کد خبر : 1745546 | 06 فروردين 1400 ساعت 09:00 | 25.7K بازدید | 8 دیدگاه

دیگر دخالتی در این تیم ندارم

زنوزی: ماشین سازی ده میلیون دلار می‌ارزد

مالک باشگاه تراکتور در نامه مفصل به رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی به انصراف خود از مالکیت ماشین سازی تاکید کرد.

زنوزی: ماشین سازی ده میلیون دلار می‌ارزد

به گزارش "ورزش سه"، در این نامه مفصل، زنوزی به ذکر دلایل انصراف پرداخته و ضمن انتقاد از نهادهایی که باید او را در راه رتق و فتق امور در ماشین سازی حمایت می کرده اند در پایان نامه تاکید کرده که از این به بعد هیچ مسئولیتی روی این باشگاه نخواهد داشت و با این تصمیم مشخص نیست که قرار است برای آینده ماشین سازی قعرنشین چه اتفاقی رخ دهد؟ زنوزی در حالی مالکیت ماشین سازی را به هیات فوتبال اعاده کرده که این هیات تاکید دارد از شرایط لازم برای اداره این باشگاه برخوردار نیست.

 

نکته جالب در نامه زنوزی اشاره او به بحث منع فیفا درباره مالکیت همزمان دو تیم حاضر در یک لیگ است که قبلا بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود. البته زنوزی در این نامه هم باز تاکید می کند که این تخلف (او قبول کرده که این یک تخلف است) از سوی نهادهای دیگر نیز (احتمالا وزارت ورزش و جوانان) در حال انجام است. این نامه مفصل و 6 بندی را بخوانید، جایی که زنوزی تیم ماشین سازی را که با تغییرات زیاد در نهایت سقوطش به لیگ دسته پایین تر تقریبا قطعی شده را از خود قیچی می کند تا فرد دیگری پیدا شده و اداره آن را به دست بگیرد که با توجه به مسائل اقتصادی فعلی و شرایط خاص کشور تقریبا قابل پیش بینی به نظر می رسید:

 

1-  پیروز جلسات صورت یافته از سوی هیات محترم و نماینده این جانب که در نامه مورخ 1400.1.3 معرفی گردید، مشخصا موضوع بدهی های باشگاه ماشین سازی مطرح شده و نحوه انتقال نیز مورد مطالعه و بحث قرار گرفته است که با توجه به اینکه رسانه های جمعی محل حل و فصل بدهی های یک باشگاه با هواداران متعصب و پر شور همچون ماشین سازی تبریز نیست، هیچگاه پاسخی به مبالغ مطرح شده در رسانه ها (که هدایت شده بوده است) داده نشد. ولی چنانکه مستحضرید، در آخرین مذاکرات بدهی های تیم را تا تقلیل به اندازه مبلغ امتیاز یک تیم لیگ یک فوتبال پذیرفتم و حتی کمک به هزینه های اجرایی تیم تا زمان انتقال قطعی به مالک جدید را نیز متقبل شدم. اینکه شما بدهی های یک تیم را مانعی برای انتقال در لیگ برتر، آن هم در این مقطع زمانی می دانید هیچ جای تعجب برای بنده نداشته و ندارد.

 

2-  بنده در نامه مورخ 1400.1.3 مشخصا دلایل قطعی خود برای انصراف از تیم داری باشگاه بزرگ ماشین سازی را اعلام نمودم. ولی تلویحا در اینجا به عرض جنابعالی می رسانم که تیمداری یک مالک برای دو باشگاه در لیگ برتر فوتبال طبق مانده 5 ماده 18 اساسنامه فدارسیون فوتبال اساسا منع قانونی دارد (که البته قبول دارم که این خلاف قانون از طرف بقیه در کشورمان متمادیا در حال انجام است) و اینجانب از ابتدای فصل بارها برای این انتقال امتیاز تلاش نموده ام ولی متاسفانه امکان نهایی شدن آن میسر نشد. جنابعالی به عنوان رئیس هیات فوتبال استان باید حامی اینجانب در انتقال سریع و حتی لحظه ای این باشگاه بدلیل قوانین فدراسیون و فیفا باشید و منتظر پاسخ سنجیده تری از هیات فوتبال استان در این خصوص بودیم.

 

3-  کاملا متعجب از موضوع مطرح شده در نامه مبنی بر رعایت دستورالعمل های مصوب و ابلاغی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اصلاحی سال 1397 هستم که ما از آن مطلع نبوده و نیستیم. خواهشمندم بنده را مشخصا در خصوص این موضوع توجیه بفرمایید که نامه مورخ 1400.1.3 چگونه مانعی برای نقل و انتقال از طریق مصوبه هیات رئیسه محترم فدراسیون یافته است. بدیهی است که تعهدات باشگاه بلافاصله پس از انتقال امتیاز به مالک جدید منتقل می شود و کدام منعی در انتقال مصوبات مشاهده نموده اید که هیچ کسی جز همکاران توانمند در آن هیات عزیز، منعی از انتقال تیم با تعهدات مالی و حقوقی در میان فصل نمی بیند؟ موضوع انتقال ذاتا دخلی بر تیم هایی که مالکان آن از تیمداری انصراف می دهند ندارد و شما می توانستید موضوع بدهی های باشگاه را از طریق فدراسیون فوتبال پیگیری نمایید و نه اینکه با طرح رسانه ای مانع بر سر انتقال امتیاز به متقاضیان بالقوه امتیاز باشگاه ایجاد نمایید.

 

4-  به خاطر جنابعالی می آورم که مالک پیشین ماشین سازی قرارداد بازیکنان تیم را فسخ یکجانبه کرده بود و موجب ایجاد تنش در جامعه فوتبال و استان شده بود که به واسطه بزرگان و مسئولین استانی از بنده درخواست شد که وارد تیم داری ماشین سازی تبریز شوم. بنده در همان زمان (سال 1396) با شما یک صورتجلسه در هیات فوتبال استان امضا نمودم که مسئولیت شما در آن انتقال بسیار پررنگ بوده است که تا کنون هیچ توجهی به آن بجز دریافت حقوق و مبالغ مورد مطالبه هیات فوتبال ننموده اید.


5-  محض یادآوری شما و هواداران فهیم ماشین سازی عرض می نمایم که در سال 96 بنده مبلغ پنجاه میلیارد ریال از بدهی های باشگاه ماشین سازی را پیش از انجام نقل و انتقال امتیاز پرداخت نمودم و مقرر شد که هجده میلیارد ریال نیز از شهرداری تبریز به بنده پرداخت شود که تا کنون انجام نشده است. در مجموع مبلغی معادل شصت و هشت میلیارد ریال از دارایی خود را در راه تیم محبوب ماشین سازی تبریز خارج از هزینه های معمول تیم داری از دست دادم ولی تا کنون هیچ بحث و صحبتی از این موضوع در حمایت از فوتبال استان به میان نیاورده ام. ارزش ریالی کنونی آن مبلغ در سال 96 با توجه به نرخ دلار وقت معادل 575 میلیارد ریال است که هیچ کسی آن را در نظر نمی گیرد. بدهی دلاری یک بازیکن خارجی در زمان مدیریت شهرداری بر ماشین شازی با رشد نرخ دلار به مبلغ 105 میلیارد ریال رسیده است که در بدهی های فدراسیونی (فیفا) ماشین سازی موجود است و موجب افزایش بدهی باشگاه به مبلغ کنونی شده است. آری بدهی اولیه ماشین سازی طبق اسناد موجود مشخص بوده و آورده اولیه بنده برای حل بدهی های اولیه هم مشخص است. مسئول بدهی های آن زمان تیم هم من نبودم ولی وقتی به بحث مالکیت ورود کردم با بدهی های موجود قبول مالکیت نمودم. تیمداری در لیگ برتر هزینه و ایجاد بدهی دارد و نمی توان باشگاه ماشین سازی را از سایر باشگاه های کشور مستثنی دانست مگر اینکه از جنس فوتبال نبود.

 

6-  بنده چنانچه در نامه مورخ 3/1/1400 هم اعلام نمودم دیگر هیچ چشم داشتی در خصوص برند باشگاه ماشین سازی تبریز ندارم. بنده تا تاریخ تحریر آن نامه مالک باشگاه ماشین سازی تبریز بودم و شخصا ارزش کنونی برند ماشین سازی تبریز را بیش از 10 میلیون دلار می دانم ولی با توجه به خواست هواداران عزیز ماشین سازی تبریز به خروج این باشگاه از مالکیت بنده، این اقدام را بدون هیچگونه چشم­داشتی نسبت به برند ماشین سازی و امتیاز باشگاه انجام داده ام. ولی شخصا به جنابعالی اعلام می­کنم تنها کسی اهلیت مالکیت یک تیم در لیگ برتر را دارد که درک درستی از مفاهیمی همچون بدهی و هزینه در صنعت فوتبال داشته باشد. کسی که توانایی ورود به مالکیت تیمی با بدهی اولیه را ندارد ذاتا توانایی مالکیت و مدیریت در فوتبال ایران را نخواهد داشت.

 

بعد از 6 بندی که خواندید، نامه زنوزی به ششگلانی با متن زیر به پایان می رسد که تاکید دوباره به واگذاری را به همراه دارد و مهمترین بخش آن این جمله است: " ادامه فعالیت باشگاه ماشین سازی تبریز از سوی اینجانب به حالت تعلیق در می آید." متن کامل را در ادامه می خوانید:

 

1584900

 

1584901

 

 

مجددا ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد بزرگ شعبانیه و میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر عج و تبریک فرارسیدن نوروز باستانی به شما و هواداران عزیز ماشین سازی تبریز اعلام می­نمایم؛ بنده نظر به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور و لزوم تمرکز بیشتر بر تیمداری حرفه­ای در باشگاه بزرگ تراکتور و تمرکز بر زیرمجموعه­های تحت مدیریت برای تولید حداکثری در راستای تحقق اهداف تبیینی مقام معظم رهبری مدظله العالی (تولید، پشتیبانی و مانع­زدایی­ها) دیگر امکان تیم­داری در ماشین سازی تبریز را ندارم. بدینوسیله با احترام به خواست و نظر هواداران فهیم تیم ماشین سازی تبریز مبنی بر ترک مالکیت، رسما انصراف خود را از مالکیت و همچنین هرگونه مدیریت و دخالت در باشگاه بزرگ ماشین سازی تبریز اعلام می­نمایم و ادامه فعالیت باشگاه ماشین سازیتبریز از سوی اینجانب به حالت تعلیق در می­آید تا انتقال قطعی امتیاز از سوی هیئت محترم فوتبال استان آذربایجان شرقی محقق گردد.

دیدگاه‌ها