کد خبر : 1747581 | 18 فروردين 1400 ساعت 10:32 | 17.7K بازدید | 8 دیدگاه

پارادوکس در پارادوکس؛

حساس ترین بازی حذفی در اراک (گزارش)

سرمربیان تراکتور و آلومینیوم یک رویارویی هیجان انگیز با تیم های سابق خود در جام حذفی خواهند داشت؛ دیداری که در اراک برگزار خواهد شد.

حساس ترین بازی حذفی در اراک (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ظهر امروز انجام شد و تیم های آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز در حساس ترین بازی این مرحله به هم رسیدند. این یک تقابل بسیار حساس برای سرمربیان دو تیم خواهد بود؛ خطیبی و منصوریان در حالی باید تیم خود را در این دیدار به میدان بفرستند که در نیم فصل اول هدایت تیم رقیب را به عهده داشتند و با شرایطی متفاوت به همکاری خود پایان دادند.

 

ورود به تراکتور با قلب آبی

تراکتور لیگ نوزدهم را با 50 امتیاز و رتبه چهارم به پایان رساند؛ این تیم موفق شد در پایان فصل، مقام قهرمانی جام حذفی را به خود اختصاص داده و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. بعد از این قهرمانی ساکت الهامی با محرومیتی نسبتا طولانی مدت روبرو شد و بعد از جدایی او از جمع تراکتوری ها، علیرضا منصوریان هدایت سرخ پوشان فوتبال آذربایجان را به عهده گرفت. حضور منصوریان در تراکتور حواشی مختلفی به همراه داشت که اولین حاشیه مربوط به قلب های آبی او در اینستاگرامش می شد که این مربی خیلی زود آنها را پاک کرده و با چند مصاحبه و ابراز علاقه به هواداران تراکتور و صحبت از تلاش اش برای یادگیری زبان ترکی دل تی تی ها را تا حدودی به دست آورد.

 

محرومیت منصوریان از صبر تراکتوری ها

تراکتور شروع خوبی با منصوریان نداشت و در سه بازی ابتدایی خود مقابل نساجی و نفت مسجد سلیمان که در حال حاضر جزو تیم های قعرنشین جدول هستند، به نتیجه ای بهتر از تساوی دست نیافت و از سپاهان در تبریز شکست خورد. این تیم اولین برد خود با سرمربی جدیدش را در هفته چهارم مقابل مس رفسنجان کسب کرد. یک هفته بعد در تبریز، تراکتور مقابل فولاد به نتیجه تساوی دست یافت و این آخرین بازی منصوریان روی نیمکت تیم تبریزی بود. 
هیات مدیره باشگاه تراکتور در اقدامی عجیب بعد از 5 هفته سرمربی خود را برکنار کرده و دلیل آن را عدم تحقق اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد دانست. منصوریان که در هنگام اعلام این خبر در تهران حضور داشت، در واکنش  به تصمیم باشگاه تراکتور، مصاحبه آتشینی را روی آنتن زنده شبکه سه در برنامه فوتبال برتر انجام داد. او بعد از چند ماه دوری از دنیای فوتبال جانشین رسول خطیبی در آلومینیوم اراک شد؛ خطیبی که اراک را به مقصد تبریز و هدایت تراکتور ترک کرده بود!

 

1588260

 

شگفتی سازی بعد از تلنگر

رسول خطیبی بعد از اینکه به همکاری خود در میانه های لیگ نوزدهم با ماشین سازی خاتمه داد، هدایت تیم آلومینیوم اراک را در کوران رقابت های لیگ یک به عهده گرفت. او توانست نماینده اراک را از یک تیم میانه جدولی به تیمی مدعی تبدیل کرده و در پایان مسابقات نیز با تیمش جشن صعود به لیگ برتر را به پا کند. آلومینیوم با خطیبی شروع خوبی در لیگ برتر نداشت و دو شکست متوالی تلنگری جدی به این تیم بود. اراکی ها در ادامه اما یک روند رو به رشد قابل تحسین را در پیش گرفته و نیم فصل اول را با رتبه هفتم به پایان رساندند که رتبه ای بسیار خوب برای یک تیم تازه وارد محسوب می شد. آنها در نیم فصل بردهای بزرگی مقابل پرسپولیس و تراکتور کسب کردند تا نشان دهند خیلی زود توانسته اند خود را در لیگ برتر پیدا کنند.

 

وداع غیرمنتظره خطیبی با اراک

خطیبی و تیمش خود را آماده نیم فصل دوم می کردند اما یک اتفاق غیر منتظره آنها را از یکدیگر جدا کرد. سرمربی تبریزی آلومینیوم که پس از شکست دادن تراکتور در تبریز با بغض از دلتنگی اش برای این هواداران فوتبال آذربایجان صحبت کرده بود، طی تصمیمی ناگهانی از جمع آلومینیومی ها جدا شده و با حضور در تبریز هدایت تراکتور را به عهده گرفت. به دنبال این اتفاق، مسئولان آلومینیوم اراک مصاحبه هایی را علیه سرمربی سابق خود انجام دادند اما از آنجایی که خطیبی با لیگ برتری کردن آلومینیوم به یک آرزوی دیرینه در اراک تحقق بخشیده بود، هواداران این شهر، وداع محترمانه ای با او داشتند.

 

1588261

 

جابجایی بر اساس قانون پایستگی انرژی

به این ترتیب تراکتور و آلومینیوم اراک طی یک فرایند جالب، سرمربیان سابق یکدیگر را روی نیمکت شان نشاندند. منصوریان با حضور در اراک، بار دیگر به فوتبال بازگشت و خطیبی هم با قبول هدایت تراکتور، در مسیر تکمیل پروژه نیمه کاره اش در لیگ چهاردهم قرار گرفت. این فعل و انفعالات در حالی صورت گرفت که در نقل و انتقالات زمستانی نام چند بازیکن تراکتور و آلومینیوم برای جابجایی مطرح شد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا در دور برگشت لیگ برتر، هیچ بازیکنی میان دو تیم معاوضه نشود. این تصمیم با توجه به حساسیت های موجود، تصمیمی منطقی به نظر می رسید.

 

فرصتی برای انتقام...

منصوریان با حضور در آلومینیوم این شانس را پیدا کرده که یک بار دیگر توانایی هایش را در مربیگیری نشان دهد و از فرصتی که اراکی ها در آلومینیوم به خطیبی دادند اما تبریزی ها به او در تراکتور ندادند، نهایت استفاده را بکند. خطیبی هم که با شرایطی بدی در لیگ چهاردهم از تراکتور جدا شد، اینک شانس این را دارد که با حمایت هواداران فوتبال آذربایجان، تراکتور مورد علاقه خود را بسازد. به این ترتیب و با در نظر گرفتن تمامی اتفاقات اخیر، رویارویی آلومینیوم و تراکتور در اراک را باید حساس ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی بدانیم؛ جایی که رسول خطیبی باید مقابل تیمی قرار بگیرد که آن را لیگ برتری کرد و رابطه بسیار خوبی هم با بازیکنان و هوادارانش دارد. در سمت مقابل نیز منصوریان که معتقد بود در تراکتور به او جفا شد و فرصت کافی در اختیارش قرار نگرفت، فرصتی طلایی دارد تا بتواند با شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی، توانایی های خود را در تقابل مستقیم به رخ تراکتوری ها بکشد.

از آنجایی که تراکتور برای بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به امارات سفر خواهد کرد، بازی این تیم با آلومینیوم با تاخیر برگزار می شود و با توجه به برنامه ریزی های سازمان لیگ به نظر می رسد که تقابل دو تیم در جام حذفی با فاصله ای اندک از دیدارشان در لیگ برتر که آن دیدار هم در اراک خواهد بود، برگزار شود. آلومینیوم که با هدایت خطیبی موفق به شکست دادن تراکتور در دور رفت شده بود، اینک دو بازی در اراک مقابل تراکتوری خواهد داشت که با خطیبی به دنبال شکست دادن این تیم است و این یک پارادوکس بسیار بزرگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها