کد خبر : 1747444 | 17 فروردين 1400 ساعت 16:34 | 88.9K بازدید | 1 دیدگاه

مهاجم پرسپولیس و قرعه سخت استقلال (عکس)

باز هم استقلال و ذوب آهن در یک مرحله حساس در جام حذفی باید به مصاف همدیگر بروند تا تیم برنده راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز برگزار شد که طی آن تنها دو بازی میان تیم های لیگ برتری با یکدیگر برگزار می شود و در یکی از آنها، استقلال باید در استادیوم آزادی تهران از ذوب آهن پذیرایی کند.
استقلال که در مرحله قبل در دیداری سخت و در بازی که مهمان بود، در استادیوم شهدای شهر قدس به مصاف پیکان رفت و در نهایت موفق به حذف این تیم شد و حالا با قرعه ای که محسن خلیلی مهاجم سابق پرسپولیس بیرون کشید، آنها باید به مصاف تیم ذوب آهن بروند که این روزها با هدایت سرمربی جدید خود، دوران متفاوتی را نسبت به نیم فصل نخست در حال سپری کردن است.


ذوب آهن که فصل را با رحمان رضایی آغاز کرد، در ادامه سکان هدایت خود را به مجتبی حسینی سپرد و اتفاقا مربی جدید اصفهانی ها در بازی های اخیر نتایج خوب و قابل توجهی را کسب کرده و ذوبی ها با حضور حسینی روی نیمکتشان، امید زیادی به بقا در لیگ برتر دارند.


استقلال نیز که با برکناری محمود فکری، هدایت تیمش را به فرهاد مجیدی سپرد، باید برای دومین مرحله متوالی به مصاف یک تیم لیگ برتری برود ولی امتیاز ویژه برای تیم فرهاد، برگزاری این دیدار در تهران است. نکته جالب اینکه مجیدی خود یکی از گزینه های اصلی هدایت ذوب آهن بود و حتی تا پای امضای قرارداد با اصفهانی ها نیز پیش رفت ولی در نهایت این انتقال شکل نگرفت.

 

1588016

 


استقلال و ذوب آهن تاکنون 6 بار در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفته اند و دیدار در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 1400، هفتمین تقابل میان آبی پوشان پایتخت و تیم جان گرفته ذوب آهن خواهد بود.


در شش تقابل قبلی، استقلال 3 بار موفق به عبور از سد ذوبی ها شد و دو بار نیز جدال دو تیم به سود ذوب آهن پایان یافت و البته یک تقابل دو تیم نیز در زمانی که بازی ها به صورت رفت و برگشت برگزار می شود، با نتیجه تساوی به پایان رسید.


در شش تقابل گذشته نیز سه بار ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین کرد که در این مورد، هر دو برد ذوب آهن از ضربات پنالتی به دست آمد و یک بار نیز آبی پوشان برنده شدند. مهمترین تقابل استقلال و ذوب آهن در جام حذفی، به فینال خرداد 95 بازمیگردد جایی که ذوب آهن با هدایت گل محمدی، موفق به شکست استقلال پرویز مظلومی شد و عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.


نکته جالب اینکه استقلال در دو تقابل گذشته اش مقابل ذوب آهن در جام حذفی تن به شکست داده است. مورد آخر همان فینال حذفی 95 بود و مورد دوم دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی 93 بود که ذوب آهن در ضربات پنالتی 3 بر صفر از سد استقلال عبور کرد و حالا ذوبی ها به دنبال ثبت هت تریک در حذف و شکست استقلال در جام حذفی بوده و شاگردان مجیدی نیز به دنبال خاتمه دادن به روند ناکامی برابر این تیم در جام حذفی هستند.

دیدگاه‌ها