کد خبر : 1747407 | 17 فروردين 1400 ساعت 14:20 | 127.2K بازدید | 5 دیدگاه

انتقادات به آخرین انتصاب فدراسیون؛

شب جنجالی تیم ملی در کلاب هاوس

تعداد زیادی از علاقه‌مندان فوتبال و روزنامه نگاران ورزشی شب گذشته در اپلیکیشن کلاب هاوس به اظهارنظر درباره موضوع انتخاب سرپرست جدید تیم ملی پرداختند.

شب جنجالی تیم ملی در کلاب هاوس

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که نیمروز روز گذشته خبر انتخاب مجتبی خورشیدی، مربی سابق تیم فوتبال ماشین سازی در صدر اخبار فوتبال ایران قرار گرفت، دیشب تعداد زیادی از فعالان حوزه مطبوعات ورزشی و علاقه‌مندان به فوتبال در این باره به اظهار نظر پرداختند.

 

بحث جانبی این روم، انتخاب امیر جدیدی بازیگر سینما برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس بود. این بحث ابتدا با نقل قولی از یکی از سیاسیون آغاز شد که این دو انتخاب نشان می‌دهند که شان همه چیز می‌شود چقدر آسان زیر سوال برود. سپس افراد مختلف درباره هر دو مسئله به اظهار نظر پرداختند. در این بین خروشی رئیس سابق فدراسیون تنیس حضوری جدی در میان بحث ها به خصوص حضور عجیب و غریب یک بازیگر در جمع افراد نامزد برای حضور در تیم ملی تنیس داشت.

 

علاوه بر علیرضا خروشی، چهره های دیگری نیز از ملی پوشان تا کارشناسان ورزش تنیس در ایران حدود یک ساعت درباره این ورزش و مشکلاتش صحبت کردند و روزنامه‌نگاران ورزشی هم با مطرح کردن سوالات خود، درخصوص ورزش تنیس که کمتر در ایران درباره اش صحبت می‌شود، کنکاش داشتند.

 

اما بحث اصلی از حوالی ساعت 12 شب تا نزدیکی‌های سپیده‌دم در تهران، بر سر انتخاب سرپرست جدید تیم ملی و اتفاقات پیرامون فدراسیون فوتبال بود. بحث با صحبت های پژمان راهبر سردبیر "ورزش سه" آغاز شد که این انتخاب را اشتباه می‌دانست و همچنین از نقش اسکوچیچ در این ماجرا می‌گفت. حاضران در روم، اتفاق نظر داشتند که در این نابسامانی و انتصاب های عجیب و غریب دراگان اسکوچیچ هم نقش دارد و از شخصیت سازشگر او نباید گذشت.

 

 

پژمان راهبر سردبیر "ورزش سه" در این باره گفت: «حتی اگر آقای عزیزی خادم مجتبی خورشیدی را انتخاب کرده باشد، او نباید حضور در چنین پستی را که یکی از مهم ترین پست های اجرایی فوتبال ایران است را قبول کند.»

 

همچنین رامتین جباری فعال رسانه‌ای پای کارلوس کی‌روش را هم به بحث باز کرد و گفت که شاید حالا بتوان درک کرد که چرا سرمربی پرتغالی در مسائل مدیریتی نیز مداخله می‌کرد. این گفته او موافقان و مخالفانی داشت که هر کدام دلایل خود را بیان کردند.

 

پندار خمارلو مدیررسانه ای سابق پرسپولیس نیز در این بحث مشارکت می‌کرد و باتوجه به حضور سه ساله روی نیمکت پرسپولیس، به نقش سرپرست در تیم های مهم پرداخت و گفت: «برانکو هرگز اجازه نمی‌داد تصمیماتی مثل تغییر سرپرست بدون اطلاع او انجام شود.»

 

علیرضا ابراهیمی مدیررسانه‌ای تیم آلومینیوم اراک به نقش هیئت رئیسه پرداخت و گفت: «هیئت رئیسه باید در ماجرا دخالت و خورشیدی را برکنار کند» و در پاسخ به او محمد همتی خبرنگار "ورزش سه"، گفت که در این صورت «اقتدار رئیس تازه فدراسیون زیر سوال خواهد رفت و با ادامه حضور خورشیدی هم کارآمدی تصمیم های عزیزی خادم زیر سوال می‌رود و شاید بهتر باشد که عزیزی خادم از انتصاب خورشیدی صرف نظریا او را مجبور به استعفا کند.»

 

 

در بخشی از بحث سالار علیخواه روزنامه‌نگار از افراد مشارکت کننده در بحث خواست که نام های مدنظرشان برای پست سرپرستی را اعلام کنند. این موضوع با واکنش پژمان راهبر و چند روزنامه نگار مواجه شد و آن ها به اتفاق گفتند که نفرات مناسب تری در فوتبال ایران حضور دارند. در ادامه فرهاد عشوندی به اسم نادر محمدخانی کاپیتان سابق تیم ملی اشاره داشت و نویداستاد رحیمی گزارشگر برنامه نود، محمد خاکپور را فردی موجه برای این پست دانست.

 

پژمان راهبر همچنین با ذکر خاطره ای از تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 گفت: «در حالی که همه چیز برای صعود ایران به جام جهانی کره-ژاپن آماده بود، ما در بحرین به واسطه ضعف سرپرستی و مسائلی که برای تیم پیش آمد، موقعیت برتر خود در جدول را از دست دادیم و به بازی های پلی آف رفتیم. من در بازی های آسیایی بوسان با یکی از خبرنگاران بحرینی صحبت کردم که او گفت دو شب قبل از بازی تعدادی از بازیکنان شما را در سواحل شهر منامه در حال کشیدن سیگار و قدم زدن کنار دریا دیده که این موضوع برای او غیرقابل هضم بوده است.»

 

او گفت: «مرحوم رنجبر انسان خوشنامی بود اما در شرایط سنی و برش لازم برای حضور در پست سرپرستی تیم ملی نبود و تیم بلاژوویچ از این موضوع لطمه بزرگی خورد.»

 

در آخرین دقایق بحث بود که هیوا یوسفی سردبیر روزنامه همشهری ورزشی هم وارد بحث شد و مثل بقیه به انتقاد از این تصمیم پرداخت. او اشاره کرد که البته چنین تصمیماتی عجیب نیستند و در تیم های دیگر هم انتصاب افراد این چنینی انجام شده‌اند. سردبیر همشهری همچنین گفت: «انتظار تغییر معنادار در انتخابات فدراسیون فوتبال را نداشتم.»

 

1577053

 

فرهاد عشوندی سردبیر خبر آنلاین نظرش درباره این انتخاب را به این شکل تشریح کرد: «انتخابی است که اتفاق افتاده، هرجوری حساب کنیم، این افراد جزو ۱۰۰۰ انتخاب اهالی فوتبال ایران هم نخواهد بود. یکی مثل اکبر استاد اسدی با تمام ویژگی هایش، به خاطر 40 بازی ملی و حضور در بازی معروف مقابل استرالیا، امتیاز بیشتری از کسی مثل مجتبی خورشیدی دارد.»

 

وی همچنین افزود: «وقتی آقای عزیزی خادم چنین انتخابی می‌کند، قواره مدیریتی اش را نشان می‌دهد. هر جوری که فکر میکنم این انتخاب وامداری آقای عزیزی خادم به گروه‌هایی است که به او رأی داده‌اند.»

 

علی خطیر آخرین فردی بود که روی استیج کلاب هاوس آمد و او هم این تصمیم شهاب الدین عزیزی خادم را زیر سوال بُرد. از دیگر مشارکت کنندگان در بحث می‌توان به روزنامه نگارانی چون کسرا احراری، احمدرضا خلیلی، کیاوش عزیزی و... اشاره کرد. همچنین در بسیاری از دقایق هواداران فوتبال روی استیج آمدند و علاوه بر اظهارنظر، سوالات خود را با اهالی فوتبال و روزنامه نگاران مطرح کردند.

 

سیامک رحمانی روزنامه نگار باسابقه ورزشی در ادامه بحث عنوان کرد: «انتخاب‌های عزیزی خادم در آغاز راه ریاست در فوتبال، باورنکردنی و ناامیدکننده است. او یا نمی‌داند کجا آمده یا می‌داند و با آگاهی دارد چنین تصمیماتی می‌گیرد که در هر دو حال فاجعه است. تیم ملی ایران در حساس‌ترین شرایط باید به بحرین برود و با کمترین غفلت به دنبال همه امتیازات باشد. این هم یعنی نیاز به یک سرپرست کارکشته و درجه‌یک برای تیم‌ملی. اما عزیزی خام با برگزیدن یک فرد کم‌تجربه و شناخته نشده در این حوزه، عملا می‌خواهد تیم ملی را دست‌بسته به قفس شیر بفرستد.»

 

رحمانی همچنین افزود: «مجتبی خورشیدی هیچ‌یک از فاکتورهای لازم برای سرپرستی تیم‌ملی را ندارد و معلوم نیست از چه مسیری به این جایگاه راه پیدا کرده. رفاقت، توصیه، بده‌بستان‌های پشت پرده یا چشم داشتن به مسائل دیگر، آنچنان که بعضی ادعا می‌کنند. هر کدام باشد، انتخاب سرپرست تیم‌ملی چیزی فراتر از بدسلیقگی است. نهایت بی‌مسئولیتی است. با این شیوه مدیریت که عزیزی خادم در پیش گرفته، به نظر می‌رسد فوتبال روزهای تاریکی در پیش دارد. تباه‌تر از آنچه تا امروز به چشم دیده‌ایم.»

 

1543457

 

همچنین در پایان، بحثی درباره واکنش برنامه فوتبال برتر به این انتخاب در گرفت که مجری برنامه در دقایق پایانی و پس از پایان مصاحبه سعید آذری در این خصوص صحبت کرد و خواستار پاسخگویی فدراسیون فوتبال شد.

 

سرانجام در نزدیکی های ساعت چهار صبح روز سه شنبه، این بحث به پایان رسید.

دیدگاه‌ها