیم، وقتی به آن‌ها می‌گفتیم که ما چنین تمریناتی را انجام می‌دهیم، همه آن‌ها تعجب می‌کردند. خیلی از دوستان من که استقلالی بودند، می‌دیدند دیگر. تیمی که چهار سال قهرمان شده و رفته فینال آسیا، خاص بودنش از لحاظ فوتبالی است.

دوستانی که هم که صحبت می‌کنند که پرسپولیس خاص است و به آن کمک می‌کنند و وزیر ورزش و ... این صحبت‌ها بیشتر فرا رو به جلو است و می‌خواستند رهایی از آن مشکلات و کمبودهایی که خودشان در جاهای دیگر تیم‌هایشان داشتند، این صحبت‌ها را انجام داده‌اند.

 

چهار پنج سال دیگر می‌خواهم فوتبال بازی کنم

آدم باید به واقعیت فکر کند و بیاندیشد، من اگر در پرسپولیس می‌مانم، قطعا با پیراهن این تیم خداحافظی می‌کردم اما الان که جدا شدم، بخواهم برگردم خیلی سخت است؛ اگر بشود که خداراشکر می‌کنم که می‌توانم برگردم و با پیراهن این تیم خداحافظی کنم، اما اگر این اتفاق نیفتد، من همیشه هم گفتم البته الان زود است چون می‌خواهم چهار پنج سال دیگر فوتبال بازی کنم چون شرایط آن را به لحاظ بدنی دارم اما می‌خواهم با تیم ایرانجوان بوشهر، تیمی که از دوازده سالگی برای آن بازی کردم و واقعا دوستش دارم و پنج سال در آن بازی کردم و مطمئنا اگر پرسپولیس نشود، با این تیم از فوتبال خداحافظی می‌کنم.

 

قطعا هیچ فوتبالیستی دوست نداشت جای مهدی شیری جای بگیرد

بیشتر این هجمه‌ها علیه مهدی شیری به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا باز می‌گردد و آن اتفاقی که ممکن است برای هر فوتبالیستی بیفتد؛ به قول معروف، هیچکس دوست نداشت اصلا خودش را جای مهدی شیری در آن تایم بگذارد چرا که من می‌دانستم چه شرایطی دارد و آنقدر آدم باید قوی باشد که بازگردد. خداراشکر مهدی شیری خیلی قوی بود و الان بازگشته و بازی‌های خوبی را هم انجام می‌دهد.

پنج شش سال دیگر به ایرانجوان بوشهر خواهم رفت و آن‌جا فوتبالم را تمام خواهم کرد؛ مهدی طارمی و مهدی قایدی از محصولات این باشگاه هستند.

دیدگاه‌ها