کد خبر : 1745977 | 09 فروردين 1400 ساعت 14:52 | 85.6K بازدید | 19 دیدگاه

بازخوانی نامه دبیرکل AFC به ایران؛

میزبانی بحرین برگشت‌ناپذیر است؟ (عکس)

وبسایت فدراسیون فوتبال ایران دو روز پیش با انتشار نامه‌ای از ویندزور جان دبیرکل AFC به نقل از او ادعا کرد که شیخ سلمان رئیس این کنفدراسیون از میزبانی بحرین در این مسابقات بی‌اطلاع بوده است.

 میزبانی بحرین برگشت‌ناپذیر است؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه" در این نامه که در پی پیگیری‌های فدراسیون فوتبال و در جهت احقاق حق میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به تهران واصل و در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده است، دبیرکل AFC با اشاره به مشکلات و مسائلی که قبل‌تر نیز به آن اشاره کرده، در رد ادعاها مرتبط با اعمال نفوذ رئیس بحرینی کنفدراسیون برای میزبانی کشورش اعلام نموده است اساساً مسائلی مثل این به رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا مربوط نمی‌شود و گردش کاری کمیته مسابقات برای اعلام میزبانی ارتباطی به پست ریاست AFC پیدا نمی‌کند.

 

به واسطه همین نامه بود که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم نیز در گفتگویش با خبرنگاران در حاشیه تمرین تیم ملی اعلام کرد: شیخ سلمان از انتخاب بحرین به عنوان میزبان خبر نداشته است. جالب این‌که بخش مهمی از انتقاداتی که متوجه رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در روزهای آخر سال در برخی از رسانه‌های رسمی مطرح شد، همین مسئله رابطه نزدیک او با شیخ سلمان و رأی ایران به وی در آخرین انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

 

 

1585745

 

 

اما نکته مهم در نامه‌ای که AFC برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، بند پایانی این نامه است که البته در سایت فدراسیون به شکل دیگری مورد ترجمه قرار گرفته است؛ در متن فدراسیون فوتبال ایران این عبارت این‌طور ترجمه شده که «به امید خوش‌آمدگویی به ریاست فدراسیون فوتبال ایران به بحرین».

 

اما شاید این متن را بتوان این‌گونه ترجمه کرد: «به امید دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال ایران در کشور بحرین» که این بدان معناست که میزبانی از بازی‌های باقیمانده گروه ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی در کشور بحرین برگزار خواهد شد و این تصمیم برگشت‌ناپذیرست.

 

چرا که دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور بحرین را برای دیدار با شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به عنوان یک قرار کاری تعیین کرده و تلویحا از ایران می‌خواهد به تلاش‌هایش برای تغییر این تصمیم کمیته مسابقات پایان بدهد چرا که دلایل قانع‌کننده‌ای برای این مسئله در سطور اول همین نامه نیز ذکر شده است.

 

با این وصف به نظر می‌رسد حتی با وجود حقی که ایران در میزبانی از این مسابقات داشت، بهتر است تمرکز ملی‌پوشان فوتبال ایران، کادرفنی و البته تصمیم‌گیران فدراسیون بر انجام بازی‌های خوب در کشور بحرین باشد و همه چیز در خدمت پیش‌بینی رقابت جدی با دو کشور عراق و بحرین و حضور عالی در این رقابت‌ها قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها