کد خبر : 1746879 | 15 فروردين 1400 ساعت 02:44 | 77.1K بازدید | 1 دیدگاه

پایان 34 سال انتظار ؛سوسیداد جنگ را برد و قهرمان شد

رئال سوسیداد با برتری مقابل بیلبائو فاتح جام حذفی اسپانیا شد و به ۳۴ سال انتظار برای کسب عنوان قهرمانی پایان داد.

پایان 34 سال انتظار ؛سوسیداد جنگ را برد و قهرمان شد

 

به گزارش ورزش سه ، دیدار پایانی فصل گذشته ۲۰۲۰-۲۰۱۹ کوپا دل‌ری به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در آن زمان لغو و بامداد یکشنبه پس از حدود ۱۰ ماه وقفه برگزار شد.ابا نجام این دیدار حساس بین دو تیم ایالت باسک که همواره نبردهای مهم و خشنی دارند  مشخص بود که  هواداران افراطی دو تیم که با وجود برگزاری بازی بدون تماشاگر خود را به اطراف ورزشگاه "لا کارتوخا" شهر سویل رسانده بودند بارها با یکدیگر و نیروهای پلیس درگیر شوند .

 

1587143

 

1587148

 

رئال سوسیداد و باشگاه اتلتیک مایل بودند یک موقعیت تاریخی را تا آنجا که ممکن است به عقب برانند تا بتوانند فینال کوپا را در میان هواداران بازی کنند این شرم‌آور بود که این اتفاق نیفتاد اما به هرحال هزاران هوادار تیم آبی‌پوش امشب بدون توجه به بیماری و پاندمیک شب را بیرون از خانه خواهند گذراند.

 

 

در نهایت رئال سوسیداد موفق شد با تنها گل "مایکل اویارزابال" بازیکن ملی‌پوش اسپانیایی خود که در دقیقه ۶۳ از روی نقطه پنالتی به دست آمده به پیروزی یک بر صفر رسیده و برای سومین بار قهرمان جام حذفی شود.

 

1587144

 

1587147

 

این ضربه  پنالتی سرنوشت ساز ، کوپا دل ری را در دستان سفید و آبی‌های سوسیداد جای داد تا آنها خوشحالترین تیم امشب اروپا باشند

 

 

1587150

 

صحنه ای دیگر از فینال جام پادشاهی.چطور ممکن است زیر چنین بارشی فوتبال مسیر طبیعی خود را طی کند؟ البته این نبرد آبی و قرمز آنقدر به عقب کشیده شده بود که امشب باید زیر باران سنگ هم برگزار می شد!

 

 

1587149

 

این مسابقه حساسی بود که در سراسر دقایق آن نبردی بی امان میان بازیکنان دو تیم جریان داشت.جنگی برای یک جام نقره‌ای و که به سنت قدیمی‌ها باید برایش خون ریخت.

 

1587151

و یک نکته جالب:سوسیداد نمی‌تواند از عنوان قهرمانی خود در فصل بعد کوپا دل ری دفاع کند.آنها 67 روز قبل در مسابقات 2021 توسط بتیس از دور مسابقات حذف شده‌اند!

 


سوسیداد در حالی پس از ۳۴ سال فاتح کوپا دل‌ری شد که آخرین بار در سال ۱۹۸۷ قهرمان شده بود. بیلبائو هم برای پانزدهمین مرتبه در فینال شکست خورد تا انتظارش برای قهرمانی، ۳۷ ساله شود.

 

1587145


داوید سیلوا با مشارکت در پیروزی سوسیداد در فینال کوپادل‌ری بیستمین جام دوران بازیگری خود را در سن 35 سالگی بدست آورد.

 

 

1587146

 

ایکر مونیان کاپیتان اتلتیک بیلبائو زمانیکه  هم تیمی هایش که به سمت تونل می رفتند ،  ایستاد و با چهره‌ای دمغ و درهم به تماشای کامل مراسم قهرمانی و جشن های رئال سوسیه داد ایستاد. همانطور که کاپیتان باید باشد !

 

 


هم اکنون بارسلونا با ۳۰ قهرمانی پرافتخارترین تیم این رویداد است و بیلبائو با ۲۳ قهرمانی در رتبه دوم قرار دارد.

دیدگاه‌ها