کد خبر : 1747858 | 19 فروردين 1400 ساعت 14:54 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

حمله 6 نفره ستاره‌های کشتی به بلیت توکیو

3کشتی‌گیر آزاد و 3کشتی‌گیر فرنگی ایران از فردا تا یکشنبه آینده برای کسب سهمیه المپیک با رقبای آسیایی مبارزه می‌کنند؛ در این تورنمنت فقط فینالیست‌ها بلیت توکیو می‌گیرند

حمله 6 نفره ستاره‌های کشتی به بلیت توکیو

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ،رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای 20 تا 22فروردین‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. 


 شاگردان محمد بنا و غلام محمدی فرصت دارند تا 6سهمیه باقیمانده المپیک توکیو را در این مسابقات کسب کنند. تا‌به‌حال از 12سهمیه المپیک، کشتی ایران تنها 6سهمیه را کسب کرده است.

 

محمدرضا گرایی، حسین نوری و محمدهادی ساروی نمایندگان کشتی فرنگی ایران در تورنمنت قزاقستان هستند.‌ در کشتی آزاد هم امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان روی تشک خواهند رفت. در بین 6کشتی‌گیر اعزامی، محمدرضا گرایی در 67کیلوگرم کشتی فرنگی و امیر محمد یزدانی در 65کیلوگرم کشتی آزاد کار سختی نسبت به سایر هم‌تیمی‌های خود برای کسب سهمیه دارند. گرایی در حالی به مصاف حریفان آسیایی خود می‌رود که باید کیلوهای زیادی از وزن خود کم کند. در وزن او هیچ آسیایی موفق به کسب سهمیه نشده و همین مسئله کار را برای رسیدن به فینال سخت خواهد کرد.

 

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره پیش‌بینی‌اش از کسب سهمیه المپیک می‌گوید: «در وزن‌های بالا نسبت به کسب سهمیه در آسیا امیدوارتریم، یک مقدار در 67کیلو کار سخت است، ولی رضا گرایی هم کشتی‌گیر شایسته‌ای است و امیدوارم که روزش باشد و همان مبارزه‌ای را انجام دهد که از او انتظار داریم.» 


در کشتی آزاد هم کار در وزن 65کیلوگرم به نسبت وزن 74 و 97کیلوگرم سخت‌تر است. در این وزن، فاصله بین کشتی‌گیران ایرانی با برترین کشتی‌گیران دنیا زیاد است و امیر محمد یزدانی جوان، کار سختی در پیش خواهد داشت. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد به خوبی به این موضوع واقف است که بهترین فرصت کسب سهمیه همین مسابقات گزینشی قزاقستان است و اگر کار به مسابقات جهانی در صوفیه بلغارستان بکشد، سهمیه‌ها به خطر خواهد افتاد. او درباره آخرین شرایط شاگردانش و مبارزه‌هایی که آنها برای رسیدن به المپیک باید انجام بدهند، به همشهری می‌گوید: «همه تلاشمان را باید بکنیم که کار را در قزاقستان تمام کنیم. کسب هر سه سهمیه دور از دسترس نیست ولی شرایط مسابقه و یک اتفاق غیرمنتظره می‌تواند همه‌‌چیز را تغییر دهد. 3کشتی‌گیر ما می‌دانند اگر در قزاقستان موفق نشوند کار چقدر در صوفیه سخت خواهد بود، برای همین مطمئنم همه تلاششان را خواهند کرد تا با دست پر از قزاقستان برگردیم.» 

 

در مسابقات گزینشی قزاقستان، تنها نفرات فینالیست سهمیه المپیک می‌گیرند و هر کشتی‌گیری جز فینال در هرجای جدول شکست بخورد (روی سکو هم برود) سهمیه المپیک نخواهد گرفت. آخرین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک، اواخر اردیبهشت‌ماه در صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد، در مسابقه‌های قهرمانی جهان که در حالت عادی هم رقابت فشرده است چه برسد به این‌بار که نفرات اول تا ششم آن می‌توانند به المپیک برسند.


کشتی ایران در چند دهه اخیر معمولا با ترکیب کامل وارد بازی‌های المپیک شده است. در رشته آزاد آخرین‌بار که ترکیب تیم ایران ناقص بود، به سال1988 و المپیک سئول بر‌می‌گردد. در فرنگی اما تیم ایران تنها در دوره گذشته با ترکیبی کامل وارد المپیک شد.

دیدگاه‌ها