کد خبر : 1744708 | 29 اسفند 1399 ساعت 15:39 | 109.6K بازدید | 37 دیدگاه

بیشترین سهم برای سپاهان استقلال؛

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که سه بازیکن از آبی‌پوشان پایتخت و طلایی‌پوشان اصفهان در این جمع جای دارند.

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی در هفته پایانی سال ۹۹ برگزار شد که استقلال و سپاهان موفق شدند با نتایج مشابه دو بر صفر برابر تیم‌های تبریزی ماشین‌سازی و تراکتور به پیروزی دست پیدا کنند و این نتایج خوب موجب شد تا هر یک از دو تیم، دارای سه بازیکن در تیم منتخب باشند.

پرسپولیس با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان دارای دو بازیکن در تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران از نگاه «ورزش سه» است و دو بازیکن دیگر هم از نساجی مازندران و آلومینیوم انتخاب شده‌اند که اسامی آنها را به همراه جزئیاتی از عملکردشان در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان
سید پیام نیازمند(سپاهان)
دروازه‌بان سپاهان در حساس‌ترین تقابل هفته مقابل تراکتور، نمایش خوبی را از خود نشان داد؛ پیام نیازمند در جریان بازی خروج‌های موفقی داشت و توانست در شرایطی که تراکتور فرصت بازگشت به بازی را داشت، با مهار پنالتی پیمان بابایی تیمش را در بازی نگه دارد و این‌چنین در پیروزی تیمش نقش‌آفرینی کند. شاید اگر مهار پنالتی او نبود، شاگردان رسول خطیبی در فولادشهر بازگشت رویایی رقم می‌زدند ولی واکنش نیازمند از این اتفاق جلوگیری کرد.

 

1583736

 

* مدافعان
امیرمحمد هوشمند(آلومینیوم)
مس رفسنجان پس از باخت مقابل سپاهان انگیزه مضاعفی در بازی این هفته مقابل آلومینیوم داشت تا شکست اخیرش را جبران کند و به شرایط خوبی در لیگ برتر برسد، اما آنها در شروع مسابقه با فرصت‌طلبی امیرمحمد هوشمند، مدافع پیشتاخته اراکی‌ها دروازه خود را باز شده دیدند و در ادامه نیز هرچه تلاش کردند، نتوانستند از سد مدافعان آلومینیوم ازجمله هوشمند عبور کنند. این مدافع جوان در نیمه اول دو بار مقابل پاس در عمق و دو شوت خطرناک علیرضا نقی‌زاده و فراز امامعلی ایستادگی کرد و در نیمه دوم هم با دفع توپ‌های بلند مس و تکل‌های به موقع اجازه نداد توپی از دروازه تیمش عبور کند.

 

1583455

 

 

محمد نژادمهدی(سپاهان)
ثبت آمار ۹۸ درصد پاس صحیح و دادن تنها یک پاس اشتباه از مجموع ۶۲ پاسی که یک بازیکن در دیدار بزرگ و مهمی مقابل تراکتور داشته، آمار شگفت‌انگیزی است و زمانی که متوجه می‌شویم این آمار از سوی یک مدافع بوده، ارزش کار او بالاتر می‌رود. محمد نژادمهدی یکی از بهترین بازی‌های خود در لیگ بیستم را مقابل شاگردان رسول خطیبی که در تلاش برای گلزنی به ویژه در نیمه دوم بودند، انجام داد. مدافعی که اجازه خلق موقعیت را به حریف نداد و ۷ عملکرد دفاعی مثبت نیز از خودش به جای گذاشت. سپاهان که این روزها در بهترین فرم خود به سر می‌برد، بخاطر عملکرد خوب دفاعی‌اش حریفان را یکی پس از دیگری شکست می‌دهد که این دیوار دفاعی ایجاد شده به لطف نژادمهدی و یارانش است. او یکی از بازیکنان شایسته هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران بود.

 

1547714

 

 

محمد نادری(استقلال)
محمد نادری که در انتقالی جنجالی از پرسپولیس به استقلال پیوست، نتوانست در نیم‌فصل نخست انتظارات را برآورده کند، اما پس از حضور فرهاد مجیدی در رأس کادرفنی، عملکرد این بازیکن از این رو به آن رو شد. عملکرد خوب او از بازی با فولاد آغاز شد، در بازی با پیکان با یک پاس گل ادامه یافت و در مقابل ماشین‌سازی نیز با به ثمر رساندن یک گل تکمیل شد. نادری علاوه بر گلی که مقابل ماشین‌سازی به ثمر رساند در ۷ عملکرد دفاعی موفق به کمک تیمش آمد. دو دریبل موفق و ۸۱ درصد پاس صحیح دیگر عملکرد های نادری در تبریز بود. با بازگشت میلیچ به استقلال، جناح چپ تیم مجیدی با این دو نفر جذاب‌تر می‌شود.

 

1583188

 

 

* هافبک‌ها
مسعود ریگی(استقلال)
این هافبک که مدتی را به دور از ترکیب استقلال به سر می‌برد، به روزهای خوبش بازگشته است. او در بازی با ماشین‌سازی ۹۰ درصد پاس صحیح به هم‌تیمی‌هایش داد. او همچنین یک پاس کلیدی را برای هم تیمی‌هایش ساخت ولی از دست رفت. ۶ عملکرد دفاعی موفق مقابل ماشین‌سازی، خلاصه‌ای از تلاش ریگی در تبریز استغ زمانی که او در اوج خود قرار داشته باشد، خط میانی استقلال نیز راه می‌افتد. فرهاد مجیدی می‌تواند حساب ویژه‌ای روی این بازیکن بی‌حاشیه و درسر خدمت تیم، باز کند.

 

 

1507229

 

سروش رفیعی(سپاهان)
هافبک خلاق و خوش نقش این روزهای سپاهان کسی نیست جز سروش رفیعی؛ بازیکنی که بازی به بازی از شروع فصل بهتر شد و  تا این جا که ۱۸ هفته از لیگ برتر را پشت سر می‌گذاریم، به جرات می‌توان گفت یکی ازمهم‌ترین ارکان صدرنشینی تیم فوتبال سپاهان در پایان سال ۱۳۹۹ بوده است. سروش در دیدار مقابل تراکتور یکبار دیگر شایستگی خود را ثابت کرد و علاوه بر ارائه یک نمایش بسیار خوب در میانه میدان، موفق شد با دادن یک پاس دیگر، پایه‌گذار گل دوم تیمش مقابل تراکتور شود، تا علاوه بر ثبت چهارمین پاس گل، خودش را در یک قدمی  مهدی قایدی برساند ک با ۵ پاس در صدر بهترین پاسورهای لیگ قرار دارد. حالا دیگر می توان گفت رفیعی در صورت حفظ کیفیت فنی خودش، حتی می‌تواند توجه دراگان اسکوچیچ را برای حضور مجددش در تیم ملی جلب کند.

 

 

 

محمود قائدرحمتی(نساجی)
پس از غیبت در مسابقه جام حذفی که گفته می‌شود بخاطر احتمال پیوستن‌اش به تراکتور بوده، بازگشت درخشانی به ترکیب نساجی در بازی لیگ برتر مقابل سایپا داشت و پس از توپ‌گیری‌های پیاپی در میانه میدان، نظم دادن به بازی تیمش، انتقال توپ از دفاع به حمله و ایجاد موقعیت‌های خطرناک، توانست در دقیقه ۸۶ پاس در عمق سجاد آقایی را با شوت تماشایی و مهار نشدنی تبدیل به گل کند و ضمن اینکه برای دومین هفته پیاپی در لیگ برتر گلزنی می‌کند، سه امتیاز را برای نساجی رقم بزند و گل خود را تقدیم هواداران چشم‌انتظار قائم‌شهری کند.

 

1583179

 

 

مهدی ترابی(پرسپولیس)
خرید جدید تیم پرسپولیس عملکردی درخشان در ترکیب سرخ‌پوشان در بازگشت به این تیم داشته است؛ او که اولین بازی‌اش در لیگ بیستم را تجربه می‌کرد، در همان دقیقه اول توانست یک پنالتی بگیرد که البته این ضربه را امید عالیشاه به شکلی عجیب از دست داد، اما در دقیقه ۳۲ ترابی سانتر ارسالی از سمت چپ را با ضربه سری تماشایی همراه کرد تا پرسپولیس نیمه اول را برنده به رختکن برود. در نیمه دوم نیز او تلاش زیادی برای تاثیر روی روند بازی انجام داد و ثابت کرد که برخلاف گفته بسیاری، اُفت نکرده است.

 

 

 


* مهاجمان
محمدامین درویشی(پیکان)
اگرچه پیکان در جریان برد یک برصفر این هفته خود بهتر از ذوب‌آهن بازی را کنترل کرد و فوتبال منطقی‌ای را به نمایش گذاشت، اما گل این تیم حاصل حرکت زیبای امین درویشی بود. مهاجم باسابقه فوتبال ایران در دقیقه ۴۹ در شرایطی که هیچ‌کس انتظارش را نداشت، یک شوت غافلگیر کننده و محکم را روانه دروازه ذوب‌آهن کرد که تور دروزاه را به لرزه در آورد. درویشی در بازی امروز دو بار دیگر هم با استفاده از قدرت ضربه زنی خود دروازه ذوب را به خطر انداخت که یکبار بهزادی دروازه‌بان ذوب آهن آن را برگشت داشت و یکبار هم ضربه‌اش از کنار دروازه عبور کرد. او در نیمه اول مسابقه امروز با ذوب‌آهن هم با یک استارت زیبا و فوق‌العاده در حالی که میلاد جهانی در موقعیت تک به تک با دروازه بان پیکان قرارداشت به توپ رسید و اجازه نداد مهاجم ذوب آهن ضربه نهایی‌اش را بزند و دروازه تیمش را نجات داد. بی‌تردید درویشی یکی از ارکان اصلی پیروزی خودروسازان مقابل ذوب‌آهن بود که حالا با اعتمادی که مهدی تارتار نسبت به او دارد، در آینده بیشتر هم از او خواهیم شنید.

 

1583210

 

 

مهدی قایدی(استقلال)
او مقابل ماشین‌سازی همه کار کرد و شاید اگر اشکان خورشیدی قدری دقت به خرج می‌داد، باشوی کوچک می‌توانست روی سومین گل احتمالی استقلال نیز نقش اصلی را ایفا کند. او در نیمه نخست با یک کرنر ارسالی به روی دروازه، پایه‌گذار گل محمد نادری بود. دقایقی بعد نیز با فراری دیدنی، مطهری را با دروازه خالی مواجه کرد و او کاری جز گل کردن پاس زیبای قایدی نمی‌توانست انجام دهد. مهدی قایدی که فصل گذشته عنوان بهترین پاسور لیگ را به خود اختصاص داد، حالا نیز در صدر آقای پاس گل‌ها ایستاده است؛ جوان ۲۱ ساله‌ای که جا برای پیشرفت دارد و می‌تواند یکی از ستاره‌های آینده فوتبال ایران باشد. دو پاس گل و ارسال ۳ پاس کلیدی، برای حضور مهدی قایدی در ترکیب منتخب هفته کافی‌ست، حتی اگر او در امر گلزنی ناکام بوده باشد.

 

 

1583199

 

 

شهریار مغانلو(پرسپولیس)
مغانلو که در بازی حذفی برابر مس نوین ۱۲ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و یک موقعیت خوب را هم از دست داد، در حالی پای به زمین ورزشگاه آزادی گذاشت که کمتر کسی تصور می‌کرد، او در اولین بازی لیگ برتر فیکس باشد، اما گل‌محمدی وی را در ترکیب اصلی قرار داد و مغانلو هم نمایش درخشانی داشت. او یک شوت بسیار زیبا زد که توپ به تیرک افقی دروازه نفت اصابت کرد و اگر گل می‌شد، یکی از بهترین گل های این فصل به نامش به ثبت می‌رسید. با این حال مغانلو در نیمه دوم با یک تکل بسیار خوب توپ مدافع مسجدسلیمان را گرفت و آن را به امیری داد تا با گلزنی وی، نامش به عنوان گلساز سه امتیازی سرخ‌ها ثبت شود.

 

دیدگاه‌ها