کد خبر : 1747112 | 16 فروردين 1400 ساعت 10:51 | 11.2K بازدید | 10 دیدگاه

زوج قایدی – شیخ دیاباته؛ نیازمند بازسازی

استقلال در برابر دفاع سازمان یافته پیکان ره به جایی نبرد و میزان حملاتی که روی دروازه حریف خلق کرد هم اندک بود. شاید بهتر است بگوییم برای پیروزی کافی نبود.

زوج قایدی – شیخ دیاباته؛ نیازمند بازسازی 

به گزارش "ورزش سه"، در یک صحنه پاس امیر ارسلان مطهری اگر با عکس العمل سریع شیخ دیاباته مواجه می شد دروازه تیم پیکان به طور جدی تهدید می شد اما نادر محمدی به سرعت پای خود را دراز کرد تا ضربه شیخ دیاباته بعد از برخورد به پای او کمانه و راهی بیرون شود. 

 

یکی از دلایل عدم نتیجه گیری استقلال در این بازی می تواند نا آمادگی مهدی قایدی باشد. به خاطر کرونا. او به همین دلیل بیرون نشست و به عنوان بازیکن تعویضی وارد ترکیب تیم آبی شد. زمانی هم که به میدان آمد مهدی قایدی همیشگی نبود. کرونا و چند روز تمرین نکردن او را به قدری ضعیف کرده بود که نتوانست با حرکات انفجاری خود خط دفاعی تیم پیکان را با چالش مواجه کند. هر چند استقلال باید پلن های B و حتی C هم برای بازی اش تعریف کند تا در غیاب مهره های کلیدی نتیجه گیری تحت الشعاع قرار نگیرد. نکته مهم دیگر اینکه ارایه بازی دفاعی از سوی حریفان در برابر استقلال امری است طبیعی و این استقلال است که باید راهکارهای مقابله با این شیوه را به طور قوی تر به اجراء بگذارد تا به پیروزی برسد. فرهاد مجیدی در پایان بازی با پیکان به این نکته اشاره کرد که پیکان حتی بدون یک حمله روی دروازه استقلال به یک امتیاز رسید. 

 

زوج شیخ دیاباته و مهدی قایدی فصل گذشته قوی ترین زوج خط حمله ایران بودند به طوریکه شیخ دیاباته عنوان آقای گلی بازی ها را به دست آورد و مهدی قایدی هم بهترین پاسور بازی ها شد اما در فصل جاری و به خصوص در هفته های اخیر این زوج آنچنان که باید و شاید قوی ظاهر نشدند که برخی از دلایل هم غیر فنی بود که یکی از آنها کرونایی بود که مهدی قایدی را با خود درگیر کرد. در برهه ای هم مصدومیت های شیخ دیاباته و عدم اعتقاد محمود فکری به آقای گل بازی ها موجب شد تا روحیه فصل گذشته را نداشته باشد. قرارداد مهدی قایدی که با وجود وعده های داده شده از سوی باشگاه استقلال هنوز دست نخورده هم در روحیه مهدی قایدی تاثیر گذار بود. 

 

کادر فنی تیم استقلال برای بازگشت تیم آبی به روزهای اوج ابتدا باید این زوج را بازسازی کند. مهدی قایدی و شیخ دیاباته سر و حال و آماده شوند استقلال خود به خود نتیجه خواهد گرفت. حتی اگر در بازی هایی تاکتیکی که اتخاذ می شود خیلی قوی و کارساز نباشد.

دیدگاه‌ها