کد خبر : 1747585 | 18 فروردين 1400 ساعت 10:57 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

تنها ما می‌توانیم به مستقل شدن جوجستیو و کوراش کمک کنیم

بهتری: MMA واقعیتی بود که باید قانونمند می‌شد

رئیس فدراسیون انجمن‌‌های ورزش‌های رزمی در خصوص صدور مجوز فعالیت MMA گفت: یک بحث و واقعیتی در دنیای رزمی بود که باید قانون‌مند می‌شد.

بهتری: MMA واقعیتی بود که باید قانونمند می‌شد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، یوسف بهتری در خصوص صدور مجوز فعالیت هنرهای رزمی ترکیبی(MMA) اظهار داشت: MMA یک بحث و واقعیتی در دنیای رزمی بود که باید قانون‌مند می‌شد. مدیران قبل از ما نیز برای قانونی کردن این ورزش تلاش کرده بودند، اما شاید زمان مناسب و مساعد برای این کار نبوده است. ما نیز تلاش و فعالیت خود را برای صدور مجوز این رشته انجام دادیم و همه سعی ما این است که فعالیت ورزشکاران این رشته قانون‌مند باشد.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم فرزندان و سرمایه‌های خود در این رشته را حفظ کنیم تا هدر نروند و خدایی نکرده از آنها سواستفاده نشود. در گذشته فعالیت غیرقانونی در این ورزش صورت می‌گرفت و امیدواریم دیگر  ادامه نداشته باشد و اعزام‌ها با مجوز شورای برون مرزی و نظارت، کنترل و رصد باشد و مورد انتقاد و پیشنهاد قرار بگیریم. اتفاقی که متاسفانه در گذشته اینگونه نبود.

 

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در خصوص سرنوشت ادامه فعالیت ورزشکاران و کسانی که در این رشته فعالیت داشتند، گفت: این عزیزان باز هم هستند و به آنها و تلاش‌هایشان احترام خواهیم گذاشت، اما اینگونه نیست که دیگر همه در این خصوص رئیس باشند. ما سعی کردیم فردی را به ریاست این سبک انتخاب کنیم که تعصب سبکی نداشته باشد و به صورت فراگیر و همه جانبه به همه ورزشکاران و سبک‌ها نگاه کنند.

بهتری در خصوص حضور در رویدادهای MMA تاکید کرد: ما به امید خدا از این به بعد همه رویدادها را به وزارت ورزش و جوانان منعکس خواهیم کرد و مجوز شورای برون مرزی را درخواست خواهیم کرد تا در مسابقاتی که مجوز دریافت می‌کنیم، حضور داشته باشیم.

 

وی در خصوص مهمترین برنامه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در سال جدید افزود: اگر شرایط کرونا اجازه بدهد اولین رویداد ما مسابقات آسیایی سامبو خواهد بود که از 12 تا 16 خردادماه در ازبکستان برگزار خواهد شد. بعد از این مسابقات نیز رقابت‌های جهانی سامبو و پنچاک‌سیلات را خواهیم داشت و  اسفند 1400 نیز مسابقات ایندور گیمز برگزار خواهد شد که اگر شرایط اجازه بدهد در رشته‌های سامبو و پنچاک‌سیلات در آن حضور خواهیم داشت. هدف ما موفقیت در این مسابقات است و احتیاج به قول دادن نیز نداریم.

 

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در خصوص وضعیت رشته‌های جوجیستو و کوراش که همیشه صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت آنها به این فدراسیون شنیده می‌شود، گفت: مجری سیاست و دستورات ورزش و جوانان هستیم و هر زمانی وزارت ورزش دستور بدهد توانایی تحت پوشش قرار گرفتن این رشته‌ها را با شرایط فدراسیون خواهیم داشت. همه نیز می‌دانند تنها فدراسیونی که می‌تواند این رشته‌ها را در بحث مستقل شدن کمک کند، فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی است و سابقه ما نیز این موضوع را نشان داده است.

 

بهتری خاطرنشان کرد: زمانی ووشو و کونگ‌فو در فدراسیون ما حضور داشتند و به آنها کمک شد تا با ساخته و پرداخته شدن تبدیل به فدراسیون شوند. در مورد رشته‌های خارج از فدراسیون و حتی رشته‌های داخل فدراسیون نظیر سامبو، پنچاک‌سلات و کیک بوکس نیز سعی خواهیم کرد روزی فرار برسد تا آنها را در قالب فدراسیون ببینیم.

دیدگاه‌ها