کد خبر : 1745719 | 07 فروردين 1400 ساعت 16:18 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

المپیکی ها و پارالمپیکی ها در اولویت هستند

آغاز واکسیناسیون ورزشکاران از اواخر فروردین

بر اساس توافق صورت گرفته بین وزیر ورزش و وزیر بهداشت، ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی ایران از اواخر فروردین واکسینه می شوند.

آغاز واکسیناسیون ورزشکاران از اواخر فروردین

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و در پیش بودن رویداد مهمی همچون المپیک و پارالمپیک توکیو، وزارت ورزش در تلاش است تا با هماهنگی وزارت بهداشت ورزشکاران را در اولویت های نخست دریافت واکسن قرار دهد. 


مسعود سلطانی فر اعلام کرده از اواخر فروردین ماه کار واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی آغاز خواهد شد تا در واقع کاروان المپیکی ایران با کمترین دغدغه نسبت به شیوع کرونا در مردادماه راهی توکیو شود.


وزیر ورزش در مصاحبه خود با برنا در این باره می گوید: «من مکاتبه ای را حدود 25 روز قبل با آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت انجام دادم و ایشان دستور دادند که ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی ما که کسب سهمیه کردند و در اردوها هستند به عنوان کسانی که بایستی حتما به یک درجه ایمنی برسند در مقابل این بیماری چون این ها دائم در اردوها هستند و به مسابقات کسب سهمیه می روند در بین مجموعه هایی باشند که بتوانند در مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کنند و براساس هماهنگی که انجام شده بین ما و وزارت بهداشت و کمیسیون پزشکی و کمیته ملی المپیک و کمیته پاراالمپیک و فدراسیون های مختلف انشالله از نیمه دوم فروردین ماه کار واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی ما انجام خواهد شد به عنوان کسانی که در مرحله اول می توانند واکسن دریافت کنند.»


باید دید اولین ورزشکار ایرانی که در داخل کشور واکسینه می شوند، چه کسی خواهد بود. البته پیش از این برخی از ورزشکاران خارج از ایران واکسن کرونا را دریافت کرده اند؛ از جمله حسین روحانی، مربی ایرانی تیم کاراته روسیه که اولین تجربه را در این بین داشت.

دیدگاه‌ها