کد خبر : 1747440 | 17 فروردين 1400 ساعت 16:14 | 21.5K بازدید | 10 دیدگاه

چگونه سپاهان مدعی جدی قهرمانی شد؟ (عکس)

بعد از شروع ضعیف استقلال و پرسپولیس در سال جدید و توقف آنها در شروع هفته نوزدهم، قابل پیش‌بینی بود که سپاهان این فرصت خوب را از دست ندهد و با بردن سایپا صدرنشین شود.

چگونه سپاهان مدعی جدی قهرمانی شد؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، تیم اصفهانی از شروع فصل سیر صعودی ثابتی داشته و روند نتایج مثبت و نمایش کم‌نوسان، آنها را به مدعی جدی قهرمانی تبدیل کرده است. سپاهان با قلعه‌نویی هم در دو فصل متوالی شروع خیلی خوبی در لیگ داشت، ولی در نیم فصل دوم افت شدیدی را تجربه کرد و نتوانست خودش را در کورس حفظ کند. تیم نویدکیا اما گرفتار این مشکل نشده و پس از پیشروی آرام به صدر جدول حالا هفته به هفته موقعیتش را تثبیت می‌کند. آنها پیش از پایان سال توانستند با تفاضل گل بالاتر جای پرسپولیس را در صدر جدول بگیرند و به لطف برد یک بر صفر دیروز دو امتیاز بیشتر از مدافع عنوان قهرمانی دارند.


هرچند سپاهان هنوز باید با استقلال و پرسپولیس، دو رقیبش بازی کند ولی در فاصله یازده بازی تا پایان فصل همین دو امتیاز می‌تواند زمینه فرار آنها به سوی قهرمانی باشد. سپاهان در لیگ قهرمانان هم غایب است و این می‌تواند به تیم اصفهانی کمک کند تمام توانش را در لیگ و جام حذفی مصرف کند.

 

1588008


در شروع فصل تردیدهای زیادی درباره شانس موفقیت نویدکیا وجود داشت. کاپیتان سابق سپاهان تجربه ناچیزی در دنیای مربیگری داشت و قبول مسئولیت تیمی که هوادارانش پس از ناکامی چند ساله انتظار بالایی داشتند، ریسک بزرگی بود. نویدکیا تیم پرمهره‌ای در اختیار گرفت، با وجود این رسیدن به یک ترکیب منسجم کار آسانی نبود. قلعه‌نویی کم و بیش با همین بازیکنان نتوانست مثل لیگ‌های نهم و دهم قهرمانی لیگ را با سپاهان تجربه کند و مقام پنجمی در لیگ نوزدهم برای این تیم یک ناکامی محسوب می‌شد. شناخت نویدکیا از فضای سپاهان کمک کرد که او تیم را به خوبی تحت کنترل بگیرد و نظم خوبی در این تیم پرستاره برقرار کرد. او همچنین این هوشمندی را داشت که کادر فنی باتجربه‌ای بچیند و هراسی از اینکه بخشی از اختیاراتش را واگذار کند، نداشت.

 

1588009

 

نویدکیا در این 19 هفته توانسته تیم پنجم لیگ قبلی را به صدر جدول ارتقا دهد و علاوه بر آن فوتبالی جذاب و تهاجمی ارائه بدهد. سپاهان هرچند در نیمه دوم بازی حساس با سایپا محتاطانه بازی کرد و بیشتر به دنبال محافظت از تک گل نیمه اول بود، ولی در این فصل فوتبالی دیدنی به نمایش گذاشته و با 35 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. البته نمی‌توان لغزش‌ها و اشتباهات پرسپولیس و استقلال را در صدرنشینی سپاهان نادیده گرفت. پرسپولیس بعد از چهار قهرمانی متوالی و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا مدعی اول قهرمانی لیگ بیستم محسوب می‌شد، ولی در دو سوم ابتدایی فصل امتیازات حساسی را از دست داد. استقلال هم مثل چند فصل قبل چوب اشتباهات مدیریت باشگاه را خورد و مجیدی مثل فصل قبل در شرایطی اضافه شد که مجبور بود فاصله امتیازات با پرسپولیس و سپاهان را جبران کند. با این حال مأموریت نویدکیا هنوز تمام نشده و امتیاز گرفتن در هفته‌های پایانی لیگ همیشه دشوارتر است. اگر او بتواند صدرنشینی را تا پایان حفظ کند کار بسیار بزرگی کرده است، ولی حتی اگر سپاهان به قهرمانی نرسد نویدکیا نشان داده که یکی از مربیان آینده‌دار فوتبال ایران است.

 

1588011


 آرمن ساروخانیان

عکس ها: داوود امان الله

دیدگاه‌ها