کد خبر : 1747353 | 17 فروردين 1400 ساعت 09:48 | 64.4K بازدید | 0 دیدگاه

احیای وجهه مجیدی و تیمش  در آسیا 

چرا استقلال در بازی پیکان سنگین بود؟

استقلال در شرایطی قرار است در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند که در آخرین دیدار مقابل پیکان متوقف شد .

چرا استقلال در بازی پیکان سنگین بود؟ 

به گزارش ورزش سه، برای فرهاد مجیدی برد برابر پیکان در آستانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌توانست از جهات زیادی به نفع او تمام شود، اما استقلال در روزی که پرسپولیس با کسب تساوی مقابل پدیده دو امتیاز حیاتی را از دست داد، نتوانست پیروز از زمین خارج شود تا فاصله ۴ امتیازی با رقیب دیرینه همچنان پابرجا بماند.استقلال در طی نود ۹۰ دقیقه بازی مقابل شاگردان مهدی تارتار و دفاع چندلایه‌اش در بهترین حالت تنها سه بار توانست دروازه پیکان را با خطر جدی تهدید کند، درحالی‌که گمان می رفت با توجه به اطلاع بازیکنان از نتیجه دیدار مشهد، خودشان را به آب‌وآتش بزنند، اما درواقع باید گفت استقلال بی‌آزارتر از همیشه بود و زور بردن پیکان را نداشت.


 همان‌طور که از قبل هم پیش بینی می شد، کادر فنی استقلال در غیاب مهدی قایدی که از آمادگی کاملی برخوردار نبود، برای اولین بار در طی این فصل از زوج ارسلان مطهری و شیخ دیاباته استفاده کرد. دو مهاجمی که قرار بود از سوی سه هافبک هجومی به نام‌های میلیچ در چپ، اسماعیلی در راست و شجاعیان در مرکز، تغذیه شوند، ولی در عمل علی‌رغم حرص‌وجوش خوردن‌های فراز کمالوند، خط هافبک استقلال نمایش قابل قبولی را ارائه نداد. این در حالی است که کمالوند در طول نود دقیقه بارها و بارها با فریادهایش، وظایفشان را خصوصا، داریوش شجاعیان را به‌عنوان یک هافبک مرکزی گوشزد می‌کرد، اما داریوش عملاً در میان دوندگی بی‌امان بازیکنان پیکان از پس انجام وظایفی که به او محول شده بود برنیامد تا به‌احتمال زیاد مجیدی در اولین دیدار خود در برابر الاهلی عربستان در این منطقه تغییراتی ایجاد کند.


مهاجمان استقلال نیز در دو نوبت صاحب موقعیت مناسبی شدند، که هر دو فرصت را دیاباته از دست داد تا ثابت شود این مهاجم 194 سانتی تری اهل مالی همچنان از فرم ایده آل خود فاصله دارد. دیاباته می‌توانست در صورت به ثمر رساندن حتی یک گل تا حد زیادی خودش را از فشاری که در حال حاضر تجربه می‌کند خلاص کند اما دو شوت او از داخل محوطه جریمه یک‌بار توسط مدافعان و دیگری توسط گلر جوان پیکان دفع شد.

 


پس از پایان بازی کادر فنی استقلال معتقد بود نمایش صرفاً تدافعی پیکان مانع از ارائه یک بازی زیبا و درعین‌حال با طراوت از سوی آن‌ها شده، در شرایطی که پیکانی‌ها درمجموع فوتبال منظمی را خصوصاً در فاز تدافعی به نمایش گذاشتند و به هدفشان در برابر استقلال که همان کسب یک امتیاز بود رسیدند، هرچند آن‌ها در بخش هجومی حتی یک شوت به سمت چهارچوب رشید مظاهری نزدند.


حالا استقلال با کسب این تساوی، در پایان هفته نوزدهم 34 امتیازی شد و با ۷ امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر نسبت به تیم چهارم یعنی فولاد خوزستان تا حدی خیالش از جایگاه سوم راحت است، اما این دیدار تا حد زیادی نشان داد پسران آبی برای رسیدن به صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی هنوز راه زیادی را در پیش رو دارند. فراموش نکنیم تغییرات در کادر فنی استقلال تنها به‌منظور فتح لیگ برتر صورت گرفت و الا بعید به نظر می‌رسید که استقلال با محمود فکری مشکلی برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان داشته باشد.


با تمامی این اوصاف و همچنین لغو دیدار استقلال مقابل صنعت نفت در آبادان، استقلال ۲۲ فروردین در شرایطی به عربستان عزیمت می‌کند، که باید از تاریخ ۲۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ظرف تنها ۱۴ روز در ۶ بازی بسیار سنگین به مصاف سه تیم مطرح فوتبال آسیا برود. قبل از آغاز این رقابت‌ها، در وهله اول باید پذیرفت صعود از گروه سوم آسیا با حضور الأهلی عربستان، الشرطه عراق و الدحیل قطر با هر درجه از میزان آمادگی تیمی کار بسیار سختی است که شاگردان فرهاد مجیدی برای احقاق آن باید فوتبال به‌مراتب بهتری ازآنچه در دیدار مقابل پیکان از این تیم دیدیم به نمایش بگذارند و الا بدون تعارف، نه‌تنها از صعود خبری نیست بلکه حتی امکان دارد نتایجی رقم بخورد که وجهه این تیم، به‌عنوان یکی از ده تیم برتر قاره آسیا در قرن اخیر زیر سؤال برود.

 


 در همین رابطه گفته می‌شود مجیدی از بدو ورودش به استقلال، متوجه ضعف قوای جسمانی اکثر بازیکنانش شده و به همین منظور برای تقویت قوای بدنی و افزایش آمادگی جسمانی بازیکنانش جهت حضور در چنین تورنمنت فشرده‌ای، تمرکزش را بیشتر معطوف به بدن‌سازی کرده و از همین رو بازیکنان استقلال در دیدار مقابل پیکان از همان ابتدا خسته به نظر می‌رسیدند. در این خصوص باید گفت که این مسئله در صورت اینکه صحت داشته باشد، توجیه قابل قبولی برای از دست دادن دو امتیاز خانگی به شمار می‌رود، که البته باید نمود آن را دربازی‌های آینده استقلال در آسیا ببینیم.

 

به‌هرحال آنچه مسلم است و هواداران استقلال باید به آن توجه کنند این است که مجیدی به همراه کمک‌هایش، هرچقدر زحمت هم بکشند قادر نخواهند بود که در عرض یک ماه و اندی شق‌القمر کنند، چراکه انجام کوچک‌ترین تغییراتی در فوتبال امروز منوط به داشتن زمان کافی و داشتن ابزار لازم است، که فرهاد از هردوی آن به‌نوعی محروم بوده. اما این را هم فراموش نکنیم که استقلال در رقابت‌های آسیایی در شرایطی به‌مراتب بغرنج‌تر از امروز، نتایجی را کسب کرده که کمتر کسی انتظارش را داشته است.


بدون شک تیم فوتبال استقلال با تمام ستاره‌های که در اختیار دارد، پتانسیل این را دارد که در کشور عربستان با ارائه بازی‌های حساب‌شده و پرهیز از هرگونه تنش و حاشیه، صعودی را رقم بزند که در تاریخ این باشگاه همواره از آن یاد شود که در این صورت فرهاد به اولین هدفش که همان احیای وجهه و شخصیت تیم استقلال در ایران و آسیا است، خواهد رسید.
کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها