کد خبر : 1747616 | 18 فروردين 1400 ساعت 13:14 | 7.1K بازدید | 2 دیدگاه

تصمیم جدید ای اف سی برای فوتبال بانوان؛

زنان ایران از سال 2023 در لیگ قهرمانان آسیا؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که از دو سال بعد، لیگ قهرمانان آسیا برای زنان نیز برگزار خواهد شد.

زنان ایران از سال 2023 در لیگ قهرمانان آسیا؟

به گزارش "ورزش سه"، این تصمیم در حاشیه جلسه شیخ سلمان با فدراسیون های عضو برگزار شد و رییس ای اف سی آن را «نور روشن در فوتبال آسیا» خواند. همچنین خانم بای لیلی مسئول کمیته زنان در ای اف سی نیز در این خصوص گفت: «این تصمیم باعث خواهد شد که ارزش فوتبال زنان در آسیا بیشتر شود.»

 

این ستاره سابق فوتبال چین اظهار داشت: «مسابقات جام ملت های آسیا هر چهار سال یک بار برای زنان برگزار می‌شود و این مسابقات جدید باعث خواهد شد که یک اتفاق تازه و مستمر در قاره آسیا رخ دهد. این یک جهش برای فوتبال زنان آسیا خواهد بود، مشابه آنچه که در اروپا رخ داد.»

او با تشریح شرایط مسابقات گفت: «بازی ها باعث یک رشد و ترقی در قاره کهن خواهد شد. البته آسیا تیم های بانوان خوبی مثل چین و ژاپن دارد اما هنوز با تیم های اروپایی و ایالات متحده فاصله دارد.» در جام جهانی قبلی بانوان هیچ تیمی از آسیا نتوانست از مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

 

هنوز مشخص نیست که چه تعداد تیم در لیگ قهرمانان زنان آسیا حضور خواهند داشت و آیا سهمیه ای به ایران هم داده می‌شود یا خیر اما به هر حال تاسیس لیگ قهرمانان برای زنان، اتفاق جالبی است که از سال 2023 رخ می‌دهد.

 

 

دیدگاه‌ها