کد خبر : 1746565 | 13 فروردين 1400 ساعت 20:16 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

خبر بد برای عاشقان تنیس: فرنچ اوپن لغو می‌شود؟

رئیس فدراسیون تنیس فرانسه هشدار داد در صورت ادامه قرنطینه‌های کرونا در این کشور، ممکن است مسابقات اوپن فرانسه لغو شود.

خبر بد برای عاشقان تنیس: فرنچ اوپن لغو می‌شود؟

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایندیپندنت ، ژیل مورتون گفت که «جرات تصور» لغو مسابقات رولان گاروس، یکی از چهار تورنمنت مهم در تقویم تنیس جهان، را ندارد اما اعتراف کرد که اگر وضعیت کرونا در فرانسه قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای شروع مسابقات در ۲۴ مه بهتر نشود، ممکن است چاره دیگری نباشد.

 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، روز چهارشنبه در واکنش به افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور، اعلام کرد که قرار است از شنبه آینده به مدت چهار هفته برای سومین بار قانون منع آمدوشد ملی به اجرا درآید. فرانسه یکی از بالاترین نرخ‌های شیوع کرونا در اروپا  را دارد و پاریس هم‌اکنون با بدترین «موج سوم» همه‌گیری روبه‌رو است.


مورتون گفت: «در حال حاضر، طبق برنامه پیش می‌رویم. فعلا قرار است مسابقات در همان تاریخ‌های تعیین شده برگزار شود. اما اگر به ما گفته شود که منع آمد‌وشد برای دو ماه وضع شده است، مجبور خواهیم بود اقدامات لازم را انجام دهیم. بدترین سناریو این است که مجبور شویم مسابقات را لغو کنیم. اما من جرات ندارم آن را تصور کنم.»

 

این مسابقات، سال گذشته به دلیل همه‌گیری از تاریخ معمول بین ماه‌های می و ژوئن جا‌به‌جا و در عوض، از سپتامبر تا اکتبر برگزار شد. جمعیت تماشاچی در رونال گاروس نیز به یک هزار نفر محدود شدند.

 

مورتون افزود: «ما در حال بررسی گزینه‌های زیادی برای رولان گاروس ۲۰۲۱ هستیم. گزینه‌های زیادی پیش رو داریم، جز این که قطعا ۱۰۰ درصد ظرفیت تماشاچی را نمی‌توانیم پر کنیم. بین لغو مسابقات و برگزاری مسابقه با ۱۰۰ درصد تماشاچی، گزینه‌های دیگری هم هست که ما خود را برای آن‌ها آماده می‌کنیم. ما به طور منظم با همه بازیکنان در تماس هستیم. باید منتظر بمانیم تا ببینیم اوضاع چگونه رقم می‌خورد.»

دیدگاه‌ها