کد خبر : 1746919 | 15 فروردين 1400 ساعت 11:13 | 28.3K بازدید | 7 دیدگاه

کم نشاط و کم طراوت؛

گزارش: مشکل استقلال کرونا بود یا بدنی؟

نبرد استقلال برابر پیکان در رقابت های لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فرهاد مجیدی بعد از سه برد پیاپی مساوی را هم در بازگشت دوباره خود به استقلال ببیند.

گزارش: مشکل استقلال کرونا بود یا بدنی؟

به گزارش "ورزش سه "، نبرد استقلال برابر پیکان آخرین دیدار برگزار شده روز دوم هفته نوزدهم بود که بدون گل به پایان رسید . رقابتی نزدیک بین دو تیم تهرانی که  سه هفته قبل هم در جام حذفی برابر هم قرار گرفته بودند و در آن بازی استقلال برنده میدان شده بود. در شرایطی‌که  با  تساوی پدیده برابر پرسپولیس راه رسیدن تیمش به تیم های  صدر جدول  هموارتر شده بود در دیدار خانگی برابر تیم با برنامه تارتار به بن بست تاکتیکی فرو رفت .

 

شرایط بازی استقلال برابر پیکان نشان داد این تیم همچنان مشکلات خود درخط میانی را حل نکرده است و خط هافبک استقلال  موقعیت کمی برای فورواردهای این تیم درست می کند. استفاده از پنج بازیکن تیم شامل شیخ  دیاباته ، ارسلان مطهری ،مهدی قایدی،آرمان رمضانی و سبحان خاقانی در خط حمله استقلال در طول بازی  و تنها ایجاد یکی دو فرصت گلزنی برای دیاباته و عدم ایجاد موقعیت گل برای سایر حمله‌وران استقلال نشان می دهد مشکل این تیم را در این بازی باید در جای دیگری جستجو کرد.

 


توپ کمتر به خط حمله استقلال می رسید و همین موضوع باعث شده بود تا شیخ دیاباته و ارسلان مطهری به دفعات مختلف به میانه میدان و حتی زمین خودی استقلال برگردند و از هافبک های تیم توپ بگیرند و همین موضوع باعث شده بود تا محوطه هجده قدم تیم پیکان  خالی از بازیکنان استقلال شود و این همان چیزی بود که چیدمان تارتار و نوع بازی تیمش به آن فکر می کرد .


خط هافبک استقلال شامل ریگی ، میلیچ،اسماعیلی و شجاعیان در طول بازی  توپ را بیشتر در عرض زمین به گردش در آوردند و همین موضوع باعث شد تا استقلال در عین ناباوری در نیمه اول ضربات توپش به چهارچوب دروازه پیکانی ها کمتر از انگشتان یک دست باشد که آن ها هم موقعیت صد در صدی گل نبودند. 

 


استقلال در نیمه دوم تنها در دو سه دقیقه اول بازی دو موقعیت را با بازیسازی به محوطه هجده قدم پیکانی ها رساند که آن موقعیت ها هم از دست رفتند تا دوباره شاهد بازی در عرض بیشتر هافبک های استقلال باشیم . عدم توپ رسانی هافبک ها به مهاجمان استقلال باعث شد تا شیخ و ارسلان در نیمه دوم کم کار شوند و مجیدی جای آنها را با رمضانی و خاقانی عوض کند. تعویض هایی که با خارج شدن هافبک های استقلال از جریان بازی برای استقلال اثری نداشت تا در نهایت دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دهند.مهدی قایدی که به دلیل کرونا شادابی روزهای گذشته را نداشت نیز نتوانست با قدرت حمل توپ بالاش کمکی به خط حمله استقلال بکند و همین موضوع باعث شد تا بازی دو تیم با موقعیت گل خیلی کمی به پایان برسد.

 

فارغ از مشکلات کرونایی استقلال  در هفته گذشته ،آن چه از تیم استقلال و مجیدی در زمین چمن ورزشگاه آزادی دیده شد فوتبالی کم نشاط، کم طراوت  و بدون گل بود. البته مجیدی و کادر فنی اش که برای رفتن به رقابت های آسیایی از روز دوشنبه به اردوی پنج روزه خواهند رفت  ؛زمانی برای تمرین بیشتر  بدنی و کارهای ترکیبی برای بالا رفتن  تعداد موقعیت گل استقلالی‌ها دارند.

دیدگاه‌ها