کد خبر : 1745372 | 05 فروردين 1400 ساعت 15:00 | 264.7K بازدید | 15 دیدگاه

در پیام مستقیم به فیفا

اقدام جنجالی هالند علیه قطر (عکس)

بازیکنان تیم ملی نروژ پیش از دیدار بامداد امروز برابر جبل الطارق دست به اقدامی جالب زدند.

اقدام جنجالی هالند علیه قطر (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی نروژ در نخستین دقایق بامداد امروز و از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر به مصاف جبل الطارق رفت و با سه گل موفق شد این تیم را شکست دهد تا شروع فوق العاده ای در این رقابت‌ها داشته باشد.

 

ارلینگ هالند و هم تیمی هایش در تیم ملی نروژ در حالی پیش از آغاز این مسابقه برای خواندن سرود ملی حاضر شده بودند که لباس هایی سفید بر تن داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "حقوق بشر داخل و خارج از زمین"

 

طی هفته‌های اخیر بحث‌های زیادی در نروژ در مورد اینکه آیا این کشور باید به‌دلیل سوابق حقوق بشری خود جام جهانی قطر را تحریم کند یا خیر وجود داشته است.

 

استوله سولباکن، سرمربی نروژ، درباره این اقدام بازیکنان تیمش گفت: " این کار اقدامی برای تحت فشار قرار دادن فیفا بود تا به شکلی جدی تر و قدرتمند تر در برابر قطر برای اعمال شرایط سخت گیرانه تر عمل کند."

 

1584772

 

همچنین مارتین اودگارد، کاپیتان تیم ملی نروژ، نیز به نمایندگی از بازیکنان در این باره گفت: " من تصور می کنم که بسیاری از بازیکنان به این موضوع علاقه مند هستند، به این مسئله اهمیت می دهند و می خواهند کاری انجام دهند که به واسطه آن به نحو احسن کمک کنند."

 

گفتنی است چندی پیش باشگاه ترومسو نروژ این بحث را پیرامون تحریم جام جهانی قطر آغاز کرد و پس از آن برخی دیگر از باشگاه‌های این کشور نیز راه آنها را دنبال کردند.

 

نکته قابل توجه دیگر این است که بسیاری از فوتبال‌دوستان در نروژ نیز معتقد هستند که فدراسیون فوتبال این کشور باید به مخالفت جدی خود با برگزاری جام جهانی در قطر ادامه دهد. همچنین در نروژ کمیته ای به منظور تصمیم گیری پیرامون حضور احتمالی نروژ در جام جهانی قطر در صورت صعود به این رقابت ها تشکیل شده است؛ موضوعی که نشان می دهد این مسئله تا چه حد برای آنها پر اهمیت محسوب می‌شود. 

 

کمیته تشکیل شده در این رابطه شامل 14 عضو است که لزوماً با فوتبال در ارتباط نیستند. این کمیته راه‌هایی برای پاسخ به سیاست‌های سختگیرانه قطر و  نهایتاً اقدامات ضد حقوق بشری این کشور جستجو می کنند؛ راه هایی که به تیم ملی نروژ کمک می کند تا در آستانه جام جهانی موضع‌شان را در رابطه با برگزاری مسابقات در قطر مشخص کنند. 

 

طبق گزارش تکان دهنده ای که اخیراً گاردین آن را منتشر کرده بود از زمان سپردن میزبانی جام جهانی 2022 به قطر، 6500 نفر از کارگران شاغل در این کشور جان خود را از دست داده اند؛ 37 مورد از این مرگ و میر ها مستقیماً با ساخت استادیوم های مورد تایید فیفا برای برگزاری جام جهانی در ارتباط بوده است.

 

1584673

تصویری از ارلینگ هالند و هم ‌تیمی هایش در تیم ملی نروژ که پیش از آغاز بازی برابر جبل الطارق با پیراهن هایی که روی آن ها شعار "حقوق بشر، داخل و خارج از زمین" نقش بسته، در حال خواندن سرود ملی هستند؛ موضوعی که به شکل علنی مخالفت نروژ با برگزاری جام جهانی در قطر را نشان می دهد

 

1584676

 

1584674

 

1584675

دیدگاه‌ها