کد خبر : 1747907 | 19 فروردين 1400 ساعت 19:15 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

روزهای تاریخی در لیگ اسپانیا

همراه با تاریخ؛ هفته یادبود گل‌های به یادماندنی لالیگا

هفته آینده در تاریخ لالیگا سالگرد به ثمر رسیدن گل هایی به یاد ماندنی و وقایع بسیاری است که برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

همراه با تاریخ؛ هفته یادبود گل‌های به یادماندنی لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، لالیگا در هفته ای که خواهد آمد شاهد سالگرد ال‌کلاسیکو های پرماجرا و به ثمر رسیدن گل هایی مهم و به یادماندنی است که در ادامه برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.

 

1588744

چهاردهم آوریل: هت تریک فراموش نشدنی گوتی در سانتیاگو برنابئو (2001)

خوزه ماریا گوتیرز یا همان گوتی پیش از آنکه در فصل 02-2001 تبدیل به یک بازیکن کلیدی در رئال مادرید شود، به عنوان یک هافبک با استعداد شناخته می شد. اما وقتی که ویارئال در چهاردهم آپریل در سانیتاگو برنابئو به مصاف رئال مادرید رفت، گوتی توانست خود را در کلاس جهانی به همگان بشناساند. سانتر دقیق روبرتو کارلوس در لبه محوطه جریمه به گوتی که بدون مراقب مانده بود رسید و اولین ضربه والی او که تبدیل به گل نخست لوس بلانکوس برابر حریف شد، چیزی استثنایی بود. در ادامه شماره 14 درخشان رئال توانست در پیروزی 4-0 این تیم برابر ویارئال هت تریک کند تا شاگردان ویسنته دل بوسکه همچنان در کورس قهرمانی بمانند و در پایان فصل نیز جام قهرمانی را بالای سر ببرند. گوتی که در شهر مادرید هم به دنیا آمده بود با رئال در 15 فصل 15 جام قهرمانی برد، از جمله چهار جام قهرمانی دیگر در لالیگا و سه جام قهرمانی در چمپیونزلیگ.

 

 

1588743

چهاردهم آوریل: نقطه اوج دوران درخشان یحیی توره در لالیگا (2010)

پیروزی 3-0 بارسلونا برابر دیپورتیوو در چهاردهم آوریل در نوکمپ بسیاری از توانایی های درخشان تیم پپ گواردیولا را به نمایش گذاشت. پیش از آنکه یحیی توره، هافبک بارسا، با زدن گل سوم روی یک حمله بی نقص کا را تمام کند، گل هایی از بویان کرکیچ و پدرو رودریگوئز کنترل بازی را در دستان بلوگرانا قرارداده بود. این آخرین گل ستاره ساحل عاجی برای بارسا بود. توره در طول سه فصل خود در نوکمپ تبدیل به نیرویی تهاجمی در خط هافبک این تیم شده بود و با کاتالان ها شش جام قهرمانی بالای سر برد، از جمله دو قهرمانی در لالیگا.

 

 

1588742

پانزدهم آوریل: صدمین گل ال‌نینو (2018)

پانزدهم آوریل در واندا متروپولیتانو تاریخی احساس برانگیز بود چرا که فرناندو تورس، اسطوره اتلتیکو مادرید، صدمین گل خود در لالیگا را برای تیم محبوبش به ثمر رساند. پس از اینکه ارسال آنخل کوره‌آ را ال‌نینوی 34 ساله به زیبایی به کنج دروازه لوانته فرستاد و پیروزی 3-0 اتلتیکو را تضمین کرد، شادی هواداران در ورزشگاه و فرناندو تورس طولانی و پر از احساس و هیجان بود. این اولین بازی فرناندو تورس پس از اعلام این موضوع بود که برای دومین بار از اتلتیکو مادرید جدا خواهد شد. پسری که از کودکی در اتلتیکو بزرگ شده بود و در این باشگاه به ال‌نینو (بچه) معروف شد، همچنان یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه باثی مانده است.

 

 

1588745

هفدهم آوریل: خلاصی عثمان دمبله از کابوس گل نزدن (2018)

هوادارن بارسلونا بسیار از امضای قرارداد با عثمان دمبله در تابستان سال 2017 هیجان زده بودند اما بدشانسی های پی در پی ستاره جوان فرانسوی و مصدومیت های پیاپی او باعث شد تا در نخستین ماه هایش در نوکمپ در بازی های معدودی برای کاتالان ها به میدان برود و او همچنین تا هفدهم آوریل سال 2018 که نخستین گل خود را برای بارسا در لالیگا به ثمر رساند، از گلزنی نیز بازمانده بود.

در سفر بارسلونا به به غرب اسپانیا برای مصاف با سلتا، دمبله با نشان دادن تکنیکی عالی، با ضربه ای قدرتمند با پای چپ و از گوشه محوطه جریمه توپ را به تور دروازه سلتا دوخت تا هواداران بلوگرانا به چشم ببینند چه چیزی را تا آن لحظه از دست داده بودند. او که در آن زمان تازه 23 سال داشت توانست بالاخره در حد و اندازه های خود ظاهر شده و به عنوان یک استعدا بی چون و چرا در بارسلونا تبدیل به همان ستاره ای شود که از او انتظار می رفت.

 

 

1588739

هجدهم آوریل: ضربه سر جیووانی بارسا را به قهرمانی در لالیگا رساند (1998)

جیووانی سیلوا ممکن است به یادماندنی ترین بازیکن برزیلی تاریخ بارسا نباشد اما ضربه سر او در هجدهم آوریل سال 1998 برابر رئال ساراگوسا، گل کلیدی و سرنوشت سازی بود که پانزدهمین عنوان قهرمانی کاتالان ها در لالیگا را برایشان به ارمغان آورد.

جیووانی که مهاجمی همه فن حریف بود در آن فصل در هر دو دیدار ال کلاسیکو در لالیگا گلزنی کرد و یکی از بازیکنان کلیدی بارسلونای لوییس فن خال بود که بالاتر از هر دو تیم اتلتیک و رئال سوسیداد در رده بندی ایستاد. بلوگرانا از آن زمان یازده بار دیگر برنده عنوان قهرمانی در لالیگا شده است و اغلب دیگر مهاجمان اسطوره ای برزیلی در این موفقیت ها نقش داشتند اما فصل 98-1997 بدون شک فصل جیووانی بود.

 

 

1588741

هجدهم آوریل: آخرین گل کریستیانو رونالدو در برنابئو (2018)

در هجدهم آوریل سال 2018 در یکی از آخرین حملات رئال مادرید، کریستیانو رونالدو ارسال لوکا مودریچ را تبدیل به گل کرد تا رئال با تساوی 1-1 امتیازات این دیدار را با اتلتیک تقسیم کند. گلزنی رونالدو در این بازی باعث تعجب نشد چرا که ستاره پرتغالی در هفت بازی پیشین تیمش در لالیگا نیز گلزنی کرده بود؛ از جمله پوکر کردن برابر خیرونا در ماه قبل. چیزی که در آن زمان هیچکس از آن خبر نداشت این بود که شصت هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه برای آخرین بار شاهد خوشحالی مخصوص پس از گل کریستیانو در پیراهن رئال مادرید در برنابئو بودند. فوق ستاره پرتغالی در همان تابستان با آمار شگفت انگیز 311 گل در 291 بازی لالیگا و دو مدال قهرمانی لالیگا در جیب از رئال مادرید جدا شد.

 

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها