کد خبر : 1747755 | 18 فروردين 1400 ساعت 22:59 | 5.6K بازدید | 1 دیدگاه

پاتوسی: در فوتبال تیم نتیجه می‌گیرد نه ستاره‌ها

مهاجم تیم فولاد معتقد است تمام مجموعه این تیم برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان متحد است.

پاتوسی: در فوتبال تیم نتیجه می‌گیرد نه ستاره‌ها

به گزارش ورزش سه، آیاندا پاتوسی هافبک آفریقایی تیم فولاد درباره وضعیت این تیم در آستانه دیدار پلی اف لیگ قهرمانان آسیا به فارس گفت: شرایط تیم خوب است. در این مدت با انگیزه تمرین کرده‌ایم و تمرکزمان از فردای بازی با آلومینیوم روی بازی با العین بوده و به چیزی غیر از بازی شنبه فکر نکرده‌ایم. خیلی وقت است که منتظر این بازی بوده‌ایم و الان هم در بالاترین سطح از آمادگی روانی و فنی به عربستان می‌رویم.

 

او افزود: امسال کار سختی نسبت به سال قبل داشته‌ایم. امسال حریفان حساب دیگری روی ما باز کرده‌اند و به همین خاطر در دیدار برابر ما کاملا بسته و تدافعی بازی می‌کنند و همین کارمان را سخت‌تر کرده است. ضمن اینکه پارسال در بین نیم فصل توانستیم بازیکن جذب کنیم و  همین موضوع به فولاد کمک کرد که خودش را تقویت کند اما امسال بدلیل محرومیت و بسته بودن پنجره نقل و انتقالات بازیکن جدیدی به تیم اضافه نشد. با این شرایط کادر فنی با دست بسته باید تیم را در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بفرستد و این موضوع در طولانی‌مدت و بازی‌های پرفشار امسال کار ما را دشوارتر می‌کند.

 

پاتوسی درباره العین امارات، حریف شنبه فولاد در لیگ قهرمانان آسیا گفت: در فوتبال امارات طور دیگری روی العین حساب باز می‌کنند چون این تیم توانسته تنها قهرمانی فوتبال امارات را در لیگ قهرمانان کسب کند. همانطور که می‌دانید من سابقه بازی در لیگ امارات را دارم و شناختم نسبت به این تیم و سبک بازی این تیم زیاد است اما با آنالیزی که در این چند وقت کادر فنی تیم بر روی العین انجام داده شناختم از این تیم بیشتر شده و می‌دانم تیم فعلی العین تیمی بسیار پرمهره و قدرتمندی است.

 

او افزود: العین در امارت به تیمی معروف است که هیچ محدودیت مالی در هزینه کردن برای جذب بازیکن و مربی ندارد و به همین خاطر معمولا این تیم جزو بهترین تیم‌های لیگ این کشور و حتی قاره است. البته اگر به لحاظ تیمی بخواهید حساب کنید، فولاد تیمی منسجم و متحد است که می‌تواند با وجود نابرابر بودن شرایط به ویژه از نظر تعداد بازیکنان از پس العین بر بیاید. ما هدفی به غیر از تلاش تا آخرین لحظه نداریم و می‌دانیم که می‌توانیم برابر العین به موفقیت برسیم. در فوتبال طرفی پیروز میدان می‌شود که به معنی واقعی یک «تیم» باشد و داشتن ستاره‌های گرانقیمت تضمینی برای موفقیت و پیروزی نیست.

 

مهاجم آفریقای جنوبی فولاد با اشاره به وضعیت این روزهای فولاد گفت: واقعیت را بخواهید از انتخابی که داشته‌ام خوشحالم. در فولاد همه چیز سر جای خودش است و تیم فعلی فولاد جزو معدود تیم‌های ایرانی است که تمام اصول و قواعد حرفه‌ایگری را رعایت می‌کند. استانداردهایی که در این تیم وجود دارد در کمتر تیمی در لیگ برتر ایران وجود دارد. من با مربیان زیادی کار کرده‌ام اما رفتار آقای نکونام به عنوان یک سرمربی جوان برای من بسیار جالب است. او بسیار باتجربه با بازیکنان برخورد می‌کند که فکر می‌کنم این موضوع بدلیل سال‌ها حضور در لالیگا و تیم ملی ایران بوده است. توجه او به جزییات و اینکه برای تمامی کارهای درون و بیرون زمین برنامه دارد، جالب توجه است و واقعا از اینکه او سرمربی‌ام است خوشحالم. 

 

پاتوسی افزود: شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که چطور تیم بی حاشیه و بی سر و صدای فولاد سال قبل آن نتایج را گرفت و سوم شد اما برای ما مشخص بود که با کارهای اصولی انجام شده چه مدیریتی باشگاه و چه فنی کادر می‌توانیم به موفقیت برسیم. امسال هم همین روند وجود داشته اما ما هنوز می‌توانیم بهتر باشیم و بهتر نتیجه بگیریم و این بستگی به خود ما دارد که بتوانیم از فرصتهایی که در بازی نصیب‌مان می‌شود استفاده کنیم. بازی با العین بهترین فرصت است که بتوانیم دوباره کیفیت خودمان را نشان دهیم چون این بازی دیدار پربیینده‌ای است و همه ایران و تعداد زیادی بیینده در آسیا دارد.

دیدگاه‌ها