کد خبر : 1745253 | 04 فروردين 1400 ساعت 10:30 | 31.9K بازدید | 4 دیدگاه

بازی‌هایی را قضاوت کردم که خیلی‌ها خوابش را هم نمی‌بینند

علیرضا فغانی: شاید برای قضاوت به ایران برگشتم

داور مطرح فوتبال ایران که این روزها در استرالیا دوران تازه‌ای را پشت سر می‌گذارد مدعی است شاید روزی شرایط بازگشت دوباره به ایران برایش فراهم شود.

علیرضا فغانی: شاید برای قضاوت به ایران برگشتم

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا فغانی که بعد از قضاوت‌هایی قابل اعتنا و افتخارآفرین در تورنمنت‌های مطرح در نهایت سال گذشته راهی استرالیا شد تا در لیگ این کشور کار را دنبال کند، در سالروز تولد خود به اتفاقات جالبی که در سال گذشته پشت سر گذاشته پاسخ داده است. او در گفتگو با ایلنا البته مدعی است در استرالیا شرایط قرنطینه و درمان به شکلی بوده که تاثیر کمی روی رویدادهای فوتبالی داشته است: کرونا در استرالیا اذیت کننده نبود به آن شکل چرا که بازی‎‌ها برگزار می‌شد و روال زندگی هم جریان داشت. مشکلی نبود و مثل سایر مردمی که در مقابل این ویروس به زندگی ادامه می‌دادند ما هم زندگی کردیم. امیدوارم که در این شرایط کرونایی همه سلامت باشند و در کنار خانواده‌های خود بهترین‌ها را تجربه کنند. امیدوارم همه در امان باشند، همه واکسن بزنند و به زندگی جدید برگردیم. امیدوارم از این مدتی که کرونا وجود داشت و اتفاقات رخ داد درس بگیریم.

 

فغانی درباره شرایط داوری در استرالیا و فصلی که در ایران گذشت نیز گفت: داوری در استرالیا خوب بود و مشکلی وجود نداشت. درباره وضعیت داوری در ایران نظری ندارم و این را باید از نظر کارشناسان بررسی کرد. وقتی شرایط را ندیده باشم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

 


نقطه جالب توجه صحبت‌های فغانی درباره احتمال بازگشت به ایران و قضاوت در آن بود که در پاسخی کوتاه به این موضوع اینطور واکنش نشان داد: امیدوارم که چنین اتفاقی بیفتد. فعلا که تمایل ندارم و در استرالیا مشغول هستم.

 

 

1471652

 

 

وی درباره قضاوت در جام جهانی و احتمالا حسرت حضور در فینال این رقابت‌ها هم می‌گوید: نه، حسرتی برای من وجود ندارد. من در مسابقاتی قضاوت کردم که خیلی‌ها خوابش را هم نمی‌بینند. یک عده حتی تصور این را هم نمی‌توانند داشته باشند که آنجا حضور داشته باشند.

 

داور بین المللی فوتبال ایران درباره شانس این تیم برای حضور در جام جهانی نیز گفت: من اینطور که می‌بینم کادرفنی خوب و بدون حاشیه است و بهترین بازیکنان را هم در اختیار داریم که حرفه‌ای هستند و امیدوارم به راحتی به جام جهانی صعود کنیم.

 

و انتخاب عزیزی خادم به عنوان رییس جدید فدراسیون فوتبال؛ فغانی درباره این انتخاب می‌گوید: ایشان فعلا کاری انجام نداده‌اند که بخواهند قضاوت شوند. امیدوارم که انتخابات خوبی شکل بگیرد و امیدوارم ایشان هم با نیروی جوانی که دارند بتوانند به فوتبال ایران کمک کنند.

 

فغانی که در فوتبال بارها مورد هجمه و انتقاد قرار داشت، در واکنش به این سوال که آیا قضاوتی داشته که بعد از مشاهده آن به اشتباه خود پی ببرد گفت: اشتباه به هر حال از هر انسانی سر می‌زند و بالاخره داوران هم انسان هستند. خوشبختانه در استرالیا سیستم کمک داور ویدیویی وجود دارد و اشتباهات خیلی کم است. امیدوارم شرایط طوری باشد که تیم جدید فدراسیون فوتبال هم VAR را به ایران بیاورند.

دیدگاه‌ها